به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فروش ایده

چگونه با فروش ایده به شرکت ها و سرمایه گذاران در سال 1402 میلیاردر شویم؟

آیا شما خلاق هستید؟ ایده یک میلیون دلاری در آستین خود دارید؟ اختراع، حق ثبت اختراع یا مالکیت معنوی به ارزش میلیون ها دلار دارید اما نمی دانید چگونه آن را بفروشید؟ به شما چگونگی فروش ایده خود را به شرکت ها و سرمایه گذاران آموزش می دهیم. جهان پر از ایده های درخشان میلیون دلاری است، اما متأسفانه، جهان فاقد کارآفرینان باتجربه است.

هر از گاهی، از کارآفرینان مشتاق در مورد ایده‌های تجاری فوق‌العاده‌ای که در کمد خود ایجاد کرده‌اند، صحبت‌های فروش ایده شنیده می شود. در این مقاله، استراتژی گام به گام فروش ایده های شما به شرکت ها و سرمایه گذاران را شرح می دهیم. اما قبل از آن ممکن است بخواهید بدانید که چرا فروش ایده شما به جای ایجاد یک کسب و کار در اطراف آن، توصیه می شود؟

چرا باید ایده های تجاری خود را به شرکت ها یا سرمایه گذاران بفروشید؟

  1. ایجاد یک کسب و کار حول ایده های شما، فرآیندی کاملا چالش برانگیز است. با در نظر گرفتن ریسک موجود شما می توانید فروش ایده خود را به سرمایه گذاران داشته باشید تا از خطر راه اندازی کسب و کار جلوگیری کنید. به عنوان مثال، بیل گیتس Ms. DOS را توسعه نداد. او به سادگی آن را از گروهی از برنامه نویسان خرید و مایکروسافت تشکیل شد.
  2. توسعه و بازاریابی ایده شما نیاز به سرمایه دارد. شما می توانید با تصمیم فروش ایده به شرکت ها و سرمایه گذران از دردسرهای افزایش سرمایه جلوگیری کنید.
  3. اگر مهارت و شایستگی کارآفرینی برای ایجاد کسب و کار ندارید، می توانید ایده های خود را به شرکت ها و سرمایه گذاران بفروشید.
  4. اگر هدف شما رضایت فوری باشد، می توانید ایده های خود را به سرمایه گذاران بفروشید.
  5. شما یک کسب و کار بر اساس تولید ایده های تجاری ایجاد می کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک شرکت تحقیقاتی راه اندازی کنید. با روندها و مشتریان در تماس باشید و به دنبال یافتن فرصتهای تجاری باشید. هنگامی که این سه کلید در جای خود قرار گرفتند، شما می توانید یک کسب و کار موفق با فروش ایده تجاری به شرکت ها و سرمایه گذاران راه اندازی کنید.

فروش ایده

در زیر مراحل دقیق فروش ایده تجاری خود به شرکت ها و سرمایه گذاران آورده شده است:

1. یک وکیل داشته باشید.

اولین قدم برای فروش ایده خود به شرکت ها و سرمایه گذاران، گرفتن وکیل متخصص در قوانین قراردادها و مالکیت معنوی است. زمانی که در حال مذاکره برای یک معامله هستید، وجود وکیل برای شما مفید خواهد بود. همچنین به شما کمک می کند تا برگه و توافق نامه را به دقت بررسی کنید و از این کار مطمئن باشید.

2. از ایده خود محافظت کنید.

قدم بعدی که حتی قبل از ارائه ایده های خود به دوستان نزدیک و خانواده خود باید بردارید این است که از ایده خود محافظت کنید و مطمئن شوید که قانون شما را به عنوان خالق چنین ایده ای می شناسد. وسایل نقلیه قانونی که می توانید برای محافظت از مالکیت معنوی خود از آنها استفاده کنید شامل اختراعات، علائم تجاری، نام های تجاری و حق چاپ است. حفاظت از ایده های شما بسیار مهم است، زیرا از دزدی فکری محافظت می کند.

 

حتما بخوانید : ۲۸ ایده‌ کسب‌ و کار روستایی

 

3. ارزش ایده خود را ارزیابی و تعیین کنید.

ارزش ایده شما چقدر است؟ چقدر حاضرید ایده خود را بفروشید؟ ارزش فروش ایده شما چقدر است؟ همه این ارقام باید قبل از ارائه ایده شما به بازار مشخص شوند. حالا ایده خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ چگونه ارزش پولی آن را تعیین می کنید؟ خوب، شما می توانید یک مشاور تجاری برای ارزیابی ایده خود استخدام کنید یا می توانید ارزش ایده خود را با توجه به پتانسیلی که در بازار دارد، تعیین کنید.

 

با دریافت « مشاوره فروش و بازاریابی » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

4. حداقل ارزش فروش ایده را تعیین کنید.

قبل از اینکه وارد مذاکره برای فروش ایده کسب و کار خود شوید، شما باید ارزش ایده خود را بدانید و حداقل مبلغی را که مایل به پذیرش آن هستید تعیین کنید. این کار، مذاکره را آسان تر می کند زیرا می دانید چه می خواهید.

فروش ایده

5. گزینه فروش را انتخاب کنید.

انتخاب یک گزینه فروش به سادگی تعیین نحوه پرداخت شما است. قبل از اینکه برای فروش ایده خود وارد مذاکره شوید، باید بدانید که چقدر برای ایده خود می خواهید و چگونه می خواهید آن را دریافت کنید. آیا قصد دارید نقدی بفروشید یا گزینه سهام را بگیرید؟ آیا برای پرداخت فوری می فروشید یا برای حق امتیاز؟ این موارد برای شما و خریداران علاقه مند شما مهم است تا در مورد آن توافق کنید.

 

حتما بخوانید : ۲۱ اصل روانشناسی فروش

 

6. اهداف خود را بشناسید.

قدم ششم برای فروش ایده خود به شرکت ها و سرمایه گذاران این است که اهداف خود را بشناسید. قبل از وارد شدن به مذاکره، اهداف خود را بدانید. بدانید چه می خواهید و به آن پایبند باشید.

فروش ایده

7. شناسایی شرکت ها و سرمایه گذاران بالقوه

قدم هفتم برای فروش ایده خود، شناسایی شرکت ها و سرمایه گذاران بالقوه است که توانایی خرید ایده شما را دارند و آنها را در یک لیست قرار دهید.

8. یک پیشنهاد تجاری برای سرمایه گذاران بالقوه بنویسید.

پس از شناسایی خریداران بالقوه، یک پیشنهاد تجاری برای آنها ارسال کنید که اصول و مزایای ایده شما را برجسته کند. شما می توانید یک نمایش زنده یا اجرای آزمایشی ایده خود را برای خریداران علاقه مند درخواست کنید. نکته مهم در نوشتن پروپزال تجاری این است که مطمئن شوید که مزایای ایده خود را در پروپزال خود به فروش می رسانید. به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما از نوشتن یک پیشنهاد تجاری، برانگیختن علاقه خریداران بالقوه است.

 

حتما بخوانید : ۵ نکته طلایی برای یک فروش به یاد ماندنی

 

9. با خریداران علاقمند ملاقات کنید.

اگر ایده شما دارای پتانسیل باشد، خریداران علاقه مند با شما تماس خواهند گرفت. با این خریداران ملاقات کنید و در مورد فروش ایده خود با آنها صحبت کنید. مطمئن شوید که این کار را زیر نظر وکیل تجاری خود انجام می دهید. همچنین توصیه می شود که خریداران بالقوه شما قبل از شرکت در اجرای آزمایشی ایده کسب و کار شما، فرم انطباق را امضا کنند.

اهداف خود را در نظر داشته باشید و از هدف خود آگاه باشید. خریداران بالقوه خود را در مذاکره تاکتیکی درگیر کنید. برای فروش ایده عجله نکنید و نشانه ای از هیجان نشان ندهید. با وکیل تجاری خود مشورت کنید. اگر احساس می کنید صلاحیت کافی برای مذاکره ندارید، یک دوست یا همکار را همراه خود بیاورید و به او اجازه دهید صحبت کند.

10. فروش ایده خود را اجرا کنید یا برای خریدار بعدی اقدام کنید.

اگر مرحله یک تا نهم به آرامی پیش برود، در نهایت ممکن است ایده خود را بفروشید. اما اگر نه، پس برای خریدار علاقه مند بعدی اقدام کنید. به یاد داشته باشید که لیستی از خریداران احتمالی دارید. اگر شرایط بین شما و خریدار برقرار نبود، وقت خود را هدر ندهید. برای فروش ایده خود به خریدار احتمالی بعدی، اقدام کنید.

 

و اما کلام آخر …

پس از طی مراحل فروش ایده خود با استفاده از این مقاله به عنوان راهنما، به احتمال قوی نه تنها با لبخند بیرون می آیید، بلکه در ارتباط با شرکتها و سرمایه گذاران با تجربه تر نیز، ظاهر خواهید شد.

منبع: profitableventure

Picture of دکتر علی قوامی
دکتر علی قوامی
دانش‌آموخته دکترای تخصصی (PhD) کارآفرینی فناوری، بنیانگذار و مدیر گروه بین‌المللی کسب و کار ساکوراد با بیش از ۲۰ سال تجربه بعنوان کوچ، مدرس، مشاور و منتور در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار در ۱۵ کشور جهان هستم. در تلاشم تا تجربیات ذی‌قیمت خود را با شما دوستان عزیزم به اشتراک گذارم.
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

کلینیک مشاوره کسب و کار

ارائه‌ی خدمات کوچینگ، مشاوره و منتورینگ توسط برترین متخصصان جوان

هاست سنتر حرفه‌ای

طیف وسیعی از خدمات حرفه‌ای هاستینگ با تنوع و کیفیت کنترل شده

کانال یوتیوب

آموزش‌ها و نکات کلیدی ما را دنبال کنید

کانال تلگرام

اخبار و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

صفحه اینستاگرام

آموزش‌ها و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور