به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کار روستایی

28 ایده‌ کسب‌ و کار روستایی

مناطق روستایی همانند مناطق شهری کشور، فرصت‌های تجاری متعددی برای اکتشاف دارند. بیشتر مناطق روستایی به بخش کشاورزی کمک می‌کنند که بیشتر باعث رشد اقتصاد کشور می‌شود. برای راه‌ اندازی کسب و کار روستایی، صاحبان مشاغل نیازی به نگرانی در خصوص مقررات سخت‌گیرانه، کاغذبازی دقیق، زیرساخت‌های پیشرفته، تجهیزات پیشرفته و غیره ندارند.

تعداد فزاینده‌ای از فرصت‌ها در صنعت تولید و سایر بخش‌ها در مناطق شهری وجود داشته است. این در حالی است که بسیاری از جوانان بیکار در شهرها و روستاها زندگی می‌کنند. به همین دلیل، صنایع کوچک در روستاها می‌توانند دو مشکل بزرگی که اقتصاد با آن مواجه است، یعنی بیکاری و تولید کم کالا را برطرف کنند.

برخی از ایده‌های شغلی در روستاها بسیار قابل انجام، می‌تواند به جوانان محلی کمک کند تا راه‌های درآمدی را در حیاط‌خلوت خود پیدا کنند. شغل روستایی، کوچک و درعین‌حال سودآور هستند و می‌توانند زندگی را در این مناطق بدون وابستگی به کمک‌ها و طرح‌های دولتی بهبود بخشند.

یکی از مزایای راه‌ اندازی یک ایده‌ کسب‌ و کار روستایی عدم وجود رقابت است. از دیگر مزایای آن می‌توان به سهولت راه‌اندازی یک کسب‌وکار، کمک مشتاقانه، هزینه کم نیروی کار و فرصت‌های شبکه‌ای اشاره کرد. بنابراین، در اینجا نگاهی به 28 مورد از بهترین ایده‌های شغلی که می‌توانید در مناطق روستایی یا شهر کوچک راه‌اندازی کنید، آورده شده است.

 

حتما بخوانید: راه اندازی شغل و کسب درآمد در روستا با مشاوره کسب و کار روستایی

 

1. راه‌ اندازی شغل خواربار فروشی

ایده کسب و کار روستایی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 300 میلیون تومان- میزان سودهی 20 %

اکثر مردم یک روستا مجبورند فقط برای تهیه لوازم ضروری به شهر سفر کنند. این بدان معناست که برای به دست آوردن آنچه برای زندگی روزمره موردنیاز است، باید با یک سفر انجام داد. حتی در داخل روستا نیز مغازه‌ها اغلب کم و پراکنده هستند. راه‌ اندازی کسب‌ و کار خواربارفروشی با وسایل ضروری می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد زیرا مردم همیشه خرید محلی را ترجیح می‌دهند.

برای تهیه اقلام ضروری مانند لبنیات، اقلام روزمره و مواد غذایی، داشتن یک خواربارفروشی قابل‌اعتماد در همسایگی یک موهبت محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که شما خودتان در آنجا زندگی می‌کنید، مردم بیشتر به کسب‌وکار شما اعتماد می‌کنند و محصولات شمارا می‌خرند.

2. راه‌ اندازی کارخانه آرد

ایده کسب و کار روستایی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 300 میلیون تومان- میزان سودهی 35 %

روستاها تقریباً دارای مزارع گندم هستند. کشاورزان معمولاً برای پردازش محصولات خود به کارخانه‌های آرد در شهر وابسته هستند و این می‌تواند در طول زمان خسته‌کننده شود. آن‌ها باید هزینه حمل‌ونقل و نیروی کار را بپردازند. آیا ترجیح می‌دهید به شهر بروید یا ترجیح می‌دهید کار را در روستای خود انجام دهید؟ راه‌اندازی کارخانه آرد نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد.

با کاهش قیمت ماشین‌ها، فقط به مکانی برای راه‌اندازی نیاز دارید و خوب هستید. وجود یک کارخانه آرد، روستاها را قادر می‌سازد تا محصول خود را از خود روستا فرآوری کنند. با راه‌اندازی کارخانه آرد، به کشاورزان نیز لطف خواهید کرد. آسیاب قابل‌اعتماد برای فرآوری غلات همیشه مورد استقبال مردم خواهد بود.

3. راه‌ اندازی فروشگاه مواد غذایی ارگانیک

ایده کسب و کار روستایی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 100 میلیون تومان- میزان سودهی 35 %

اگر وقت یا سرگرمی برای مراقبت از گیاهان دارید، راه‌اندازی فروشگاه مواد غذایی ارگانیک ممکن است ساده‌ترین و سودآورترین کار برای شروع در روستای شما باشد. محصولات تازه همیشه ازنظر ارزش و تقاضا بالا هستند. برخی افراد ناآگاهانه به‌اندازه کافی سبزی‌های ارگانیک در خانه‌ها می‌کارند تا بتوانند یک کسب‌وکار کوچک راه‌اندازی کنند. لزوماً نباید یک مزرعه یا محصول در مقیاس بزرگ باشد.

امروزه خواربارفروشی‌ها در شهرها دارای بخش جداگانه‌ای برای محصولات ارگانیک هستند. این نیز یکی از مشاغلی است که به کمترین سرمایه‌گذاری نیاز دارد. اگر منطقه‌ای برای کاشت و زمانی برای مراقبت از محصولات دارید، فقط کمی تلاش برای تبدیل آن به یک کسب‌وکار موفق نیاز است.

4. راه‌ اندازی شغل روغن‌گیری

ایده کسب و کار روستایی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 300 میلیون تومان- میزان سودهی 60 %

روغن تقریباً برای هر پروژه آشپزی ضروری است. قیمت‌ها نیز بدون اینکه شما بدانید تا حدی کمی افزایش می‌یابد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند روغن طبیعی را با منابع خود تهیه کنند. در روستاها، داشتن مقدار قابل‌توجهی درخت نارگیل برای زمین‌های کشاورزی معمول است. روغن‌های بادام‌زمینی، آفتابگردان و نخل از محصولاتی هستند که افراد به آن‌ها تمایل دارند.

راه‌ اندازی شغل روغن‌گیری در یک روستا، محل سکونت آن را قادر می‌سازد تا محصولاتی مانند نارگیل را به روغن تبدیل کند. این بدان معناست که مردم مجبور نیستند به شهر سفر کنند و در خود روستا به آن دسترسی دارند. این امر مستلزم خرید ماشین‌آلات موردنیاز است، اما مطمئناً به‌محض شروع به کار درآمدزایی خواهد داشت.

 

با دریافت « مشاوره راه اندازی کسب و کار » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

5. راه‌ اندازی کسب و کار صنایع‌دستی

صنایع دستی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 300 میلیون تومان- میزان سودهی 30 %

مطمئناً یکی از جالب‌ترین و کم سرمایه‌ترین ایده‌های کسب‌وکار راه‌اندازی کار صنایع‌دستی است. اگر در هنر استعداد دارید یا کسی را می‌شناسید، راه‌ اندازی شغل صنایع‌دستی می‌تواند ایده خوبی باشد. گردشگران اغلب از مناطق روستایی بازدید می‌کنند و حاضرند برای تهیه یادگاری‌های خوش‌ساخت محلی پول بپردازند.

این می‌تواند سفال‌های زیبا، اسباب‌بازی‌های دست‌ساز، صنایع‌دستی یا حتی جواهرات دست‌ساز باشد. اگرچه نیاز به استعداد دارد، اما برای شروع، تا زمانی که مکان بازدیدکننده داشته باشد، به‌آرامی اجرا خواهد شد. مشاغلی مانند فروشگاه‌های هدیه، خانه‌های توریستی و فروشگاه‌های هنری معمولاً وابسته به فصل هستند. تعداد افراد بیشتر در تعطیلات به معنای فروش بیشتر خواهد بود. این نکته‌ای است که باید هنگام راه‌ اندازی یک ایده‌ کسب‌ و کار روستایی به خاطر داشت.

6. راه‌ اندازی شغل قصابی

ایده کسب و کار روستایی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 250 میلیون تومان- میزان سودهی 20 %

در یک نظرسنجی، مشخص شد که 98٪ از مردم ترجیح می‌دهند محصولات ضروری را از یک فروشگاه محلی خریداری کنند. این امر در مورد مغازه‌های قصابی نیز صدق می‌کند. به‌عنوان بخش اجباری از رژیم غذایی، مردم باید این خرید را انجام دهند. امروزه در مغازه‌هایی مانند قصابی، انواع محصولات لبنی نیز به فروش می‌رسد. راه‌ اندازی شغل قصابی می‌تواند یک ایده‌ کسب‌ و کار روستایی خوب باشد.

می‌توان قصاب‌ها را استخدام کرد و مرغ را می‌توان از مزرعه خریداری کرد. تنها چیزی که نیاز دارد مدیریت خوب و استانداردهای دقیق کیفیت است.

هنگامی‌که فروش شروع به افزایش می‌کند، شما همچنین می‌توانید به هتل‌ها و رستوران‌های مجاور عرضه کنید که می‌توانند به منبع درآمد شما اضافه کنند.

7. راه‌ اندازی شغل صابون و شمع‌سازی

ایده کسب و کار روستایی

میزان سرمایه اولیه موردنیاز 30 میلیون تومان- میزان سودهی 40 %

یکی دیگر از مشاغل کوچک نسبتاً آسان برای شروع، فروش صابون و شمع دست‌ساز است. این هنر به هیچ مهارت اکتسابی نیاز ندارد و باگذشت زمان توسط دیگری قابل یادگیری است. افراد می‌توانند برای کار استخدام شوند و درنهایت، برند صابون‌های دست‌ساز شما به واقعیت تبدیل شود.

در مورد شمع‌سازی هم همین‌طور. شمع‌های دست‌ساز که معطر و ارزان هستند را می‌توانند سریع بفروشند. شما می‌توانید محصول خود را در فروشگاه خود یا از طریق سایر خرده‌فروشان در منطقه توزیع کنید. بسته به نحوه عملکرد شما، راه‌اندازی شغل صابون و شمع‌سازی یک تجارت مقیاس‌پذیر است.

8. راه‌ اندازی کار خدمات آموزشی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 300 میلیون تومان- میزان سودهی 50 %

اگر واجد شرایط تدریس هستید یا می‌توانید معلمان استخدام کنید، راه‌اندازی کار خدمات آموزشی در یک روستای کوچک یک ایده تجاری عالی به حس می‌آید. ریاضی و علوم دروس محبوبی برای تدریس خصوصی هستند زیرا دانش آموزان آن را نسبتاً دشوار می‌دانند. با نیت خوب و ذهنیت صبور، می‌توانید به بسیاری از کودکان در هر سنی کمک کنید.

مانند همه مشاغل، اگر خدمات شما از طریق یک مؤسسه آموزشی خوب ارائه شود، زمان زیادی طول نمی‌کشد که مکان موسسه مملو از دانش آموزان شود. هرسال دانش‌آموزان بیشتری نیاز به خدمات آموزشی دارند.

9. راه‌ اندازی کافی‌نت

ایده کسب و کار روستایی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 80 میلیون تومان- میزان سودهی 80 %

روستاها هرروز در حال تغییر هستند، اما برخی از مکان‌ها هنوز فاقد اتصال اولیه اینترنت هستند. در دنیایی که همه‌چیز از رزرو بلیت گرفته تا پرداخت مالیات به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، دسترسی به اینترنت ضروری است. اگر روستا فاقد این دسترسی اولیه باشد، راه‌اندازی کافی‌نت می‌تواند بسیار سودآور باشد.

قیمت ساعتی ارزان همراه با فتوکپی و اسکن اکثر نیازهای مردم را برآورده می‌کند. در روستایی که این امکانات را نداشته باشد، باید به شهر سفر کنند. این کسب‌وکار نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه برای اینترنت و رایانه دارد اما احتمالاً موفقیت‌آمیز خواهد بود.

10. راه‌ اندازی فروشگاه آنلاین

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 100 میلیون تومان- میزان سودهی 30 %

مهم نیست کجا هستید، اگر محصول یا ایده‌ای دارید، اینترنت راهی برای تبدیل آن به یک کسب‌وکار به شما ارائه می‌دهد. بهترین بخش در مورد این مسیر تجاری، مجموعه وسیعی از امکانات است. این می‌تواند هر چیزی باشد، از یک فروشگاه لباس سنتی گرفته تا چیزی متفاوت مانند صنایع سفالی. فناوری، راه‌ اندازی فروشگاه آنلاین را در عرض چند دقیقه بسیار آسان می‌کند.

شما می‌توانید فروشگاهی داشته باشید که یک محصول منحصربه‌فرد یا چندین محصول را بفروشد. در صورت تمایل هرکسی در جهان می‌تواند این محصولات را به‌صورت آنلاین خریداری کند. نرم‌افزار CMS این فرآیند را بسیار آسان می‌کند. اگر قبلاً یک فروشگاه فیزیکی موفق در یک روستا داشته‌اید، راه‌اندازی فروشگاه آنلاین می‌تواند جان تازه‌ای به کسب‌وکار شما بدهد و درآمد بیشتری به همراه داشته باشد. مشتریان از این امکان قدردانی خواهند کرد و سریع‌تر ازآنچه تصور می‌کنید از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.

 

این مهارت را حتما بیاموزید : صفر تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار موفق (حتی بدون سرمایه)

 

11. راه‌ اندازی شغل پرورش گل

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 200 میلیون تومان- میزان سودهی 40 %

پرورش گل یک ایده‌ شغل روستایی است. بنابراین ایده پرورش گل قطعاً به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند موردتوجه قرار نگیرد و مطمئناً می‌توانید به‌عنوان یک تجارت کوچک در روستاها به پرورش گل بپردازید.

اگر در ابتدا به‌آرامی شروع کنید، مفید خواهد بود، زیرا ممکن است به شما امکان دهد با تفاوت‌های ظریف تنوع گیاهی و فصل رشد آشنا شوید. شما می‌توانید درآمد بسیار خوبی از راه‌ اندازی شغل روستایی پرورش گل داشته باشید زیرا می‌توانید انواع گل‌ها را برای مناسبت‌های مختلف مانند عروسی، تولد و تزئینات زینتی تهیه کنید.

12. راه‌ اندازی شغل ماهیگیری

ماهیگیری

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 50 میلیون تومان- میزان سودهی 50 %

در مناطق روستایی، راه‌ اندازی شغل ماهیگیری نوعی کسب‌وکار است که به‌راحتی شکوفا می‌شود، زیرا همیشه تقاضا برای ماهی وجود دارد.

اگر منطقه کافی برای کسب‌ و کار ماهیگیری داشته باشید، مفید خواهد بود زیرا مزارع ماهیگیری ایده‌های رایج کسب‌ و کار کوچک در روستاها هستند. شما باید بسیار مراقب باشید و ماهی‌ها را از نزدیک ببینید زیرا یک ماهی مرده ممکن است ماهی‌های دیگر را نیز خراب کند. بازاریابی را طبق نیاز دولت انجام دهید. اگر مقدار ماهی کمتر است، خودتان می‌توانید آن‌ها را در بازار بفروشید. اما اگر مقدار زیاد است، می‌توانید آن را صادر کنید. همچنین می‌توانید ماهی‌هایی را پرورش دهید که بیشترین تقاضا رادارند.

13. راه‌ اندازی شغل عمده‌فروشی کود

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 300 میلیون تومان- میزان سودهی 35 %

روستاها از کشاورزان تشکیل‌شده و کشاورزان متکی به کشاورزی هستند. روستاییان برای تأمین معاش خود باید اطمینان حاصل کنند که محصولات آن‌ها به‌خوبی آبیاری شده و باقیمت‌های خوب به فروش می‌رسد. برای سهولت کار برای روستاییان، راه‌ اندازی شغل عمده‌فروشی کود می‌تواند بسیار موردتوجه باشد.

قبل از باز کردن آن، باید مراقب هرگونه مشکل قانونی باشید زیرا ممکن است برای فروشگاه شما مجوز لازم باشد. احتمال زیان دهی نادر است زیرا هر فرد در یک روستا ممکن است کشاورز باشد و نیاز به کود هرگز کاهش نمی‌یابد.

14. راه‌ اندازی مرکز شیردوشی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 200 میلیون تومان- میزان سودهی 30 %

برای راه‌اندازی مرکز شیردوشی، یک فرد نیاز به تماس با یک مزرعه لبنی برای انجام تجارت دارد. مراکز شیر اساساً شیر را از روستاییان جمع‌آوری کرده و به دامداری‌ها می‌فروشند. مراکز شیر برای راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار به تجهیزات کمی نیاز دارند که شامل دستگاه‌های توزین، نرم‌افزار صورتحساب و غیره می‌شود.

دستگاه‌های توزین برای اندازه‌گیری مقدار چربی شیر و سایر محصولات مرتبط موردنیاز هستند. ازآنجایی‌که پرورش گاو و گاومیش در روستاها رواج دارد، شیر روزانه در روستاها می‌تواند درآمد خوبی همراه با سود داشته باشد.

15. راه‌ اندازی شغل پرورش طیور

پرورش طیور

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 700 میلیون تومان- میزان سودهی 30 %

راه‌ اندازی یک تجارت مرغداری نیاز به پول زیاد یا زمین زیادی ندارد. تنها وظیفه پرورش جوجه‌های کوچک برای چند هفته است که پس‌ازآن می‌توان آن‌ها را در بازار یا به عمده‌فروشان فروخت. مزارع طیور نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارند. بااین‌حال، بازگشت آنی نیست. بنابراین توصیه می‌شود این تجارت را به‌صورت قراردادی راه‌اندازی کنید. راه‌اندازی شغل روستایی پرورش طیور درآمد دوگانه گوشت و همچنین تخم‌مرغ را در همان زمان می‌دهد.

16. راه‌ اندازی فروشگاه/بوتیک لباس

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 500 میلیون تومان- میزان سودهی 30 %

بیشتر روستاها از شهرها و شهرهای بزرگ‌تر منزوی هستند، بنابراین اگر راه‌ اندازی فروشگاه/بوتیک لباس در روستایی انجام پذیرد که جدیدترین پوشاک و پارچه باکیفیت را در اختیار مردم قرار دهد، به موفقیت تبدیل خواهد شد. صاحبان مشاغل باید تأمین‌کنندگان پوشاک را پیدا کنند که بتوانند بر اساس گروه، لباس‌های متنوعی را به همراه داشته باشند. ازآنجایی‌که روستاییان دسترسی زیادی برای سفر مکرر به شهرها ندارند.

17. راه‌ اندازی کار در سردخانه

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 1.5 میلیارد تومان- میزان سودهی 50 %

سردخانه‌ها ساختمان‌ها و زیرساخت‌هایی با دستگاه‌های تبرید (ایجاد شرایط مناسب برای کاهش دمای یک مکان یا یک مواد نسبت به محیط آن) هستند که مواد غذایی مانند محصولات زراعی، گوشت، میوه‌ها و غیره را در دمای پایین نگه می‌دارند تا ماندگاری آن افزایش یابد. راه‌ اندازی کار در سردخانه یک ایده کسب‌ و کار روستایی است.

این شغل به نیروی کار بسیار ماهر نیاز ندارد، بنابراین هزینه عملیات آن‌قدر زیاد نیست.

نکاتی در خصوص راه‌ اندازی کار در سردخانه

  • ایده‌های تجاری سردخانه برای روستاها زمانی خوب است که تولید محصول یا میوه در مجاورت (مناطق روستایی نزدیک) از تقاضای بازار بیشتر باشد.
  • مردم تمایل دارند در چنین شرایطی با نرخ‌های پایین چانه بزنند، اما درک نمی‌کنند که کشاورز قبلاً پول را سرمایه‌گذاری کرده است و نمی‌توانند بیشتر از این نرخ‌ها را کاهش دهند.
  • در چنین شرایطی، اگر کشاورزان محصول را در سردخانه نگهداری کنند، به کنترل نرخ بازار کمک می‌کند. اما این نیز توسط افراد خاصی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که درنهایت برای بالا بردن قیمت‌ها محصول را احتکار می‌کنند.

18. راه‌ اندازی مرکز و یا کلینیک‌های تشخیصی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 1.5 میلیارد تومان- میزان سودهی 30 %

مانند شهرها، افرادی که در روستاها یا مناطق روستایی زندگی می‌کنند نیز از ابتلا به بیماری‌ها مصون نیستند. امکانات اولیه مراقبت‌های بهداشتی توسط دولت با کمک داروخانه‌ها ارائه می‌شود، اما هنوز هم همیشه الزاماتی برای مراکز تشخیصی تخصصی وجود دارد که می‌توانند درمان را در سطح محلی با هزینه کمتر ارائه دهند. راه‌ اندازی مرکز و یا کلینیک‌های تشخیصی نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد. سرمایه‌گذاری اولیه شامل اجاره مرکز، هزینه دارو و حقوق کارکنان به همراه گواهینامه معتبر می‌باشد.

19. راه‌ اندازی کار تأمین آب آشامیدنی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 200 میلیون تومان- میزان سودهی 50 %

صرف‌نظر از اینکه مردم در شهرها زندگی می‌کنند یا روستاها، آب آشامیدنی پاک باید برای همه در دسترس باشد. روستاها به دلیل فقدان زیرساخت‌ها یا تصفیه‌خانه‌ها از این امر خالی هستند. آب شیرین چاه‌های لوله یا پمپ‌های دستی را می‌توان در قوطی‌های بزرگ ذخیره کرد و می‌توان بیشتر آن را در وسایل نقلیه به روستاییان در جلوی خانه منتقل کرد.

راه‌ اندازی کار تأمین آب آشامیدنی به سرمایه بسیار کمی نیاز دارد زیرا می‌توانید این کار را در خانه خود نیز راه‌اندازی کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک ماشین دوچرخ یا چهارچرخ است که برای ارائه خدمات تا درب منزل بسته‌ها را حمل می‌کند. همچنین اگر از تأمین آب در درب خانه ناراحت هستید، می‌توانید سیاست بیا و ببر را دنبال کنید. فقط باید هزینه اضافی برای تحویل درب منزل بپردازید.

20. راه‌ اندازی شغل الکتریکی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 300 میلیون تومان- میزان سودهی 35 %

فناوری، ارتباطات و سرگرمی نباید در روستاها عقب بماند. حتی فکر راه‌ اندازی شغل الکتریکی در یک روستای کوچک موفقیت بزرگی است. تقریباً هر روستایی دوست دارد با خانواده خود ارتباط برقرار کند، موبایل در حال حاضر یک ضرورت است. بنابراین، تنها موبایل‌های قابل‌فروش را می‌توان بدون سرمایه‌گذاری زیاد در یک محل خوب در انبار نگهداری کرد.

21. راه‌ اندازی شغل تولیدی در مقیاس کوچک

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 100 میلیون تومان- میزان سودهی 30 %

راه‌ اندازی شغل تولیدی در مقیاس کوچک شامل انواع مختلفی از محصولات، ازجمله بشقاب‌های کاغذی یک‌بارمصرف، فنجان، کیسه‌های کاغذی و بسیاری موارد دیگر است. محصولات یک‌بارمصرف در بازار امروزی تقاضای بالایی دارند و سرمایه‌گذاری موردنیاز برای افتتاح این تجارت زیاد نیست. بیشتر پول در مواد خام و منابع مربوطه سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین، مردم می‌توانند کسب‌ وکار خود را راه‌اندازی کنند و بخشی از صنایع کوچک‌مقیاس باشند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

22. راه‌ اندازی کار تشریفات مجالس عروسی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 200 میلیون تومان- میزان سودهی 20 %

راه‌ اندازی کار تشریفات مجالس عروسی در تمام فرهنگ‌ها اهمیت زیادی دارد. ازآنجایی‌که محصولات باکیفیت اغلب در مغازه‌های محلی موجود نیست، روستاییان مجبورند برای تهیه لباس عروسی به شهرها و شهرها سفر کنند. یک مغازه مربوط به لوازم تشریفات مجالس عروسی بالباس عروس مناسب و اجناس عروسی مرتبط، یک ایده کسب و کار روستایی سودآور است.

23. راه‌ اندازی خدمات حمل‌ونقل

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 700 میلیون تومان- میزان سودهی 30 %

برخی از روستاها هنوز وسایل نقلیه مناسبی برای سفر به روستاها و شهرهای دیگر ندارند. ازآنجاکه بخش قابل‌توجهی از حمل‌ونقل در روستاها فاقد سازمان یا ساختار است، این می‌تواند یک پتانسیل اقتصادی عالی باشد. هزینه شروع این تجارت، پول نقد موردنیاز برای خرید وسایل نقلیه است. شما می‌توانید با اجاره اتومبیل‌های محلی یا خرید دست‌دوم آن‌ها هزینه خود را کاهش دهید. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که سطح درآمد کلی جمعیت روستایی خیلی بالا نیست. درنتیجه، باید مطمئن شوید که کرایه‌هایی که مردم برای استفاده از خدمات حمل‌ و نقل شما می‌پردازند گران نباشد. کرایه‌های کمتری را می‌توان با استفاده از وسایل نقلیه مشترک تنظیم کرد.

24. راه‌ اندازی شغل نانوایی نان محلی

نانوایی محلی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 200 میلیون تومان- میزان سودهی 40 %

راه‌ اندازی شغل نانوایی نان محلی می‌تواند یکی از سودآورترین شرکت‌های تجاری کوچک باشد. این کسب‌ و کار را می‌توان با داشتن یا اجاره فضا راه‌اندازی کرد. شما باید محصولات را بر اساس تقاضای محلی انتخاب کنید.

25. راه‌ اندازی کار عطاری

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 200 میلیون تومان- میزان سودهی 30 %

کشاورزی گیاهی راهی آسان برای کسب درآمد در روستاها است. این‌ یک ایده تجاری است که می‌توانید با سرمایه‌گذاری کمتر سود بسیار خوبی کسب کنید.

این روزها مردم به محصولات آرایشی و دارویی گیاهی روی آورده‌اند. زراعت گیاهی شامل گیاهان و گیاهان دارویی مانند آلوئه ورا، تولسی، گیلو، آمله، براهمی، نعناع و غیره است که برای تهیه انواع داروها نیز استفاده می‌شود.

نیاز به آب و مراقبت زیادی ندارند و در زمان کمتری رشد می‌کنند. فروش گیاهان دارویی در بازار بسیار آسان است زیرا تقاضا برای آن ثابت می‌ماند. می‌توانید در بازار مجاور بفروشید یا به شرکت دارو نیز بفروشید. راه‌ اندازی کار عطاری یک ایده‌ کسب‌ و کار روستایی بزرگ در حال اجرا است.

26. راه‌ اندازی کار خیاطی

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 200 میلیون تومان- میزان سودهی 40 %

مرد یا زن، امروزه همه به مد آگاه شده‌اند. برای کسانی که می‌دانند چگونه این کار را به‌خوبی انجام دهند، می تواند یک ایده‌ کسب‌ و کار روستایی سودآور محسوب شود.انواع مدهای مختلف هرروز به بازار می‌آیند. در چنین شرایطی، اگر تمایل به خیاطی دارید، راه‌ اندازی کار خیاطی را هرکسی می‌تواند از خانه شروع کند.

27. راه‌ اندازی شغل آرایشگاه

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 50 میلیون تومان- میزان سودهی 70 %

در کنار زنان، مردان نیز از نظر مد پیشتاز هستند. امروزه، چه یک شهر و چه روستا، هر فردی دوست دارد زیبا به نظر برسد. امروزه راه‌ اندازی شغل آرایشگاه نیز تقاضای زیادی دارد زیرا مردان نیز می‌خواهند شیک به نظر برسند. اگر استعدادی درزمینهٔ آرایش مو دارید، می‌توانید این تجارت کم‌هزینه را راه‌اندازی کنید. برای این تجارت به فضای کوچکی نیاز دارید.

به‌تدریج، همان‌طور که کسب‌ و کار شما رشد می‌کند، می‌توانید خدمات زیبایی مردانه مانند ماساژ صورت، ماساژ صورت را نیز ارائه دهید.

28. راه‌ اندازی شغل درست کردن ترشی یا مربا

ترشی و مربا

برآورد تقریبی سرمایه اولیه موردنیاز 30 میلیون تومان- میزان سودهی 50%

راه‌ اندازی شغل درست کردن ترشی یا مربا کاری است که می‌توان با هزینه کم‌راه اندازی کرد. ترشی و مربا ازجمله خوراکی‌هایی هستند که مردم چه در روستاها و چه در شهرها آن را بسیار دوست دارند. این‌ یک ایده‌ کسب‌ و کار روستایی عالی برای کارآفرینان جدید است. خانم‌های خانه‌دار نیز می‌توانند این کار را در خانه انجام دهند. اگر کیفیت و بسته‌بندی محصولات خود را حفظ کنید، قطعاً کار شما رشد خواهد کرد و می‌توانید در خود روستا درآمد کسب کنید.

انواع وام برای راه‌ اندازی ایده‌ کسب‌ و کار روستایی

مشاغل در مناطق روستایی و روستاهای کوچک پتانسیل بالایی دارند، زیرا مردم فقط باید از گزینه‌ها و امکانات موردنیاز برای راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار آگاهی بیشتری داشته باشند. برای شروع هر نوع کسب‌وکاری، متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند با مقایسه و انتخاب از بین گزینه‌های انواع وام برای راه‌اندازی شغل : وام موجود با نرخ‌های بهره رقابتی در بازار مالی امروز، وام‌های تجاری، وام‌های خرد، وام مشاغل کوچک، وام‌های مدت‌دار یا وام سرمایه در گردش دریافت کنند.

7 گزینه تأمین مالی برای کارآفرینان روستایی

تامین مالی

چندین منبع تأمین مالی برای کارآفرینان روستایی در دسترس است، از سرمایه‌گذاری جمعی گرفته تا وام‌های کسب‌ و کار کوچک و برنامه‌های توسعه تجارت دولتی.

1. تأمین مالی جمعی

تأمین مالی جمعی یک گزینه مؤثر تأمین مالی برای کارآفرینان روستایی است. با جمع‌آوری مقادیر کمی پول از مردم به‌صورت آنلاین، به تأمین مالی پروژه یا سرمایه‌گذاری آن‌ها کمک می‌کند.

افراد عادی معمولاً از طریق پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها این کار را به دلیل اعتقاد قوی به ابتکار بدون انتظار بازگشت سرمایه انجام می‌دهند. یک ابتکار باید ساده و درعین‌حال معنادار باشد و برای عموم مردم به‌راحتی قابل‌درک باشد تا بتواند «سرمایه‌گذاران» را به دست آورد. به همین ترتیب، آن‌ها بخشی از پایگاه مشتری رو به رشد کسب‌ و کار می‌شوند و از هدف آن آگاه‌تر می‌شوند.

2. کمک‌های مالی دولتی

کمک‌های مالی دولتی یک گزینه عالی برای کارآفرینان روستایی است که کسب‌وکار خود را شروع کرده یا گسترش می‌دهند. بسیاری از آژانس‌ها برنامه‌های کمک‌هزینه‌ای را به‌طور خاص برای مشاغل روستایی ارائه می‌دهند، ازجمله مدیریت کسب‌وکار کوچک (SBA)، برنامه کمک‌هزینه کسب‌وکار روستایی (RBEG)، و برنامه توسعه روستایی USDA.

3. وام مشاغل کوچک

وام‌های مشاغل کوچک یک گزینه مناسب برای کارآفرینانی است که به دنبال تأمین مالی هستند. بانک‌ها و وام‌دهندگان زیادی وجود دارند که وام‌های تجاری کوچک ارائه می‌دهند و شرایط و نرخ بهره بسته به وام‌دهنده متفاوت است. برای مشاغل روستایی، ممکن است برنامه‌ها یا مشوق‌های ویژه‌ای توسط وام‌دهندگان برای تشویق وام‌دهی در مناطق روستایی ارائه شود. اگر این مسیر را انتخاب می‌کنید، همیشه پیشنهاد‌های چند وام‌دهنده را مقایسه کنید و بهترین را برای کسب‌ و کار خود انتخاب کنید.

4. حمایت فناوری و تأمین مالی برای کارآفرینان روستایی

اداره تجارت کوچک دو برنامه را برای اعطای بودجه برای تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی برای کارآفرینان روستایی ارائه می‌دهد. تحقیقات نوآوری کسب‌وکارهای کوچک (SBIR) و انتقال فناوری کسب‌وکارهای کوچک (STTR) به کارآفرینان روستایی اجازه می‌دهد تا ابزارهای فن‌آوری را که اغلب نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، کشف و اجرا کنند.

ازآنجایی‌که آن‌ها برنامه‌های بسیار رقابتی هستند، SBA همچنین برنامه مشارکت فناوری فدرال و ایالتی (FAST) را ایجاد کرده است که بودجه برای برنامه‌های منطقه‌ای فراهم می‌کند و پاداش‌های ارائه‌شده توسط SBIR و STTR را افزایش می‌دهد. این به افراد محروم یا نادیده گرفته‌شده در بخش کسب‌ و کار، ازجمله افرادی که در مناطق روستایی هستند، اجازه می‌دهد تا به آموزش فناوری دسترسی داشته باشند که به آن‌ها کمک می‌کند تا کسب‌ و کار خود را افزایش دهند.

5. برنامه‌های انکوباتور

طیف وسیعی از برنامه‌های انکوباتور در دسترس شرکت‌های نوپا وجود دارد که پشتیبانی حرفه‌ای را ارائه می‌کنند و می‌توانند برای تأمین مالی علاقه‌مند شوند.

اگرچه شما باید برای پذیرش در یک برنامه انکوباتور درخواست دهید، ارزش ابراز علاقه به چندین مورد را دارد. در مورد کارآفرینان فناوری روستایی، ممکن است بخواهید موارد بیشتری را در نظر بگیرید، زیرا در طول مدت برنامه به منابع و مربیان انحصاری دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، به‌عنوان یک شرکت‌کننده در یک برنامه انکوباتور، سرمایه‌گذاران احساس راحتی بیشتری برای تأمین مالی استارتاپ هایی دارند که آموزش تخصصی لازم برای اداره یک شرکت موفق را دریافت کرده‌اند.

6. ابتکار تأمین مالی روستایی

جمع‌آوری سرمایه برای شروع یا توسعه یک کسب‌ و کار همیشه یک چالش است. اما به‌عنوان یک کارآفرین، باید برای رویارویی با انواع مشکلات آماده‌باشید.

همیشه باید به دنبال فرصت‌های تأمین مالی باشید. ابتکار تأمین مالی روستایی برنامه‌ای است که به کارآفرینان روستایی کمک می‌کند تا برای کسب‌ و کار خود بودجه تأمین کنند. شورای بازرگانی روستایی بر طرح بودجه نظارت می‌کند و از دولت حمایت بیشتری دریافت می‌کند. فعالان تجاری و توسعه‌دهندگان از مناطق روستایی و منطقه‌ای که به دنبال گسترش یا تنوع بخشیدن به فعالیت‌های تجاری خود هستند وجوه حاصل از این وام‌ها را دریافت می‌کنند.

7. سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای کارآفرینی روستایی

گرفتن یک سرمایه‌گذاری منبع مالی ایدئال برای تأمین مالی کارآفرینی روستایی است. این نوع تأمین مالی، صندوقی است که به‌صورت حرفه‌ای مدیریت می‌شود که تخصص و راهنمایی حیاتی را برای کارآفرینان و رهبران کسب‌ و کار فراهم می‌کند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهترین شانس برای افزایش موفقیت را برای هر استارت‌آپی ارائه می‌دهند. آن‌ها نقش یک آزمون تورنسل را بازی می‌کنند. این می‌تواند مسیر رشد سازمان را تعیین کند و پایداری و مقیاس‌پذیری کسب‌وکار را ارزیابی کند. صندوق اعطاشده توسط منابع ریسک سرمایه تضمین می‌کند که شرکت شما به یک شرکت با رشد سریع تبدیل می‌شود.

فرض کنید یک شرکت سرمایه‌گذاری به یک کارآفرین روستایی کمک مالی می‌کند. شرکت سرمایه‌گذاری بر این باور است که ایده‌ کسب‌ و کار روستایی دارای پتانسیل بسیار زیادی است زیرا سرمایه‌گذاری‌ها فقط به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که به ثبات در بازار دست یابند، کشش بازار خوبی داشته باشند و رشد مالی کلی مثبت داشته باشند. این کانال صندوق همچنین کارآفرینان را وادار می‌کند تا کسب‌ و کار خود را آغاز کنند، زیرا طرح‌های بازپرداخت معمولاً فشرده هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: کتاب ایده-بازار: هرآنچه که باید درباره «راه اندازی یک کسب و کار موفق» بدانید

 

راه‌های ایجاد شغل‌های بیشتر در روستاها:

  • کشاورزی یکی از بخش‌های اصلی است که به احیای اقتصاد کشور کمک می‌کند. پتانسیل بیشتری در بخش کشاورزی وجود دارد که هنوز مورداستفاده قرار نگرفته است. با بهبود زیرساخت‌ها، ساخت واحدهای ذخیره‌سازی، فرآوری پس از برداشت، بهبود امکانات حمل‌ و نقل برای توزیع و فروش محصول می‌توان تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد کرد. افزایش درآمد کشاورزان برای رونق‌بخش کشاورزی بسیار مهم است. برای آن، حداقل قیمت پشتیبانی باید افزایش یابد. برداشتن گام‌هایی برای تقویت صادرات محصولات کشاورزی نیز می‌تواند شغل‌های زیادی ایجاد کند.
  • تشویق فعالیت‌های غیر کشاورزی مانند لبنیات، شیلات و غیره می‌تواند فرصت‌های فراوانی را ایجاد کند.
  • در چند سال گذشته، بخش خدمات با پیشی گرفتن از بخش کشاورزی به مهم‌ترین بخش اقتصاد تبدیل‌شده است. استفاده از این فرصت و ایجاد صنعت خدماتی مانند شرکت‌های خدمات فناوری اطلاعات، دفاتر رسانه‌ای و غیره در روستاها می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را به همراه داشته باشد.
  • تشویق به کار از امکانات خانگی و مشاغل پاره‌وقت می‌تواند بسیاری از زنان روستایی را قادر به اشتغال به کار کند، که در غیر این صورت به دلیل نبود امکانات حمل‌ونقل کارآمد، مسئولیت‌های خانگی و مراقبت از کودکان و غیره نمی‌توانند کار کنند.
  • تشویق کارآفرینی در بین جوانان روستایی و آموزش مهارت‌های کافی به آن‌ها می‌تواند شگفت‌انگیز در بهبود اقتصاد روستایی باشد.
  • در حال حاضر، بسیاری از استارت‌آپ‌ها برای کمک به بازاریابی فعالیت‌های غیر کشاورزی مانند صنایع‌دستی، بافندگی‌های دستی و غیره در تلاش هستند. مشوق‌های ویژه برای استارت‌آپ‌هایی که فرصت‌های شغلی در روستاها ایجاد می‌کنند مفید خواهد بود.
  • راه‌اندازی صنایع بر نیروی کار، صنایع مبتنی بر کشاورزی، نیروگاه‌های خورشیدی و سایر صنایع انرژی پاک می‌تواند شغل‌های زیادی ایجاد کند و همچنین به تحول به سمت توسعه پایدار کمک می‌کند.
  • برنامه‌های توسعه مهارت به مردم روستایی کمک می‌کند تا مشاغلی را به دست آورند که به مهارت‌های حرفه‌ای نیاز دارد.
  • ایجاد امکانات بهداشتی پیشرفته در روستاها بسیار موردنیاز است. با این کار همه به امکانات بهداشتی دسترسی خواهند داشت. این امر باعث ایجاد مشاغل زیادی در روستاها می‌شود.
  • برای رونق هر صنعتی، امکانات حمل‌ و نقل و زیرساخت‌های موردنیاز بسیار مهم است. توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند تا حد زیادی به اقتصاد روستایی کمک کند.

مزایای راه‌اندازی ایده شغل روستایی چیست؟

  • راه اندازی ایده کسب و کار روستایی می‌توانند به ایجاد اشتغال کمک کنند و اثرات مثبتی بر اقتصاد کلی داشته باشند.
  • کسب‌وکارهای کوچک متعدد در مناطق روستایی می‌توانند با افزایش درآمد محلی و قدرت خرید، استانداردهای زندگی محلی را به‌طور قابل‌توجهی تغییر دهند.
  • این همچنین به خودکفایی در روستاها و شهرهای کوچک کمک می‌کند.
  • راه‌اندازی ایده‌ شغل روستایی به مهاجران شهری کمک می‌کند تا به دنبال شغل به شهرها بروند. اگر در مناطق محلی مشاغل موجود باشد، آن‌ها مجبور نخواهند بود دور از خانه زندگی کنند.
  • راه‌اندازی ایده‌ کسب‌ و کار روستایی آسان‌تر است زیرا کاغذبازی، قوانین نظارتی یا سایر موانع موجود برای مراقبت کمتر وجود دارد.

مشکلاتی که مشاغل کوچک در روستاها و مناطق روستایی با آن مواجه هستند

1. مشکل پولی

کسب‌وکارهای کوچک با مشکل بزرگ کمبود سرمایه مواجه هستند. این امر باعث می‌شود که بسیاری از روستاییان یا تجار کوچک به فکر راه‌ اندازی ایده‌ کسب‌ و کار روستایی نباشند یا یک کسب‌وکار موجود را تعطیل کنند. آن‌ها اغلب نمی‌توانند برای وام یا سایر کمک‌های مالی درخواست دهند زیرا ارزش اعتباری زیادی ندارند. شرکت‌های کوچک رتبه اعتباری بدی دارند.

2. مواد خام

مشاغل برای تولید به مواد اولیه نیاز دارند. کیفیت محصول نهایی بستگی به مواد اولیه استفاده‌شده دارد. بااین‌حال، به دلیل محدودیت نقدینگی، این مشاغل کوچک توانایی خرید مواد اولیه باکیفیت بالا برای تولید را ندارند.

3. توانایی‌های مدیریتی

کسب‌وکارهای کوچک از شهرها یا روستاها برای انجام وظایف مختلف به کارکنان کوچکی متکی هستند. گاهی اوقات کل کسب‌وکار توسط یک فرد بدون هیچ کمکی اداره می‌شود. این می‌تواند کیفیت کار و کسب‌وکار را به دلیل عدم کمک یا پشتیبان گیری تحت تأثیر قرار دهد.

4. افراد ماهر

کسب‌وکارهای کوچک معمولاً برای هر شغلی باید با کارکنان غیر ماهر یا نیمه ماهر مدیریت کنند. به‌علاوه، ازآنجایی‌که حقوق کم است، کارکنان اغلب علاقه‌ای به انجام درست‌کار ندارند. این باعث کاهش تولید، آسیب رساندن به کسب‌وکار و درنتیجه تعطیلی کسب‌وکارهای کوچک می‌شود.

5. تجاری‌سازی

شیوه بازاریابی یا تبلیغات در مناطق روستایی هنوز بسیار ابتدایی است. یک بروشور یا یک بلندگوی تلفن همراه راه‌هایی هستند که مردم را از محصولات شما مطلع می‌کنید. این‌ها راههای بسیار مؤثری برای دستیابی به مشتریان بیشتر نیستند. این کسب‌وکارها نیز هیچ تجربه‌ای در روش‌های مدرن بازاریابی ندارند. به دلیل کمبود ابزار کافی، بازاریابی مستقیم امکان‌پذیر نیست.

کدام تجارت در روستا سودآورتر است؟

خواربارفروشی، لوازم الکترونیک، موبایل و لوازم جانبی، فروشگاه کود و بذر و فروشگاه پوشاک از سودآورترین مشاغل این روستا هستند.

شرایط لازم برای بهترین ایده‌های تجاری در روستا چیست؟

برای راه‌اندازی یک ایده‌ کسب‌ و کار روستایی، الزاماتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. شما باید همیشه کالاهای اضافه کسب‌ و کار را در انبار داشته باشید.

ثبت کسب‌ و کار خود در اداره روستا یا شهرداری محلی طبق قوانین الزامی است. داشتن مجوز کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا کسب‌ و کار خود را با کارایی بیشتر و سریع‌تر رونق دهید.

صاحب یک کسب‌ و کار کوچک با چه چالش‌هایی مواجه است؟

باوجود رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک، صاحب یک ایده‌ کسب‌ و کار روستایی با مشکلات متعددی مواجه است. در زیر به برخی از مشکلات اشاره می‌شود:

  • کمبود مواد اولیه
  • کمبود نیرو
  • بحران کار
  • فقدان مهارت‌های بازاریابی
  • عقب‌ماندگی در آخرین فناوری و غیره

اهمیت صنایع روستایی چیست؟

ازآنجایی‌که ایجاد اشتغال یکی از اهداف اساسی صنایع روستایی است، آن‌ها معمولاً با فلسفه تولید انبوه کار می‌کنند، برخلاف صنایع اصلی که کالاها در آن‌ها تولید انبوه می‌شود. هدف آن کاهش سطح بیکاری و افزایش درآمد افراد و خانوارها است.

تجارت کوچک در روستاها چه نقشی در اقتصاد دارد؟

کسب‌ و کارهای کوچک به‌عنوان دومین تأمین‌کننده اشتغال پس از کشاورزی محسوب می‌شوند. تعداد فرصت‌های ارائه‌شده توسط مشاغل کوچک به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری شده بسیار بیشتر از شرکت‌های بزرگ است. بنابراین نقش حیاتی در ایجاد اشتغال در منابع انسانی دارد.

 

و اما کلام آخر …

در پایان، می‌توان گفت که ایده‌هایی برای کسب‌ و کار کوچک در مناطق روستایی وجود دارد و ما فقط باید بر نیازهای اساسی مردم ساکن در مناطق روستایی تمرکز کنیم. مناطق روستایی ممکن است در مقایسه با مناطق شهری فاقد دیجیتالی شدن باشند، اما اساس اقتصاد ما به مناطق روستایی بستگی دارد. داشتن یک ایده مناسب از کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید ضروری است. مقدار واقعی سرمایه موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار خود را محاسبه کنید و سپس به سراغ آن بروید. اجرای ایده‌ کسب‌ و کار روستایی نیازمند استراتژی و برنامه‌ریزی مناسب است. بنابراین، برای ایجاد یک شغل روستایی، باید از چنین جنبه‌هایی آگاه باشید و دانش جمع‌آوری کنید.

امیدواریم این مقاله درباره ایده‌ کسب‌ و کار روستایی در انتقال ایده‌هایی برای افتتاح بهترین شغل در مناطق روستایی مفید بوده باشد.

 

منابع:  khatabook – startuptalkypaisabazaargrowthromeo

Picture of لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

کلینیک مشاوره کسب و کار

ارائه‌ی خدمات کوچینگ، مشاوره و منتورینگ توسط برترین متخصصان جوان

هاست سنتر حرفه‌ای

طیف وسیعی از خدمات حرفه‌ای هاستینگ با تنوع و کیفیت کنترل شده

کانال یوتیوب

آموزش‌ها و نکات کلیدی ما را دنبال کنید

کانال تلگرام

اخبار و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

صفحه اینستاگرام

آموزش‌ها و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور