به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جلب اعتماد مشتری

نکات روانشناسی در جلب اعتماد مشتری

اعتماد مشتری برای ایجاد و تقویت روابط بلندمدت با مخاطبان اصلی شما ضروری است. جلب اعتماد مشتری به شما امکان می‌دهد تجربیات بهتری ارائه دهید، وفاداری را افزایش دهید و مشتریان بیشتری را حفظ کنید.

جلب اعتماد مشتری

چرا جلب اعتماد مشتری مهم است؟

ایجاد اعتماد مشتری یک فرآیند مشتری محور است که می‌تواند از بسیاری جهات برای شرکت شما سودمند باشد. حفظ مشتری می‌تواند به‌طور مستقیم بر موفقیت یک شرکت تأثیر بگذارد، زیرا حفظ مشتریان می‌تواند منجر به فروش بیشتر شود.

تجربه مشتری چگونه بر اعتماد تأثیر می‌گذارد؟

قبل از اینکه مشتریان شما وارد محصول یا خدمات شما شوند، تجربه قبلی آن‌ها تعیین می‌کند که چقدر به شرکت شما اعتماد خواهند کرد.

از مشتریان قبلی که نظرات خود را در سایت‌های بررسی محبوب ارسال می‌کنند تا اینکه آیا گروه فروش شما واقعاً بهترین منافع مشتریان را در ذهن دارند یا خیر، تعهد به ایجاد اعتماد از ابتدای سفر، پایه‌ای قوی برای وفاداری در خط تولید می‌گذارد.

به همین دلیل، یک تجارت موفق شروع به فکر کردن در مورد چگونگی جلب اعتماد مشتری قبل از شروع تلاش‌های بازاریابی خود می‌کند.

 

حتما بخوانید: روانشناسی مذاکره مؤثر در متقاعدسازی

 

چگونه اعتماد مشتریان خود را جلب کنیم

اعتماد عبارت است از باور به قابلیت اطمینان، حقیقت، توانایی و قدرت چیزی (یا کسی). ازنظر ایجاد یک کسب‌ و کار سالم و پایدار، اعتماد نه‌تنها به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند، بلکه آن‌ها را برای مدت طولانی در آینده حفظ می‌کند، زیرا وفاداری بسیار مهمی را ایجاد می‌کند. اگر قصد دارید فرهنگ اعتماد بین مشتریان جدید و فعلی ایجاد کنید، در اینجا برخی از کارهایی است که هرگز نباید انجام دهید و بالعکس موارد کلیدی وجود دارد که شرکت شما می‌تواند برای جلب اعتماد مشتری دنبال کند:

جلب اعتماد مشتری

1. شفاف باشید

شفافیت برای جلب اعتماد مشتری ضروری است. این شامل باز بودن و صادق بودن است تا مشتریان بتوانند اقدامات شرکت شمارا درک کنند. شفافیت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • انتشار اطلاعات دقیق در مورد محصولات شما، ازجمله مواد و مواد تشکیل‌دهنده
  • نشان دادن نحوه عملکرد شرکت شما در پشت‌صحنه
  • پاسخگویی به نظرات و شکایات مشتریان
  • شامل داستان‌هایی از کارمندان شرکت

شفاف بودن با مشتریان می‌تواند به آن‌ها این حس را بدهد که شرکت شما با آن‌ها صادق است و این می‌تواند اعتماد مشتری را تقویت کند. همچنین می‌تواند به آن‌ها بینشی نسبت به عملیات شرکت شما بدهد و باعث شود که آن‌ها احساس مشارکت بیشتری کنند.

2. به مشتریان در حل مشکلات کمک کنید

گام مهم دیگر در ایجاد و جلب اعتماد مشتری، کمک به مشتریان برای حل مشکلات از طریق خدمات عالی به مشتریان است. اگر مشتری با محصول یا خدمات شما مشکل دارد، مطمئن شوید که آن‌ها را حل کنید. سعی کنید مشکلات آن‌ها را سریع حل کنید و همدلی و مهربانی را نشان دهید. خدمات مشتری عالی شامل:

  • چندین کانال برای ارتباط مشتریان با نمایندگان خدمات مشتری
  • پاسخ‌های سریع و مداوم از نمایندگان خدمات مشتری
  • راه‌حل‌های منحصربه‌فرد برای مشکلات فردی
  • نگرش‌های مهربانانه و همدلانه نمایندگان خدمات مشتری را تشکیل می‌دهد

یک تجربه عالی از خدمات مشتری می‌تواند اعتماد مشتری را تقویت کند و باعث شود مشتریان در آینده به‌طور مثبت با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.

3. نظرات مثبت مشتریان را به نمایش بگذارید

یکی دیگر از راه‌های جلب اعتماد مشتری، نمایش نظرات و نظرات مثبت مشتریان است. شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در وب‌سایت، وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کنید. اگر مشتریان خاصی را می‌شناسید که تجربیات خوبی با شرکت شما داشته‌اند، می‌توانید مستقیماً با آن‌ها تماس بگیرید و درباره آن‌ها در مورد ایجاد یک ویدیوی گواهی یا پست وبلاگ سؤال کنید. برجسته کردن بازخورد مثبت از مشتریان واقعی می‌تواند باعث شود که مشتریان دیگر به شرکت شما اعتماد کنند. انتشار نظرات و نظرات مشتریان می‌تواند به شرکت شما کمک کند تا اعتبار خود را تقویت کند.

4. به‌وقت آن‌ها احترام بگذارید.

از برنامه‌ها و نیازهای شخصی مشتریان و شرکای خودآگاه باشید. فناوری به ما اجازه می‌دهد 24 ساعته به مردم دسترسی داشته باشیم، اما نباید انتظار چنین دسترسی را داشت.

 

حتما بخوانید: حفظ مشتریان و روانشناسی نحوه برخورد با آن‌ها

5. آنچه را که می‌فروشید به‌اشتباه معرفی نکنید.

گفتن اینکه یک محصول یا خدمات دارای ویژگی‌هایی است که ندارد، باعث ایجاد بی‌اعتمادی و احساس ناامیدی در مشتریان شما می‌شود. 100% در مورد مزایا و ویژگی‌ها صادق باشید. صادق بودن در مورد آنچه ارائه می‌دهید، این قدرت را در دست مشتریان شما می‌گذارد تا تصمیم بگیرند که چه چیزی برای آن‌ها بهتر است، به‌جای اینکه شما آن را به آن‌ها تحمیل کنید.

جلب اعتماد مشتری

6. بیش‌ازحد وعده ندهید و کم‌گویی نکنید.

اگر با اطمینان کامل می‌دانید که نمی‌توانید چیزی را در زمان معینی به مشتری برسانید یا دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهد به او بدهید، به او این وعده را ندهید که این کار می‌تواند انجام شود. اگر بدون تقصیر خودتان نمی‌توانید کاری را که گفته‌اید انجام دهید، قبل از موعد به مشتری اطلاع دهید و به نحوی این کار را به او جبران کنید.

7. از رقابت بد صحبت نکنید.

اغلب برای برخی وسوسه‌انگیز است که درباره رقبا بد صحبت کنند، زیرا آن‌ها می‌خواهند مشتریان کسب‌ و کار خود را به‌جای دیگران انتخاب کنند. بااین‌حال، در شرایطی که مشتری دوست دارد حرفه‌ای بودن را ببیند، این امر به نظر مشتری کوچک و نابالغ است.

8. آنچه را که نیاز ندارند را به آن‌ها نفروشید.

شرایطی وجود دارد که ممکن است چیزی که می‌فروشید برای یک مشتری خاص مناسب نباشد. این قابل‌درک است که بخواهیم به اصرار برای امضای معامله ادامه دهیم، اما در این مورد برای جلب اعتماد مشتری و ادامه روابط با او در درازمدت اخلاقی یا خوب نیست. به‌جای اینکه وقتی چیزی مناسب نیست صادق باشید.

9. ناسازگار نباشید.

زمانی که مشتری نتواند رفتار شما را پیش‌بینی کند، به شما بی‌اعتماد می‌شود، زیرا نمی‌داند چه انتظاری دارد. اگر همیشه کارها را به روش خاصی انجام داده باشید و سپس شروع به نوسانات شدید کرده باشید، مشتری را متعجب می‌کند که آیا کسب‌ و کار باثبات است و آیا چیزی که به دست می‌آورد قابل‌اعتماد است یا خیر. سازگاری باید در تمام جنبه‌های کسب‌ و کار شما، ازجمله خدمات مشتری، بسته‌بندی، پاسخ به سؤالات، محصولات یا خدمات جدید و ارتباطات اعمال شود.

 

با دریافت « مشاوره روانشناسی » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

و اما کلام آخر …

جلب اعتماد مشتری با ارائه خدمات عالی شروع می‌شود. با آن‌ها همان‌طور رفتار کنید که دوست دارید اگر مشتری بودید با شما رفتار شود. مهم نیست که کسب‌ و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است، برای ایجاد اعتماد، خدمات عالی باید قلب استراتژی کلی کسب‌ و کار شما باشد.

لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما
اعتماد به نفس

اهمیت اعتماد به نفس در زندگى

خیلى از ما انسان ها از خود واقعى مان دور مى شویم طورى که همه ى تلاش مان براى کسب رضایت اطرافیان است ، جز خودمان !
حتى خیلى از ما انسان ها مى ترسیم در آیینه براى چند دقیقه هم شده به خودمان نگاه کنیم
این حجم از نارضایتى به خاطر نداشتن اعتماد به نفس است .

ادامه مطلب »

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور