به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کارآفرینی در نوجوانی

20 نکته کلیدی برای راه اندازی کسب و کار در نوجوانی در سال 1402

آیا می‌خواهید در دوران نوجوانی از نظر مالی مستقل باشید و پول نقد داشته باشید؟ اگر این طور است، در اینجا 20 ایده و نکته در مورد راه اندازی کسب و کار در نوجوانی آورده شده است. در زمان اخیر، تعداد زیادی از نوجوانان شروع به تسلط بر اینترنت کرده اند و از آن درآمد زیادی به دست آورده اند. در واقع، نوجوانان شروع به تثبیت حضور خود در زمینه برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن ها کرده اند. اگر برای مرور بازی‌سازان برتر وقت بگذارید، متوجه می‌شوید که نوجوانان درصد خوبی از آنها را تشکیل می‌دهند.

چرا در نوجوانی کسب و کار راه اندازی کنیم؟

این واقعیت که شما نوجوانی هستید که هنوز در دانشگاه هستید یا نوجوانی هستید که به تازگی دبیرستان را ترک کرده است، بهانه ای برای شروع نکردن کسب درآمد از کسب و کارهای آنلاین نیست. حتی اگر هنوز زیر سقف والدین خود هستید، باز هم می توانید یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید که می تواند از گاراژ والدین شما به یک شرکت چند ملیتی با مشتریان و سهامداران از سراسر جهان تبدیل شود.

یکی از خوبی‌های این دوره این است که مثال‌های زیادی در مورد استفاده از اینترنت برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌توانیم از آنها بیاموزیم. این واقعیت که شما دستگاه‌های مجهز به اینترنت دارید به این معنی است که هیچ بهانه‌ای برای شروع نکردن کسب‌ و کار آنلاین از خانه در نوجوانی ندارید.

راه اندازی یک کسب و کار یکی از مطمئن ترین راه ها برای دستیابی به آزادی مالی است، به خصوص اگر کسب و کار شما ظرفیت فراتر رفتن از روندها و فصل ها را داشته باشد. البته مشاغلی وجود دارند که فصلی هستند و مشاغلی وجود دارند که در تمام فصول کاهش می یابند. به عنوان مثال، اگر به فروش لباس‌ها و کفش‌های زمستانی، چتر و حتی تزئینات کریسمس و غیره علاقه دارید، باید سالانه منتظر بمانید تا از کسب و کار خود درآمد کسب کنید.

به عنوان یک نوجوان، اگر در مورد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین از خانه جدی هستید، این نکات را بسیار مفید خواهید یافت.

1. انجام تحقیقات

اولین قدمی که باید برای کارآفرینی در نوجوانی بردارید، تحقیق است. هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانید مطالب تحقیقی در مورد آن را از اینترنت دریافت کنید. اینترنت انجام تحقیقات در مورد هر موضوعی را برای ما آسان کرده است. وقتی در مورد هر کسب و کار اینترنتی مورد علاقه خود تحقیق می کنید، مطمئناً خواهید دید که کسب و کار چقدر سودآور است و برای راه اندازی کسب و کار باید چه کارهایی انجام دهید.

 

حتما بخوانید : گامهای هفتگانه برای موفقیت در کارآفرینی

 

2. تشکیل یک تیم

در اصل اگر می‌خواهید کاری ارزشمند را شروع کنید، باید اطمینان حاصل کنید که تیمی را با افراد هم‌فکر تشکیل می‌دهید. افرادی که برای راه‌اندازی و اداره یک کسب‌ و کار نیاز دارید.

بنابراین، به عنوان یک نوجوان، اگر واقعاً می خواهید یک کسب و کار آنلاین پر رونق راه اندازی کنید، تشکیل تیمی با افرادی که می توانند به شما کمک کنند، بسیار مهم است. افرادی که چیزهایی را می دانند که شما نمی دانید و چیزهایی را دارند که شما ندارید.

3. الگوبرداری از مدل یک کسب و کار آنلاین موفق موجود

نکته دیگری که می تواند به شما در راه اندازی کسب و کار آنلاین در نوجوانی کمک کند، الگوبرداری از یک کسب و کار آنلاین موفق موجود است. مدل سازی یک کسب و کار آنلاین موفق موجود به معنای استفاده از یک کسب و کار آنلاین موفق به عنوان الگویی برای ایجاد کسب و کار خود است.

به عنوان مثال، فیس بوک یک شغل آنلاین موفق است، و شما در واقع می توانید یک پلت فرم رسانه شبکه اجتماعی مشابه را راه اندازی کنید، اما با کمی تفاوت. لطفاً توجه داشته باشید که ساختن یک پلتفرم شبکه‌های اجتماعی که واقعاً می‌تواند تهدیدی برای فیس‌بوک و امثال آن باشد، به تلاش و عزم سخت نیاز دارید.

راه اندازی کسب و کار در نوجوانی

4. از یک منتور یاد بگیرید.

افرادی هستند که به آنچه شما قصد دستیابی به آن را دارید دست یافته اند و ممکن است مایل باشند که برای دستیابی به اهداف خود، شما را راهنمایی کنند. بنابراین، بخشی از کاری که به عنوان یک نوجوان که قصد کارآفرینی را در خانه دارد باید انجام دهید، یادگیری از یک مربی است.

اینترنت این امکان را به وجود آورده است که از یک مربی که هزاران کیلومتر از شما فاصله دارد، آموزش ببینید. اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید، پس به دنبال مربی باشید که در حال حاضر یک فروشگاه آنلاین موفق راه اندازی کند و اگر قصد راه اندازی یک سایت بازی آنلاین را دارید، عاقلانه است که به دنبال مربی ای باشید که با موفقیت یک سایت بازی آنلاین را راه اندازی کند.

 

با دریافت « مشاوره راه اندازی شغل » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

5. در کمپ غرفه های تجاری برای نوجوانان شرکت کنید.

نکته مهم دیگری که به شما در راه اندازی شغل در نوجوانی کمک می کند، شرکت در کمپ غرفه های تجاری است که برای نوجوانان سازماندهی شده است. لطفاً توجه داشته باشید که همه کمپ های غرفه ای نحوه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را آموزش نمی دهند. بنابراین، آنچه از شما انتظار می رود این است که به طور خاص به دنبال کمپ های غرفه ای باشید که به شما در مورد نحوه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین آموزش می دهند.

حقیقت این است که اکثر سازمان‌دهندگان کمپ‌های غرفه‌ای برای نوجوانان می‌دانند که بخشی از چیزی که نوجوانان را گرد هم می‌آورد حول محور اینترنت و رسانه‌های اجتماعی می‌چرخد، از این رو نیاز به ایجاد موضوعی است که به اینترنت و شاید نحوه کسب درآمد آنلاین می‌پردازد.

6. کتاب های کسب و کار را بخوانید.

اگر می خواهید در نوجوانی کسب و کاری راه اندازی کنید، برای شروع خواندن کتاب های تجاری مختلف را بخوانید. در واقع، اگر کتاب‌های تجاری را مطالعه نکنید، نمی‌توانید کسب‌وکاری را با موفقیت راه‌اندازی و مدیریت کنید. بنابراین،خواندن کتاب‌های تجاری در این راه بسیار مهم است.

هنگامی که مطالعه می کنید، در معرض ریزه کاری های راه اندازی یک کسب و کار قرار می گیرید. می توانید برنامه های تجاری و بازاریابی قابل اجرا خود را بنویسید و تمام تلاش خود را برای اجرای چنین برنامه هایی انجام دهید. مهمتر از همه، شما می توانید با اطمینان از سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی شغل خود خارج شوید.

راه اندازی کسب و کار در نوجوانی

7. انجام مطالعات امکان سنجی

از آنجایی که کسب و کارهای آنلاین برای راه اندازی سودآور هستند، می توان این نوع کسب و کارها را راه اندازی کرد. کاری که باید قبل از راه‌ اندازی شغل خود انجام دهید، انجام یک مطالعه امکان‌سنجی و بررسی بازار است. حقیقت این است که اگر یک کسب‌ و کار آنلاین را در مکانی راه‌اندازی کنید که مردم به سختی تجارت آنلاین انجام می‌دهند، احتمالاً برای پیشرفت در کسب‌وکار دچار مشکل خواهید شد.

8. به شبکه مناسب بپیوندید.

نکته مهم دیگری که هنگام راه اندازی کسب و کار در نوجوانی به آن نیاز دارید، پیوستن به شبکه مناسب است. با شبکه مناسب، هنگام شروع کسب و کار خود مطمئناً راهنمایی و پشتیبانی دریافت خواهید کرد. در واقع، وقتی در نوجوانی یک کسب و کار آنلاین را از خانه راه اندازی می کنید، افراد شبکه شما به احتمال زیاد اولین مشتریان شما خواهند بود.

9. ایده کسب و کار آنلاین خود را آزمایش کنید.

بسیاری از مردم هنگام تلاش برای راه اندازی یک کسب و کار جدید، با شکست مواجه شده اند. حقیقت این است که اگر از ایده کسب و کار آنلاین خود مطمئن نیستید، بهترین کار این است که این ایده را آزمایش کنید تا ببینید کسب و کار چگونه پیش خواهد رفت. اگر کسب‌ و کار به هدف یا انتظارات شما در دوره آزمایشی رسید، می‌توانید برای سرمایه‌گذاری منابع خود ادامه دهید. اما اگر نه، پس استراتژی‌سازی مجدد و راه‌اندازی مجدد یا تغییر ایده کسب‌ و کار را انجام دهید.

 

حتما بخوانید : 3 روش ایده پردازی خلاقانه برای کارآفرینی موفق

 

10. به عنوان یک کارآموز با یک تجارت آنلاین کار کنید.

نکته مهم دیگری که باید در دوران نوجوانی هنگام شروع یک کسب و کار آنلاین از خانه رعایت کنید، کار به عنوان کارآموز با یک تجارت آنلاین است. حقیقت این است که وقتی به عنوان کارآموز با یک تجارت آنلاین کار می کنید، چیزهای زیادی به دست خواهید آورد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، کار عاقلانه این است که به دنبال یک فروشگاه آنلاین برای کار به عنوان کارآموز باشید. یا اگر می خواهید یک سایت شبکه اجتماعی راه اندازی کنید، به دنبال یک سایت شبکه اجتماعی برای کار به عنوان کارآموز باشید.

11. کسب و کار آنلاین موفق مورد نظر خود را مطالعه کنید.

چندین کسب و کار آنلاین وجود دارد که در نوجوانی می توان به منظور یادگیری نحوه راه اندازی کسب و کار خود، آنها را مطالعه کرد. این واقعیت که شما در دستگاه خود به اینترنت دسترسی دارید به این معنی است که می توانید هر کسب و کار آنلاین مورد نظر خود را مطالعه کنید. مطالعه یک کسب و کار آنلاین به جلوگیری از اشتباهاتی که ممکن است هنگام راه اندازی بیزینس خود از خانه در نوجوانی مرتکب شوید، کمک می کند. این شما را در معرض زیر و بم راه اندازی یک تجارت آنلاین قرار می دهد. قبل از شروع می توانید بدانید که کسب و کار چقدر سودآور است.

 

پیشنهاد مطالعه: کتاب ایده-بازار: هرآنچه که باید درباره «راه اندازی یک کسب و کار موفق» بدانید.

 

12. در مورد نوع شغل آنلاینی که می خواهید شروع کنید، خاص باشید.

نکته دیگر در مورد چگونگی راه اندازی شغل در نوجوانی این است که شما باید در مورد نوع کسب و کار آنلاینی که می خواهید شروع کنید خاص باشید. حقیقت این است که به عنوان یک نوجوان، شما می‌توانید در مورد خیلی چیزها بلاتکلیف باشید و اگر باید یک کسب‌ و کار آنلاین را از میان مجموعه‌ای از کسب‌ و کارهای آنلاین ممکن برای انتخاب راه‌اندازی کنید، پس باید خاص باشید.

به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که یک توسعه دهنده نرم افزار یا یک طراح وب یا یک بازاریاب دیجیتال یا تولید کننده محتوا شوید. نکته پایانی این است که اگر واقعاً می‌خواهید روی یک پایه قوی شروع کنید، باید ایده کسب‌ و کار آنلاین خود را محدود کنید.

راه اندازی کسب و کار در نوجوانی

13. مهارت های مورد نیاز را بیاموزید.

به عنوان یک نوجوان که می‌خواهد بیزینس خود را در خانه راه اندازی کند، بخشی از کاری که برای رسیدن به هدف خود باید انجام دهید. یادگیری مجموعه مهارت‌های مورد نیاز است. اگر توانسته‌اید ایده‌ای را که می‌خواهید روی آن کار کنید مشخص کنید، گام بعدی یادگیری مهارتی است که به شما در کسب‌ و کار کمک می‌کند.

برای مثال، اگر می‌خواهید یک کسب‌ و کار بازی آنلاین راه‌اندازی کنید، عاقلانه است که تمام تلاش خود را برای یادگیری توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری انجام دهید. همچنین، اگر می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید که به افراد و سازمان ها کمک می کند تا وب سایت خود را طراحی کنند، منطقی است که طراحی وب سایت را یاد بگیرید.

 

این مهارت را حتما بیاموزید : بسته آموزشی سیر تا پیاز راه اندازی کسب و کار با سرمایه شخصی

 

14. در یک نمایش واقعیت تجاری شرکت کنید.

بسیاری از نمایش های واقعیت تجاری وجود دارد که برای نوجوانان باز است، شرکت در چنین برنامه ای به شما کمک می کند تا ایده کسب و کار خود را به کارشناسان ارائه دهید. حقیقت این است که اگر ایده کسب‌ و کار شما بتواند با موفقیت از طریق غربالگری متخصصان کسب‌وکار گسترش یابد، مطمئن هستید که کسب‌ و کار احتمالاً موفق خواهد شد. بنابراین، اگر می‌خواهید در دوران نوجوانی یک کسب‌ و کار آنلاین از خانه راه‌اندازی کنید، باید به دنبال یک نمایش واقعیت تجاری باشید.

15. در دوره های آنلاین رایگان، شرکت کنید.

نکته دیگری که به شما کمک می کند کسب و کار خود را در دوران نوجوانی از خانه شروع کنید، گذراندن دوره های آنلاین رایگان است. برای مثال، اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار تولید محتوا راه‌اندازی کنید، باید دوره‌های آنلاین رایگانی را تهیه کنید. در این دوره ها تمام آنچه را که برای موفقیت در کسب‌ و کار نیاز دارید، به شما آموزش می‌دهد. اگر به freelance.com بپیوندید، با دوره‌های آنلاین رایگان به شما کمک می‌کند، در نویسندگی، ویراستاری یا هر مهارت خاصی که ممکن است برای کسب‌وکارتان نیاز داشته باشید، بهتر شوید.

16. به پلتفرم های رسانه های اجتماعی بپیوندید.

حتی اگر ایده کسب و کار آنلاین شما ربطی به رسانه های اجتماعی نداشته باشد، پیوستن به به این رسانه ها  بسیار مهم است. به شما کمک می کند تجارت آنلاین خود را طرح ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، پلتفرم اصلی بازاریابی شما سایت های شبکه های اجتماعی است. از طریق توییتر، اینستاگرام و فیس بوک، شما قادر خواهید بود بیش از 70 درصد از کل فروش خود را ایجاد کنید.

17. طرح کسب و کار خود را بنویسید.

بعد از به انجام رساندن مواردی که بالا به آن ها اشاره شد، نوبت نوشتن یک طرح تجاری خوب است. یک نقشه دقیق از نحوه افزایش سرمایه اولیه، راه اندازی کسب و کار، مدیریت جریان کسب و کار، طبقه بندی مالیات و بازاریابی محصولات خود در میان دیگران است.

 

این مهارت را حتما بیاموزید : بسته آموزشی صفر تا ۱۰۰ طراحی مدل کسب و کار

 

18. سرمایه راه اندازی خود را افزایش دهید.

معمولا راه اندازی یک کسب و کار آنلاین سرمایه بر نیست. اما در نوجوانی، ممکن است پولی برای خرید کامپیوتر، اشتراک در اینترنت یا راه اندازی و میزبانی وب سایت یا وبلاگ نداشته باشید. به همین دلیل باید برای ارتقای استارتاپ خود برنامه ریزی کنید.

اگر یک طرح تجاری خوب داشته باشید، به راحتی می توانید سرمایه اولیه خود را از طریق دوستان و اعضای خانواده خود جمع آوری کنید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تمام ابزارهای موجود برای جذب سرمایه برای شروع کسب و کار آنلاین خود را کشف کرده اید. تا زمانی که مقدار مورد نیاز برای راه اندازی موفقیت آمیز شغل آنلاین خود را دریافت نکنید، به آن ادامه دهید.

19. شرکت خود را ثبت کنید و مجوز مورد نیاز را دریافت کنید.

بدون شک از شما انتظار نمی رود که بدون ثبت کسب و کار در دولت، یک تجارت آنلاین استاندارد را راه اندازی کنید. اگر یک تجارت آنلاین بدون ثبت کسب و کار راه اندازی کنید، مزایای خاصی وجود دارد که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. می توانید از خدمات یک وکیل برای کمک در این فرآیند ثبت و اخذ مجوز استفاده کنید.

20. محصول یا خدمات خود را بازاریابی و تبلیغ کنید.

هنگامی که محصول یا خدماتی را به صورت آنلاین دارید، مسئولیت بازاریابی و تبلیغ محصول یا خدمات با شماست. حقیقت این است که در فروش محصولات یا خدمات آنلاین رقابت هایی وجود دارد. همه سعی می کنند از رقبای خود جلوتر باشند. بنابراین شما باید یک استراتژی بازاریابی خوب برای به دست آوردن سهم منصفانه خود از بازار موجود ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که از پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای تبلیغ و بازاریابی محصولات یا خدمات خود استفاده می کنید.

 

و اما کلام آخر …

ایده های راه اندازی کسب و کار در نوجوانی شامل مهارت هایی است که بسیاری از نوجوانان و دانش آموزان قادر به یادگیری و انجام آن هستند. توجه داشته باشید که راه اندازی یک کسب و کار بسته به هر کشور متفاوت است و به احتمال زیاد نیاز به مشارکت والدین دارد. تحقیقات خود را در مورد آنچه که قبل از شروع هر شغل مورد نیاز است انجام دهید

 

منبع: ProfitableVenture

Picture of دکتر علی قوامی
دکتر علی قوامی
دانش‌آموخته دکترای تخصصی (PhD) کارآفرینی فناوری، بنیانگذار و مدیر گروه بین‌المللی کسب و کار ساکوراد با بیش از ۲۰ سال تجربه بعنوان کوچ، مدرس، مشاور و منتور در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار در ۱۵ کشور جهان هستم. در تلاشم تا تجربیات ذی‌قیمت خود را با شما دوستان عزیزم به اشتراک گذارم.
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

کلینیک مشاوره کسب و کار

ارائه‌ی خدمات کوچینگ، مشاوره و منتورینگ توسط برترین متخصصان جوان

هاست سنتر حرفه‌ای

طیف وسیعی از خدمات حرفه‌ای هاستینگ با تنوع و کیفیت کنترل شده

کانال یوتیوب

آموزش‌ها و نکات کلیدی ما را دنبال کنید

کانال تلگرام

اخبار و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

صفحه اینستاگرام

آموزش‌ها و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور