به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پروفایل لینکدین

چگونه یک پروفایل لینکدین حرفه‌ای ایجاد کنیم؟

لینکدین یک سایت شبکه اجتماعی است که بر تجربه حرفه‌ای تمرکز دارد. پروفایل لینکدین شما نشان‌دهنده داستان شغلی شما است و می‌توانید با رسیدن به نقاط عطف جدید آن را ویرایش و تنظیم کنید.

در اصل، پروفایل لینکدین شما یک رزومه پویا است. در آن می‌توانید اعتبار و تجربه کاری خود را در کنار دستاوردها و نمونه‌های کار خود، برجسته کنید. همچنین پروفایل شما برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود از طریق پست‌های اصلی و تعامل با سایر متخصصان از طریق پست‌ها و به‌روزرسانی‌های آن‌ها است.

با حفظ یک پروفایل فعال لینکدین، ممکن است بتوانید فرصت‌های شغلی جدیدی پیدا کنید، با متخصصان همفکر خود ارتباط برقرار کنید و خود را به‌عنوان یک رهبر فکری صنعت قرار دهید.

در این مقاله، نکاتی را برای ایجاد پروفایل لینکدین به‌عنوان یک ابزار برندسازی حرفه‌ای که داستان شغلی منحصربه‌فرد شمارا بیان می‌کند، ارائه خواهیم داد.

 

با دریافت « مشاوره برندسازی » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

پروفایل لینکدین

تنظیم پروفایل لینکدین

می‌توانید از پروفایل لینکدین خود برای نشان دادن کارهایی که انجام داده‌اید، کارهایی که انجام می‌دهید و کارهایی که امیدوارید در طول زندگی حرفه‌ای خود انجام دهید، استفاده کنید و داستان کاملی از سفر شغلی خود را بیان کنید.

لینکدین، پروفایل‌ها را در چندین بخش سازمان‌دهی می‌کند، که هرکدام فرصتی را برای به اشتراک گذاشتن بخشی از داستان شغلی شما ارائه می‌دهد.
7 نکته مهم وجود دارد که باید تمام توجه خود را روی آن متمرکز کنید تا بیشترین بهره را از پروفایل لینکدین خود ببرید:

1. انتخاب عکس پروفایل لینکدین

در بالای پروفایل لینکدین و در کنار نام و عنوان شما در مکان‌های مختلف در سراسر پلتفرم عکس پروفایلتان ظاهر می‌شود، ازجمله در نتایج جستجو و در کنار پست‌های شما در صفحه اصلی. عکس شما یک معرفی بصری برای کل نمایه شما است و به‌عنوان اولین برداشت دیجیتالی عمل می‌کند.

به گفته لینکدین، پروفایل‌های دارای عکس، ۱۴ برابر بیشتر از پروفایل‌های بدون عکس دیده می‌شوند، بنابراین ارزش دارد در عکسی که انتخاب می‌کنید کمی فکر کنید.

 

حتما بخوانید: چگونه بهترین عکس پروفایل برای خود انتخاب کنیم

پروفایل لینکدین

2. تعیین عنوان مناسب

به همان اندازه که عکس نمایه شما مهم است، عنوان شما، شرح مختصری از کاری است که انجام می‌دهید. عنوان شما اولین اطلاعات مرتبط با نقش خواهد بود که در پروفایل لینکدین شما مشاهده دیده می‌شود.

از عنوان برای تثبیت خود به‌عنوان حرفه‌ای استفاده کنید که می‌خواهید در آن دیده شوید. به‌عنوان‌مثال، فرض کنید که شما یک محقق بازار در یک شرکت تبلیغاتی بزرگ هستید که به‌عنوان یک طراح گرافیک مشغول به کار هستید. اگر می‌خواهید از لینکدین برای برقراری ارتباط با سایر تبلیغ‌کنندگان استفاده کنید، می‌توانید عنوان شغل فعلی خود را در قسمت عنوان بنویسید. بااین‌حال، اگر هدف شما گسترش کسب‌ و کار طراحی گرافیک است، ممکن است تصمیم بگیرید که خود را به‌عنوان یک «طراح گرافیک اطلاعاتی» یا «طراح گرافیک هدایت‌شده توسط تحقیقات بازار» تعریف کنید.

3. عکس پس‌زمینه مناسب

علاوه بر عکس پروفایل خود، می‌توانید یک عکس پس‌زمینه برای پروفایل لینکدین خود نیز انتخاب کنید. عکس پس‌زمینه شما به‌عنوان یک برنوشته در بالای پروفایل شما ظاهر می‌شود. لینکدین برخی از گزینه‌های از پیش نصب‌شده عکس پس‌زمینه را ارائه می‌دهد، یا می‌توانید عکس خود را آپلود کنید. تصویری را انتخاب کنید که با پارامترهای اندازه توصیه‌شده مطابقت داشته باشد، عرض ۱۵۸۴ پیکسل در ارتفاع ۳۹۶ پیکسل.

از این فضا برای تنظیم بصری لحن داستانی که در بقیه پروفایل خود خواهید گفت، استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک تحلیلگر داده هستید، می‌توانید یک عکس پس‌زمینه با تجسم‌های هوشمندانه مرتبط با شبکه را انتخاب کنید، یا اگر یک متخصص تغذیه هستید، ممکن است با تصویری از مواد تشکیل‌دهنده ناهار موردعلاقه خود در خانه کارکنید.

 

حتما بخوانید: امتیاز عکس پروفایل خود را بالا ببرید

4. ارائه معرفی کوتاه

معرفی کوتاه شما در قسمت «درباره» پروفایل شما ظاهر می‌شود. در این فضای باز، حداکثر 2000 کاراکتر (حدود 300 تا 500 کلمه) دارید تا خود را به افرادی که از پروفایل لینکدین شما بازدید می‌کنند معرفی کنید.

این بخش را به‌عنوان پاراگراف مقدمه داستان شغلی در نظر بگیرید. می‌توانید مطلبی را که در عنوان خود ارائه کرده‌اید گسترش دهید و شخصیت خود راکمی بیشتر نشان دهید و درعین‌حال تجربه، دستاوردها، مهارت‌های کلیدی و اهداف شغلی خود را برجسته کنید. اگر می‌خواهید نوع خاصی از مخاطبان را به پروفایل خود جذب کنید، می‌توانید خلاصه یا معرفی کوتاه خود را با کلمات کلیدی مرتبط اضافه کنید تا پروفایل شما در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر شود.

5. داشتن تجربه کافی

بخش تجربه جایی است که شما تجربه کاری خود را لیست می‌کنید. دقیقاً مانند یک رزومه، می‌توانید عنوان، شرکت، مکان، تاریخ استخدام و شرح هر نقش را وارد کنید. علاوه بر این، می‌توانید مهارت‌ها و رسانه‌های مرتبط با نقش مانند پیوند به مقالات، ویدیوها و موارد دیگر را اضافه کنید.

این بخش بدنه داستان شغلی شماست. از ورودی‌های تجربی خود استفاده کنید تا نشان دهید چگونه در طول حرفه خود پیشرفت و رشد کرده‌اید. پر کردن کامل این بخش و القای آن با کلمات کلیدی مرتبط می‌تواند به بهبود قابلیت جستجوی نمایه شما کمک کند.

پروفایل لینکدین

6. نقش تحصیلات

تحصیلات رسمی خود را در بخش آموزش فهرست کنید. برای هر ورودی، می‌توانید مدرسه، مدرک، رشته تحصیلی، تاریخ حضور، معدل و فعالیت‌های خود را درج کنید. همچنین می‌توانید یک توضیح اضافه کنید.

مشابه فهرست کردن تحصیلات در رزومه، هرچه تجربه کاری بیشتری داشته باشید، جزئیات کمتری را باید در بخش آموزش خود لحاظ کنید. برای مثال، اگر به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اید، احتمالاً می‌خواهید از مهارت‌هایی که در سال‌های کالج خود به دست آورده‌اید و دستاوردهای فراوان خود را در حین ایجاد شبکه با استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام، استفاده کنید. بااین‌حال، اگر یک دهه تجربه کاری دارید، تا این مرحله، مدرک شما احتمالاً تنها به‌عنوان نقطه شروع برای 10 سال رشد ظاهر می‌شود.

همان‌طور که این بخش را پر می‌کنید، نقش تحصیلات خود را در این مرحله در داستان شغلی خود در نظر بگیرید و بر اساس آن جزئیات را اضافه کنید.

7. اضافه کردن مجوزها و گواهینامه‌ها

اعتبارنامه حرفه‌ای خود را در قسمت مجوزها و گواهینامه‌ها به پروفایل خود اضافه کنید. در اینجا، می‌توانید نام اعتبار، سازمان صادرکننده، تاریخ صدور، تاریخ انقضا (در صورت وجود) و شناسه اعتبارنامه و URL (نشانی وب یا نشانی اینترنتی یا یوآرال) را به‌تفصیل شرح دهید.

در این بخش فضایی برای توصیف اعتبار شما وجود ندارد، بنابراین اگر می‌خواهید این موضوع را برجسته کنید، در نظر داشته باشید که دستاورد را در عنوان یا خلاصه خود بگنجانید.

پروفایل لینکدین

بخش‌های اضافی

چندین بخش اضافی وجود دارد که می‌توانید برای رشد پروفایل لینکدین خود به آن اضافه کنید. لینکدین طول پروفایل شمارا محدود نمی‌کند، بنابراین می‌توانید به تعداد یا چند بخش که برای گفتن داستان خود نیاز دارید اضافه کنید.

برخی از بخش‌هایی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

  • مهارت‌ها
  • تجربه داوطلبانه
  • زبان‌ها
  • افتخارات و جوایز
  • انتشارات

بیشترین بهره را از پروفایل لینکدین ببرید

هنگامی‌که پر کردن نمایه خود را به پایان رساندید، وقت آن است که از آن برای ایجاد شبکه حرفه‌ای خود و شرکت در بحث‌های صنعتی استفاده کنید. در اینجا چند نکته برای شروع آورده شده است:

شبکه خود را گسترش دهید

با درخواست برقراری ارتباط با افرادی که می‌شناسید، ساخت شبکه خود را شروع کنید. ازآنجا، می‌توانید ارتباطات درجه دوم یا افرادی را که مخاطبین شما می‌شناسند و ممکن است مایل به معرفی شما باشند را شناسایی کنید.

 

این مهارت را حتما بیاموزید: دوره آموزشی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری

افراد و موضوعات موردعلاقه را دنبال کنید

با دنبال کردن سازمان‌ها و افراد مرتبط با علایق حرفه‌ای خود، از روندها و رهبران صنعت، به‌روز باشید تا به‌روزرسانی‌ها و پست‌ها را در فیلد خانگی خود مشاهده کنید.

شرکت در مکالمات

با واکنش به پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید، به مکالمات بپیوندید. ممکن است از طریق بخش نظرات یک مکالمه جالب یا یک تماس جدید پیدا کنید.

به اشتراک‌گذاری محتوا

می‌توانید تخصص و بینش خود را با به اشتراک‌گذاری پست‌های اصلی نشان دهید و به‌طور بالقوه جرقه گفتگو و فرصت‌های یادگیری را با دیگران درزمینهٔ کاری خود ایجاد کنید.

 

و اما کلام آخر…

لینکدین یک پلتفرم بزرگ است و به کاربران فرصت‌های زیادی برای نشان دادن تجربه و علاقه خود ارائه می‌دهد. شما باید همه‌چیزهایی را که برای ایجاد یک پروفایل لینکدین نیاز دارید بدانید. اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و منتظر بمانید تا آن پیشنهاد‌های شغلی شروع به کار کنند!

لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور