به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نیچه مارکتینگ

فوتهای کوزه گری در بازاریابی گوشه‌ای (نیچ مارکتینگ)

در بازارهای پر رقابت، بازاریابان همیشه به این فکر می‌کنند که چگونه برند خود را متمایز کنند؟ استراتژی بازاریابی گوشه‌ای یا همان نیچ مارکتینگ ممکن است پاسخی باشد که آن‌ها به دنبال آن هستند. یک استراتژی گوشه‌ای به شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید، افرادی را که نمی‌توانند در مقابل خرید مقاومت کنند جذب کنید و سودآوری را افزایش دهید.

بسیاری از برندها و شرکت‌ها از این مدل بازاریابی گوشه‌ای استفاده می‌کنند و با افزایش فروش، میلیون‌ها درآمد ایجاد می‌کنند.

کدام گوشه‌ها سودآورترند؟

هزاران گوشه وجود دارد که می‌توانند بسیار سودآور باشند. محبوب‌ترین بخش‌های پول‌ساز عبارت‌اند از سلامت، سبک زندگی، زیبایی، فرزند پروری، امور مالی، روابط، مد، سرگرمی‌ها، ورزش، توسعه شخصی و کسب درآمد آنلاین.

بازاریابی گوشه ای

پیدا کردن جایگاه خود به چه معناست؟

پیدا کردن جایگاه خود به یافتن گروه محدود با علایق مشترک در یک گروه بزرگ‌تر با علایق متنوع‌تر اشاره دارد. صاحبان مشاغل و بازاریاب‌های تخصصی باید جایگاه خود را پیدا کنند تا بتوانند به‌طور مؤثر محصولات و خدمات خود را هدف قرار داده و به فروش برسانند.

 

حتما بخوانید: تکنیک های تحقیقات بازاریابی

 

چگونگی یک بازاریابی گوشه‌ای در 4 مرحله ساده

چگونگی پیدا کردن یک بازاریابی گوشه‌ای شامل انجام تحقیقات کلمات کلیدی و رقابتی برای یافتن فرصت‌های تجاری پول‌ساز است. همچنین باید کشف کنید که کجا علایق و مهارت‌های شما با فرصت‌هایی که پیدا می‌کنید هماهنگ است.

1. مهارت‌ها، علایق، سرگرمی‌های خود را فهرست کنید.

یک نقطه شروع خوب برای یافتن یک بازار گوشه‌ای، فهرست کردن همه‌چیزها، موضوعات و علایقی است که به‌خوبی می‌شناسید و از آن‌ها لذت می‌برید. دو دلیل بسیار خوب برای استفاده از علایق خود به‌عنوان سکوی پرتاب بازار وجود دارد:

اولین دلیل برای شروع با چیزهایی که می‌دانید و از آن لذت می‌برید این است که بازاریابی موفق به زمان و انرژی نیاز دارد. شما تلاش زیادی را صرف راه‌اندازی یک وب‌سایت، توسعه محتوا و یافتن منابع محصولات یا خدماتی خواهید کرد که با مخاطب خاص شما طنین‌انداز شود.

دلیل دومی که می‌خواهید به‌عنوان یک صاحب کسب‌ و کار بر روی علایق خود تمرکز کنید، این است که مخاطبان خاص می‌دانند که آیا شما معتبر هستید یا خیر. مخاطبان خاص همه‌چیز را می‌دانند، بنابراین جعل کردن آن در میان انبوهی از علاقه‌مندان سخت است. اصالت، کلید موفقیت در نیچ مارکتینگ است.

بازاریابی گوشه ای

2. مشکلاتی را که با آن‌ها روبرو هستید بیابید و آن‌ها را حل کنید.

هنگام بررسی چگونگی یافتن یک بازار گوشه‌ای، باید شکاف‌های موجود در بازار را شناسایی کنید. به‌عبارت‌دیگر، شما باید بدانید نیازها و راه‌حل‌ها آن‌ها را بدانید. موفق‌ترین محصولات و خدمات موجود در بازار امروز یک ویژگی مشترک دارند. به‌عنوان یک بازاریاب گوشه‌ای، هرچه در حل مشکلات جایگاه خود بهتر عمل کنید، موفق‌تر خواهید بود.

در اینجا چند نمونه از موفقیت‌های بازاریابی گوشه‌ای وجود دارد که مشکلات را حل کرده و در این فرآیند پول زیادی به دست می‌آورند:

Spanx: بنیان‌گذار سارا بلیکلی در هیچ کجا نتوانست یک لباس‌زیر زیبا و باکیفیت برای زنان پیدا کند، بنابراین یکی را اختراع کرد. امروز، بلیکلی یک میلیاردر است، زیرا او مشکلی را که هیچ‌کس دیگری در جایگاه او حل نمی‌کرد، حل کرد.

Lush: این شرکت لوازم‌آرایشی تنها با فروش محصولات ساخته‌شده از محصولات تازه و ارگانیک که هرگز روی حیوانات آزمایش نمی‌شوند، خود را متمایز می‌کند.

Kaioptics: این فروشنده آنلاین عینک مستقر در ایالات‌متحده مشکلی را حل می‌کند که بسیاری از مردم آسیایی- آمریکایی با آن مواجه هستند.Kaioptics عینک آسیایی فیت می‌فروشد. آن‌ها عینک‌های خود را به‌صورت آنلاین می‌فروشند و بیشتر فریم‌ها زیر 100 دلار قیمت دارند. ثابت‌شده است که دسترسی به عینک‌های مقرون‌به‌صرفه و مناسب که می‌توان به‌صورت آنلاین خریداری کرد، دقیقاً همان چیزی است که بخش خرید عینک آسیایی- آمریکایی می‌خواهد.

3. ارزیابی قابلیت ماندگاری بازاریابی گوشه‌ای: تحقیق کلیدواژه و تحلیل روندها

برای پیدا کردن جایگاه خود، باید مطمئن شوید که به‌اندازه کافی بزرگ است که قابل‌دوام باشد، اما نه آن‌قدر بزرگ که غیرممکن باشد که هدف قرار دهید.

راه‌هایی که می‌توانید برای تعیین اینکه آیا یک بازار گوشه‌ای قابل‌دوام است یا خیر، وجود دارد.

اولین راه برای ارزیابی دوام بازار برای جایگاه‌های مختلف، انجام تحقیقات کلیدواژه است.

راه دوم بررسی روندهای بازار است.

هر دو راه به شما کمک می‌کند تا میزان محبوبیت موضوعات مختلف و مهم‌تر از آن، وجود خریدارانی را که کالاهای مرتبط را جستجو می‌کنند، تعیین کنید. اگر ترافیک موتورهای جستجو و گرایش‌ها را در رسانه‌های اجتماعی پیرامون یک موضوع خاص کشف کنید، می‌توانید به‌راحتی بگویید که مخاطبی برای آن جایگاه وجود دارد.

 

حتما بخوایند: بخش بندی بازار

 

4. انجام تحقیقات رقابتی برای ارزیابی پتانسیل سود نیچ مارکتینگ

گام نهایی برای یافتن جایگاه خود، انجام تحقیقات رقابتی کامل است. شما باید به تقاضاها برای محصولات در بازارهای گوشه‌ای خود نگاه کنید. راه‌های مختلفی برای تحقیق در مورد پتانسیل سود محصولات برای جایگاه شما وجود دارد.

رقابت چیز بدی نیست. اما اجازه ندهید رقابت شمارا از رویاهای بازاریابی گوشه‌ای خود بازدارد. در عوض، در مورد رقبای که پیدا می‌کنید تحقیق کنید و بفهمید که آن‌ها چه‌کاری را به‌خوبی انجام می‌دهند. به وب‌سایت‌ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی آن‌ها بروید، برنامه‌های آن‌ها را دانلود کنید و برای فهرست اشتراک ایمیلشان ثبت‌نام کنید. پست‌ها و توییت‌های فیس‌بوک آن‌ها را بخوانید و ببینید چگونه با مشتریان صحبت می‌کنند.

 

این مهارت را حتما بیاموزید : دوره آموزشی اصول جامع بازاریابی محتوایی

 

نکات مهم برای یافتن بازار گوشه‌ای

ایده‌های زیر را امتحان کنید تا بازار گوشه‌ای را کشف کنید که درآمد زیادی به همراه دارد و درعین‌حال به شما امکان می‌دهد کاری را که دوست دارید انجام دهید.

1. کوچک فکر کنید تا بزرگ شوید.

رفتن به یک مسیر گوشه‌ای به این معنی نیست که کسب‌وکار شما جاه‌طلبانه نیست. در عوض، بیشتر در مورد یافتن یک مخاطب خاص و ارائه راه‌حل برای آن‌هاست. شناسایی یک بازار گوشه‌ای اولین قدم مهم برای هر کسب‌ و کار کوچک است. به یاد داشته باشید، هدف قرار دادن گروه‌های خاص به معنای حذف کسی نیست. مطمئن شوید افراد مناسب را جذب می‌کنید.

2. دریابید که چه کسی را باید در نیچ مارکتینگ هدف قرار دهید.

هنگامی‌که شما یک نوع مخاطب را هدف قرار می‌دهید، می‌خواهید همه‌چیز را در مورد آن‌ها بدانید. به کسب‌ و کار خود فکر کنید و از خود بپرسید که چه نوع فردی از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کند. آن‌ها چه کسانی هستند؟

سؤالاتی که در این زمینه باید بپرسید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آن‌ها چندساله هستند؟
  • آن‌ها چه جنسیتی دارند؟
  • چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند؟
  • وضعیت رابطه آن‌ها چگونه است؟
  • چه شغلی دارند؟ آیا آن‌ها هنوز در مدرسه هستند؟
  • آن‌ها کجا زندگی می‌کنند؟
  • آخر هفته‌های خود را چگونه می‌گذرانند؟
  • آن‌ها چه امید و رویایی دارند؟
  • آن‌ها چه مشکلاتی دارند که شما می‌توانید حل کنید؟

با دریافت پاسخ این سؤالات، ایجاد یک کمپین بازاریابی گوشه‌ای برای کسب‌ و کار شما بسیار آسان‌تر خواهد بود.

3. ایده‌ها را با مشتریان آزمایش کنید.

هنگامی‌که صحبت با مشتریان به میان می‌آید، منطقی است که فرضیات خود را با گپ زدن با دوستان یا شخصی که با مشخصات مشتری شما مطابقت دارد، آزمایش کنید. به زبانی که آن‌ها استفاده می‌کنند با دقت گوش کنید. کلمات دروازه‌هایی به‌سوی آرزوها و انگیزه‌های انسان هستند. به اخبار، روندها و موضوعات مرتبط با بازار تخصصی خود توجه کنید. اگر می‌خواهید نبض مخاطبان خود را احساس کنید. از طرف دیگر، می‌توانید کلمات کلیدی و هشتک‌ها را در پلتفرم اجتماعی موردعلاقه خود جستجو کنید و ببینید مردم چه می‌گویند. با تجزیه‌وتحلیل نظرات آن‌ها، ایده‌هایی را کشف خواهید کرد که برای مخاطبان خود جذاب خواهد بود.

4. برای مردم ارزش قائل شوید.

همان‌طور که می‌بینید، شناسایی نیچ مارکتینگ شما می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد. اما اگر به راه‌اندازی یک کسب‌ و کار فکر می‌کنید، مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای مردم ارزش قائل شوید.

بازاریابی انبوه کمی شبیه پرتاب یک تور ماهیگیری بر فراز اقیانوس آرام و دیدن آنچه می‌توانید صید کنید است، درحالی‌که رویکرد گوشه‌ای و تخصصی نیاز به طعمه، مهارت و صبر دارد. تلاش برای جذب همه افراد در اینترنت اتلاف تلاش، زمان و پول است، همچنین غیرممکن است. هر بخش یا صنعتی که انتخاب می‌کنید، از تجارت الکترونیک گرفته تا مهندسی، به داشتن مهارت‌های تخصصی نیاز دارد و اینجاست که کسب‌ و کار شما می‌تواند رونق بگیرد.

 

با دریافت « مشاوره بازاریابی » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

و اما کلام آخر…

سودآورترین کسب‌ و کارها راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند که مشتریان در هیچ جای دیگری نمی‌توانند پیدا کنند. چگونگی یافتن بازار گوشه‌ای که بهترین کار را برای شما داشته باشد، شامل یافتن آن نقطه تقاطع بین جایی است که علایق و مهارت‌های شما با نیازهای مشتری مطابقت دارد. تحقیقات کاملی در مورد بازار و رقبا انجام دهید و سپس راه‌حل‌هایی را که ‌کس دیگری ارائه نمی‌دهد را شما ارائه دهید.

نیچ مارکتینگ ممکن است در ابتدا دشوار و ترسناک به نظر برسد. اما هنگامی‌که بازاری را که قصد دارید به آن خدمت کنید را شناسایی کردید، تنظیم استراتژی‌ها برای ارتباط با مشتریان بالقوه، تولید فروش و پاسخ بهتر آسان می‌شود. هر کسب‌وکار یا برندی درصورتی‌که مشتاق به ایجاد فرماندهی و تخصص در آن جایگاه باشد، نیاز به توسعه بازاریابی تخصصی دارد.

لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور