به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کسب و کار روستایی

راه اندازی شغل و کسب درآمد در روستا با مشاوره کسب و کار روستایی

آیا برای راه اندازی کسب و کار روستایی و افزایش درآمد در روستا به مشاوره کسب و کار روستایی نیاز داریم ؟ آیا روستاها پتانسیل راه اندازی مشاغل پرسود را دارند؟
بر اساس گزارش سازمان های دولتی و امور روستایی، کسب و کار روستایی رشد بسیاری داشته اند و بخش قابل توجهی از این کسب‌ و کارها را مشاغل کوچک و تاجران انحصاری تشکیل می‌دهند. جای تعجب نیست که بسیاری از این مشاغل جدید با کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری مرتبط هستند، اما کارآفرینان با تخصص خارج از این دسته ها می توانند از موفقیت تجاری برخوردار شوند.

البته این بدان معنا نیست که صاحبان مشاغل روستایی با چالش مواجه نیستند. آنها مانند همتایان شهری خود دچار معضلات مشابهی می شوند و گاهی اوقات در هنگام استخدام کارکنان، حمل و نقل و اتصال به بازار باید با موانع دیگری با مشکلات منحصر به فرد دست و پنجه نرم کنند. بهترین چیزها همیشه در مناطق شهری نیستند.

جوامع روستایی نیز مزایای زیادی دارند، به خصوص در مورد زندگی و راه اندازی مشاغل. در آنجا رقابت کمتری وجود دارد، دسترسی به مواد خام آسان‌تر و ارزان‌تر است، مشوق‌هایی از دولت دریافت می‌کنید. در واقع، بودن در مناطق روستایی در صورت بهره وری درست یک زندگی سودآور است. البته برای شناخت موقعیت های مناسب و استفاده درست از آنها می توانید از مشاوره کسب و کار روستایی استفاده نمایید.

 

با دریافت « مشاوره راه اندازی کسب و کار » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

چرا راه اندازی کسب و کار روستایی ؟؟

در نگاه اول، بهترین راه برای شروع یک کسب و کار، راه اندازی آن در یک منطقه شهری و پر از مشتری است. اغلب اوقات، مناطق شهری محل رفت و آمد برای کارآفرینان جوان و آینده دار است. همانطور که به نظر می رسد، مناطق شهری دارای ترافیک قابل توجهی هستند که می تواند تجارت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

با این حال، مشکل مناطق شهری این است که شما تنها کسی نیستید که در آنجا کسب و کار دارید. رقابت سخت می تواند تعداد زیادی از مشتریان را عملاً بی فایده کند، زیرا آنها به دنبال جایگزین های بیشتری هستند.

در جامعه روستایی، مکان عالی است، مردم دوستانه هستند، و شما به طبیعت و نعمت های آن نزدیک تر هستید. در واقع، زندگی در یک منطقه روستایی مزایای خود را دارد. می توانید از یک مشاوره کسب و کار روستایی جهت راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار در روستا استفاده کنید و از مزایای جامعه روستایی برای رونق کسب و کار خود استفاده کرده و لذت ببرید.

با این حال، یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که هر کسب و کاری، صرف نظر از اینکه از کجا شروع می کنید، همیشه در چند ماه یا چند سال اول فعالیت، پر از دست انداز خواهد بود. زمانی بر این موانع غلبه می کنید که در کسب و کار خود موفق شوید. برای پشت سر گذاشتن موانع مختلف کسب و کار حتما نیاز به مشاوره خواهید داشت.

 

حتما بخوانید: ۲۸ ایده‌ کسب‌ و کار روستایی

 

تامین مالی مشاغل روستایی و دریافت وام از دولت

صرف نظر از اینکه یک کسب و کار در کجا قرار دارد، یافتن بودجه برای یک سرمایه گذاری کارآفرینی می تواند یک چالش باشد.

در حالی که هزینه زندگی در مناطق روستایی به طور کلی ارزان‌ تر از شهرهای بزرگ است، به خصوص از نظر قیمت اجاره و ملک، شما همچنان باید در ابتدای کار بودجه خود را در نظر بگیرید و با دقت هزینه کنید. البته استفاده از مشاوره کسب و کار روستایی می تواند در بودجه بندی نیز به شما کمک کند.

طرح های حمایت مالی دولت برای مشاغل مختلف، از جمله سفر و تفریح، کشاورزی و غذا، و عمده فروشی و خرده فروشی، در اداره تعاون و جهاد کشاورزی فهرست شده است. شورای محلی روستا ممکن است بتواند به برخی از هزینه های مرتبط با شروع یک کسب و کار کمک کند، مانند تجهیزات سرمایه ای و تخصیص پروژه برون سپاری.

نقش حمل و نقل و زیرساخت در کسب و کارهای روستایی

زیرساخت های حمل و نقل ناکافی می تواند بر مشاغل روستایی تأثیر بگذارد. اگر در انتهای یک مسیر، کیلومترها دورتر از هر بزرگراهی قرار داشته باشید، دریافت لوازم و تحویل می‌تواند فرآیندی، کند و در نتیجه پرهزینه باشد و ممکن است محدودیت‌هایی برای وسایل نقلیه کالا وجود داشته باشد. حتی اگر در نزدیکی یک جاده هستید، این نیز با مشکلاتی همراه است.

به دقت در مورد مکان هر کسب و کار روستایی فکر کنید، به خصوص اگر امیدوار به سفارش هستید. آیا اتوبوس یا قطار مناسبی وجود دارد؟ آیا اجاره یک فضای کاری در مکانی که مشتریان بالقوه بیشتری بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند عملی تر و از نظر مالی سودمندتر خواهد بود؟

فقدان امکانات رفاهی مانند بانک‌ها و شرکت های ساختمانی برای شما مشکل است؟ اگر مجبور باشید برای واریز پول یا دسترسی به پول نقد، حتی یک دستگاه خودپرداز، مسافتی را طی کنید، ممکن است باعث دردسر بیشتری شود. سازماندهی و برنامه ریزی بسیار مهم است.
برخی از مکان‌های روستایی دارای دفاتر پست بانک، هستند، بنابراین از خدمات بانکی آن نهایت استفاده را ببرید. در صورت ارسال سفارش باز هم پست بانک های روستایی بسیار سریع تر از پیک ها عمل می کنند. تمام شعب اداره پست در سراسر ایران به تمام روستاها ارسال پیشتاز و سفارشی دارند، پس در این مورد جای نگرانی نیست.

 

حتما بخوانید: ۳ روش ایده پردازی خلاقانه برای کارآفرینی موفق

 

مزایای راه اندازی کسب و کار در روستا :

1. رقابت کمتر

همانطور که قبلا ذکر شد، مناطق روستایی تمایل به جمعیت کمتری نسبت به مناطق شهری دارند. تفاوت در جمعیت به این معنی است که انواع خاصی از مشاغل در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری اشباع نیستند.

به عنوان مثال، می خواهید یک ساندویچی در یک منطقه روستایی راه اندازی کنید. به دلیل جمعیت، ممکن است شما تنها کسی باشید که این ایده را در آن مکان دارید. شما عملاً هیچ رقابتی نخواهید داشت، که سود شما را ساده تر می کند. از آنجایی که شما تنها ساندویچی در روستا هستید، ساکنان احساس بسیار خوبی در مورد محصولات و خدمات شما خواهند داشت زیرا شما اولین نفر در نوع خود هستید.

با این اوصاف، قبل از جستجو در مناطق روستایی برای کسب‌ و کار، محصول یا خدماتی را انتخاب کنید که می‌دانید مردم محلی را جذب و مورد پسند قرار می‌دهد. همیشه به یاد داشته باشید که مردم محلی مسئول ایجاد یا خراب کردن کسب و کار شما هستند. تشویق افراد محلی به حمایت از پیشنهادات شما به معنای تقویت مثبت برای کسب و کار شما است.
در صورت تمایل می توانید از ایده های افراد متخصص که در زمینه مشاوره کسب و کار روستایی فعالیت دارند نیز استفاده نمایید.

 

حتما بخوانید: مشاوره کسب و کار تولیدی چیست؟

 

2. هزینه های راه اندازی کمتر

وقتی کسب و کاری را در یک منطقه روستایی راه اندازی می کنید، به احتمال زیاد انتظار دارید که هزینه های کمتری داشته باشید. وقتی هزینه های کمتری دارید، به این معنی است که سود بیشتری خواهید داشت. همچنین می توانید بودجه ای را برای بهبود محصولات و خدمات خود اختصاص دهید. شما حتی می توانید از منابع مالی خود برای اهداف توسعه استفاده کنید. اما در صورتی که برنامه ای برای بودجه ای که در اختیار دارید ، نداشته باشید و یا به درستی از آن استفاده نکنید ممکن است دچار ضرر شوید بنابراین پیشنهاد می کنم حتما از مشاوره کسب و کار روستایی در زمینه مالی استفاده کنید تا به راحتی بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

 

این مهارت را حتما بیاموزید : صفر تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار موفق (حتی بدون سرمایه)

 

هزینه های اضافی کسب و کار چیست و چگونه بر شما تأثیر می گذارد؟

به هر هزینه ای که تا زمانی که یک کسب و کار هنوز در حال اجراست ادامه داشته باشد، هزینه های اضافی اطلاق می شود. هزینه های سربار می تواند مالیات، هزینه های تعمیر و نگهداری، قبوض آب و برق برای عملیات شما، بیمه و غیره باشد.

هزینه های سربار در جوامع روستایی به دلیل برخی عوامل اقتصادی کمتر است. داشتن هزینه های کمتر به معنای سود بیشتر است، به همین دلیل است که شروع فعالیت در مناطق روستایی برای کارآفرینان کوچک سودمند است.

3. تامین مالی برای جوامع روستایی قابل دسترس تر است

یکی از عوامل ضروری در راه اندازی یک کسب و کار در هر کجا که آن را شروع می کنید، سرمایه است. برای اینکه بتوانید سرمایه دریافت کنید، می توانید برای یک وام کسب و کار کوچک به بانک ها یا وام دهندگان قانونی مراجعه کنید. اغلب اوقات، کسانی که برای دریافت وام های تجاری در مناطق شهری درخواست می کنند، به دلیل محدودیت های خاص در داخل شهر، اغلب برای گرفتن تاییدیه مشکل دارند.

در مناطق روستایی، بانک ها و وام دهندگان فعالیت می کنند و بخشنامه هایی دارند که فقط در محل فعالیت فعلی آنها قابل اجرا است. از آنجایی که هزینه‌ها بسیار ارزان‌تر است، بانک‌ها به شما اجازه می‌دهند وام‌های مستقیم دریافت کنید، زیرا هزینه‌های کمتر به این معنی است که آنها مجبور نیستند برای تأیید به اشخاص ثالث اعتماد کنند. این منابع همچنین دارای اولویت هایی هستند که اغلب از مشاغل محلی حمایت می کنند و وام های تجاری را برای کسانی که می خواهند در مناطق روستایی شروع کنند بسیار آسان تر می کند.

سازمان‌های دولتی و سایر منابع قانونی نیز برای افرادی که کسب‌ و کارهایی را شروع می‌کنند که اغلب با نیازهای یک جامعه روستایی هماهنگ است، تأمین مالی ویژه ارائه می‌کنند. در برخی موارد، مشاغلی که با مواد غذایی، خرده فروشی، خدمات خاص، تفریحی و غیره سر و کار دارند، ممکن است بتوانند از دولت کمک های بلاعوض دریافت کنند.

4. وام مسکن ارزان تر در روستاها

با وام مسکن، مطمئناً می توانید آن را با نرخ های مقرون به صرفه تری در مناطق روستایی دریافت کنید. عوامل زیادی می تواند به طور قابل توجهی بر وام مسکنی که می توانید در یک جامعه روستایی دریافت کنید تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، فروش مناطق روستایی اغلب سخت است، زیرا دسترسی به بیمارستان ها، مراکز تفریحی، خرید و غیره اغلب دشوار است. این باعث می شود که برای اکثر مردم کمتر جذاب باشد.

5. تهیه مواد اولیه بسیار ساده تر است

از آنجایی که شما در جوامع روستایی که مسئول تولید مواد خام است، هستید، کار سختی برای تهیه این مواد برای تجارت خود نخواهید داشت. به عنوان مثال، زندگی در یک جامعه روستایی در نزدیکی دریا می تواند به این معنی باشد که راه اصلی زندگی در اینجا از طریق ماهیگیری است.

اگر یک رستوران غذاهای دریایی دارید، ماهی و سایر غذاهای دریایی را با قیمت کمتری دریافت خواهید کرد، زیرا فقط چند دقیقه با دریا فاصله دارید.

برای کسانی که محصولات را به شرکت‌های بزرگ و سایر مشاغل در شهرها می‌فروشند، داشتن پایگاه عملیاتی شما در یک منطقه روستایی ایده‌آل است، زیرا دریافت محصولات ارزان‌تر است. بودن در یک منطقه روستایی می تواند به طور قابل توجهی برای مشاغل کشاورزی مفید باشد.

قیمت پایین مواد و نزدیکی به این مواد به این معنی است که شما محصولات با کیفیت بالا را با هزینه ای کارآمد ارسال می کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: کتاب ایده-بازار: هرآنچه که باید درباره «راه اندازی یک کسب و کار موفق» بدانید

 

و اما کلام آخر…

مشاغل روستایی نیز با تغییرات چشمگیری همراه است که به‌طور یقین بدون مشاوره کسب و کار روستایی نه تنها این شغل به درآمد مطلوب نمی‌رسد بلکه باعث توقف کار و گاهی نیز باعت مهاجرت افراد ماهر در کارآفرینی روستایی به شهرهای بزرگ‌تر نیز می‌شود.

دکتر علی قوامی
دکتر علی قوامی
دانش‌آموخته دکترای تخصصی (PhD) کارآفرینی فناوری، بنیانگذار و مدیر گروه بین‌المللی کسب و کار ساکوراد با بیش از ۲۰ سال تجربه بعنوان کوچ، مدرس، مشاور و منتور در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار در ۱۵ کشور جهان هستم. در تلاشم تا تجربیات ذی‌قیمت خود را با شما دوستان عزیزم به اشتراک گذارم.
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما
تجارت الکترونیک

10 استراتژی برای موفقیت در کسب و کار الکترونیک

کسب و کار‌ها در اشکال مختلف دیده می‌شوند که البته یکی از انواع آنها کسب و کار آنلاین است. کسب و کار الکترونیک پدیده جدیدی نیست اما با این وجود در برخی حوزه‌ها ناشناخته باقی استراتژی‌های مختلفی برای کسب و کار الکترونیک وجود دارد که در صورت درک و عمل درست به آنها، می‌توان موفقیت را تضمین کرد.

ادامه مطلب »

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور