به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار تولیدی چیست؟

مشاوره کسب و کار تولیدی بخش مهمی از فرآیند توسعه محصول است که به کارآمدی و مقرون‌به‌صرفه بودن فرآیند کمک می‌کند. مشاوره تولید به تصمیم‌گیری سریع و مقرون‌به‌صرفه کمک می‌کند. به‌طورکلی، یک مشاوره کسب و کار تولیدی، توضیحات، آموزش و اجرای استراتژی‌ها را در مرحله تولید فرآیند توسعه محصول، ارائه می‌دهد.

مشاوره کسب و کار تولیدی چه‌کاری انجام می‌دهد؟

مشاوران تولید وظیفه‌دارند بر اساس عناصر اصلی تولید، در هزینه، کیفیت، تحویل و ایمنی به شرکت‌ها کمک کنند. برای شروع، مشاوران تولید یک ارزیابی را انجام خواهند داد تا ببینند علت اصلی مشکل چیست. بر این اساس، آن‌ها باید راه‌حلی بلندمدت برای مشکلاتی که مراجع با آن مواجه هستند بیابند. جنبه مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مشاوران تولید باید در طبقه تولید باشند نه دفتر.

مشاوران کسب‌ و کار تولید، مشاوره و تخصص را در جهت بهبود کیفیت محصولات و عملکرد کلی کسب‌ و کار به کارخانه‌ها ارائه می‌دهند. این شامل عملیات، سودآوری، مدیریت، ساختار و استراتژی است.

همچنین مشاوران تولید به کسب‌ و کارها کمک می‌کنند تا زمینه‌های ضایعات را شناسایی و آن‌ها را به سمت تولید کارآمد تغییر دهند. به فرآیندها یا منابع کاهش ارزش اشاره کنند و در مورد حذف آن‌ها توصیه داشته باشند.

مشاوره کسب و کار تولیدی

ویژگی‌های مشاوره کسب و کار تولیدی

 ایجاد بهترین زیرساخت برای تولید

مشاوره شامل ایجاد تضمین کیفیت و مشخصات برای انواع اجزای مختلف است. مشاوره تولید یک منبع کاربردی است که به افزایش کارایی و قابلیت اطمینان سازمان کمک می‌کند.

شناسایی فروشنده

یک مشاور تولید در شناسایی بهترین فروشنده برای تولید مهارت دارد.

ارائه جهت تولید

مشاوران تولید، راهنمایی هوشمندانه‌ای را در مورد اینکه آیا محصول باید در داخل و خارج از کشور تولید شود، ارائه می‌دهند.

کمک به انتخاب مرکز توزیع مناسب برای تولید محصول

مشاوره کسب‌ و کار تولیدی به انتخاب مرکز توزیع مناسب برای تولید محصولات و همچنین یافتن انبار مناسب برای محصول نهایی آن‌ها کمک می‌کند.

 

با دریافت « مشاوره کسب و کار » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

مشاوره LEAN چیست و چگونه می‌تواند به یک مشاوره کسب و کار تولیدی خوب برای شما باشد؟

این مشاوره به شناسایی و دفع زباله‌های ناشی از تغییرات تقاضا کمک می‌کنند. گاهی اوقات نیازهای مشتری تغییر می‌کند یا شرکت ممکن است خطوط تولید جدیدی را اضافه کند که نیاز به کار اضافی دارد. در موارد دیگر، ضایعات ناشی از انجام بیش‌ازحد ممکن است نیاز به زمان داشته باشد تا از کارهای قدیمی به کارهای جدید تبدیل شود. علاوه بر این، ضایعات ممکن است ناشی از فرآیندهایی باشد که ارزش‌افزوده‌ای ندارند. درحالی‌که برخی از انواع فعالیت‌ها ممکن است ارزش اضافه کنند، برخی از فرآیندها ارزش اضافه نمی‌کنند. مشاور تولید ناب به نظارت و کنترل فرآیندهایی که نوسانات تقاضا را برآورده می‌کنند، کمک می‌کند، ضایعات لازم را به حداقل می‌رساند و درعین‌حال در حذف ضایعات غیرضروری کار می‌کند.

ناب / LEAN چیست؟

LEAN به‌عنوان تولید ناب و یا شرکت ناب نیز شناخته می‌شود. اصول ناب از یک فلسفه مدیریت صنعت تولید ژاپن، به‌ویژه از سیستم تولید تویوتا (TPS) ناشی می‌شود.

چرا مشاور تولید ناب (LEAN) را استخدام کنیم؟

اجرای پروژه ناب

مشاور به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بهره‌وری، رضایت مشتری، سرعت تحویل را شناسایی و بهبود بخشند و نقاط عطف ایجاد کنند، بنابراین ضایعات را حذف کرده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. آن‌ها به توسعه روشی سریع‌تر و کارآمد برای پیشبرد پروژه‌ها کمک می‌کنند.

تغییر فرهنگی

متخصصین به برنامه‌ریزی و تغییرات در فرآیندهایی که منجر به کاهش هزینه‌ها و به افزایش زمان تولید می‌شود، کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند تأثیر تغییر را بر عملکرد تولید یک شرکت از پیش تعیین کنند.

سازمان‌دهی مجدد فرآیند

مشاور به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با ایجاد تغییراتی در فرآیندهای تولید، روی بهبود مستمر، کار کنند. او این کار را با تعریف مجدد مشارکت کارکنان انجام می‌دهد. او به کارکنان انگیزه می‌دهد تا دوباره بر مشارکت شخصی خود برای تولید کارآمد تمرکز کنند.

تجزیه‌وتحلیل دیدگاه مشتری

کسب‌ و کارها برای پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به مشتریان راضی، نیاز دارند. مشاور عملیات ناب به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از منابع موجود به بهترین شکل استفاده کنند. او فرآیندهایی را بررسی می‌کند و به کار می‌گیرد که بر خلق ارزش مستمر تمرکز دارد که منجر به حداکثر ر ساندن سود می‌شود.

 

این مهارت را حتما بیاموزید: دوره آموزشی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری

 

کاهش زباله

اگرچه اتلاف اجتناب‌ناپذیر است، اما می‌توان آن را کنترل یا حذف کرد. متخصص روش‌های صرفه‌جویی در زمان را شناسایی می‌کند که منجر به کاهش هزینه می‌شود. مشاور در مورد فرآیندهایی که تولید را ساده می‌کند راهنمایی می‌کند. آن‌ها به‌طور استراتژیک فرآیندهایی را تحلیل، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند که پیچیدگی را کاهش می‌دهد و درعین‌حال عملکرد را به حداکثر می‌رساند و درعین‌حال رضایت نیازهای مشتری را حفظ می‌کند.

بهبود کیفیت

برای اینکه کسب‌ و کارها در میان رقابت خصمانه سرپا بمانند، باید استراتژی‌های تولید خود را در جهت برآوردن خواسته‌ها و نیازهای مشتریان در حال تغییر تنظیم کنند. مشاور به شرکت‌ها کمک می‌کند تا فرآیندهایی را طراحی کنند که انتظارات و خواسته‌های مشتری را برآورده کند. مشاور با سایر اعضای گروه همکاری می‌کند تا سیاست‌های مدیریت کیفیت جامع را به‌عنوان راهی برای بهبود کیفیت القا کند.

مدیریت زمان

زمان ارتباط نزدیکی با افزایش تولید دارد که از دسترسی به‌موقع محصولات پشتیبانی می‌کند. اتلاف وقت پرهزینه است.

استخدام مشاور تولید ناب با تجربه، شرکت را از اتلاف وقت، ضایعات مواد و ضایعات کارمندان نجات می‌دهد و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مشاوره کسب و کار تولیدی

استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مشاوره کسب و کار تولیدی

  •  مشاوران تولید روش‌هایی را برای بهبود کارایی و کاهش خطاهای تولید معرفی می‌کنند.
  • برنامه‌ای برای رعایت استانداردهای انطباق، مانند ISO تهیه می‌کنند.
  • بهبود فرآیندهای تولید برای جابجایی، ذخیره‌سازی و بازرسی مواد، به‌ویژه آن‌هایی که شامل مواد شیمیایی خطرناک هستند.
  • جنبه‌های مالی عملیاتی، ازجمله بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) پیش‌بینی‌شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را ارزیابی می‌کنند.
  • برای کمک به کاهش مصرف و افزایش صرفه‌جویی، بهره‌وری انرژی و طرح‌های سبز را معرفی می‌کنند.
  • رسیدگی به مالیات و حسابرسی
  • بهبود امنیت سایبری
  • معیارهایی را برای نظارت مستمر بر کارایی عوامل، ازجمله عملکرد، کیفیت و در دسترس بودن ایجاد می‌کنند.
  • از فن‌آوری‌های دیجیتال استفاده می‌کنند تا مدیریت در کل خط تولید خود، از زنجیره تأمین تا تحویل محصول نهایی، دید بیشتری داشته باشد.
  • برنامه‌های آموزشی را تنظیم می‌کنند تا اطمینان تلقین کارکنان کلیدی به استراتژی‌ها و فرآیندهای جدید معرفی‌شده، حاصل گردد.

 

حتما بخوانید: چگونه کسب و کاری موفق داشته باشیم؟

 

مزایای همکاری با شرکت‌های مشاوره کسب و کار تولیدی

  • به کاهش ریسک‌های مختلف مانند ریسک بازار، ریسک سرمایه‌گذاری و ریسک تجاری کمک می‌کند.
  • به بخش خطوط تولید پرسرعت کمک می‌کند.
  • مشاوره تولید کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بخش تولید در حال انجام، یک معامله سودآور است.
  • ارائه مشاوره در مورد تبدیل محصول به مدل پیشرفته‌تر و توسعه‌یافته برای جذب مشتریان بیشتر.

 

پیشنهاد مطالعه: کتاب ایده-بازار: هرآنچه که باید درباره «راه اندازی یک کسب و کار موفق» بدانید

 

و اما کلام آخر …

یک مشاوره کسب و کار تولیدی مناسب، به‌طورقطع هزینه خواهد داشت. تلاش برای صرفه‌جویی در هزینه با استخدام یک شرکت مشاوره ضعیف، درنهایت گران‌تر و خسته‌کننده‌تر از یافتن شرکت مناسبی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین نحو اهداف تولیدی خود را انجام دهید.

مشاوران تولید می‌توانند در پول شرکت شما صرفه‌جویی کنند و عملیات را بهبود ببخشند، اما همیشه از عهده این کار بر خواهند آمد. یک مشاور تولید، ابزار است، نه درمان، و مانند هر صنعت دیگری، همیشه مشاوران بهتری نسبت به سایرین وجود خواهند داشت.

لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور