به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
asean

آسه‌آن “ASEAN” و مزایا و معایب عضویت در آن (سال 1402)

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) که بیشتر با نام اختصاری “آسه‌آن” شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جنوب شرق آسیا است.

این اتحادیه در 8 آگوست 1967 در بانکوک، با تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور که ابتدا دست‌به‌دست هم دادند، تأسیس شد. از آن زمان، آسه‌آن گام‌های مثبتی در یکپارچگی و همکاری منطقه‌ای با شیوه‌های منحصربه‌فرد حکمرانی و افزودن ویتنام، میانمار، لائوس و کامبوج و برونئی به‌عنوان اعضای خود برداشته است.

هدف آسه‌آن تسریع رشد اقتصادی، پیشرفت اجتماعی و توسعه فرهنگی در مناطق از طریق تلاش‌های مشترک در روحیه برابری و مشارکت به‌منظور تقویت بنیان جامعه مرفه و صلح‌آمیز کشورهای جنوب شرقی آسیا است.

ایالات‌متحده، آسه‌آن را برای موفقیت در توازن مجدد استراتژیک خود در آسیا حیاتی می‌بیند. به‌خصوص که آن‌ها به یکدیگر در قالب تسهیلات آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‌های آموزشی، حرفه‌ای، فنی و اداری کمک می‌کنند.

آن‌ها همچنین برای استفاده بیشتر از کشاورزی و صنایع خود، گسترش تجارت خود، ازجمله مطالعه مشکلات تجارت بین‌المللی کالا، بهبود امکانات حمل‌ونقل و ارتباطات و ارتقای استانداردهای زندگی مردم خود، همکاری مؤثرتری دارند.

آسه‌آن یک جامعه نزدیک است که بین کشورهای معدودی در منطقه آسیا برای همکاری متقابل بهتر در شیوه‌های زندگی اجتماعی و تجاری ایجادشده است. امروز، آسه‌آن فرصت‌های بزرگی را برای سرمایه‌گذاران تجاری فراهم می‌کند و وعده برآوردن انتظارات آن‌ها را می دهد.

مزایا و معایب عضویت در آسه‌آن در سال 2023 چیست؟

به نظر می‌رسد که اکثر تجار محلی نسبت به ادغام آینده آسه‌آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا) بی‌اطلاع یا بی‌تفاوت هستند. بااین‌حال، نادیده گرفتن تأثیر آن ممکن است برای هر کسب‌ و کاری فاجعه‌آمیز باشد، درحالی‌که آگاهی از چیستی آن به شما زمان بیشتری برای انطباق با وضعیت در حال تحول می‌دهد. در اینجا برخی از مزایا و معایب در مورد ادغام آورده شده است.

آسه آن

مزایای عضویت در اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا

1. مشاغل بیشتر و بهتر

با پویایی پیش‌رونده بین منطقه آسه‌آن، با گزینه‌های سفر، کالاها و خدمات آسان‌تر و ارزان‌تر، منطقی است که فرصت‌های شغلی بهتر را به همراه داشته باشد. با این حال، توجه داشته باشید که این قاره یک سوم تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد.

شما فقط می‌توانید انتظار داشته باشید که آسیا به انجام هر کاری که می‌تواند برای حفظ و فراتر رفتن از این عملکرد ادامه دهد. همچنین برای صنعت فناوری اطلاعات منطقه بسیار سودمند است، زیرا آسه‌آن، 700 میلیون مصرف‌کننده دیجیتال دارد. درواقع، تا سال 2025، انتظار می‌رود این بخش با رشد 500 درصدی به 200 میلیارد دلار برسد. یکی از اهداف آسه‌آن، کاهش «بیکاری و کم کاری» در سراسر منطقه است.

 

با دریافت « مشاوره اقتصادی » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

2. گزینه‌های مطالعه بیشتر

کشورهای منطقه اگر برای این نقش‌های نوظهور مجهزتر باشند، اکنون دسترسی بیشتری به مشاغل بهتر دارند. خوشبختانه، حتی آموزش برخی از کشورها به دلیل ادغام آسه‌آن افزایش خواهد یافت.

به‌عنوان‌مثال، در آگوست 2017 گذشته، وزیر امور خارجه کانادا در مجمع منطقه‌ای آسه‌آن در مانیل اعلام کرد که برنامه بورسیه 10 میلیون دلاری را برای حمایت از دانشجویان دوره متوسطه و متخصصان حرفه‌ای از جنوب شرقی آسیا ارائه می‌دهد. دانشگاه ملی سنگاپور بورسیه‌هایی را برای کشورهای آسه‌آن برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد.

این‌ها تنها نمونه‌هایی از پشتیبانی بین‌المللی باکیفیت برای دانشجویان فیلیپینی هستند.

3. گزینه‌های سفر آسان‌تر و ارزان‌تر برای همه در آسه‌آن

قابل‌ذکر است که منطقی است که ASEAN بخواهد خدمات مسافرتی آسان‌تری را برای ارائه‌دهندگان خدمات خود ارائه دهد. بااین‌حال، حتی شهروندان می‌توانند از مزایای بهبود سفرهای هوایی، دریایی یا زمینی بهره‌مند شوند. به لطف اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا، اکنون کشورهایی مانند کامبوج، اندونزی و مالزی برای ورود بدون ویزا وجود دارند. در اکتبر 2017، طی بیست و سومین نشست وزرای حمل‌ونقل آسه‌آن، اعضا چندین طرح را برای بهبود حمل‌ونقل در منطقه امضا کردند.

4. کالاها و خدمات ارزان‌تر

به‌غیراز گزینه‌های بهتر سفر، ASEAN همچنین بستری را برای کشورهای منطقه فراهم می‌کند تا تجارت بیشتری برای کالاها و خدمات انجام دهند. مالیات بر کالاهای وارداتی کاهش یا حتی حذف می‌شود. جان ری تیانکو، شهردار ناووتاس، در پنجاهمین سالگرد آسه‌آن گفت: «جامعه اقتصادی آسه‌آن که به طور کامل اجرا شود می‌تواند به معنای کاهش مالیات و تعرفه‌ها برای کالاهای وارداتی باشد و این به نوبه خود می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های زندگی و قدرت خرید بیشتر شود.»

5. بازار بزرگ‌تر

با ادغام بازارهای موجود در منطقه ASEAN، همه شانس مناسبی برای گرفتن پرچم بزرگ‌تر دارند. به‌عنوان یک کارآفرین، اکنون می‌توانید خود را نه‌تنها در اختیار مصرف‌کنندگان محلی خود قرار دهید، بلکه در دسترس تعداد زیادی از مشتریان بالقوه خارجی از کشورهای همسایه قرار خواهید داشت.

 

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در بازارهای مختلف سرمایه و نکات مهم آن

 

6. سرمایه‌گذاران بیشتر

در این ادغام، شانس زیادی وجود دارد که اگر شرکت شما در بازار داخلی بزرگ است، سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند وارد شرکت شما شده و در شرکت شما سرمایه‌گذاری کنند. هر چه سرمایه‌گذاران بیشتر باشد، شرکت شما می‌تواند از پول بیشتری برای گسترش یا بهبود خدمات خود استفاده کند.

معایب عضویت در اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا

آسه آن

1. رقابت شدیدتر در اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا

در حال حاضر، شرکت‌های بیشتری در حال رقابت در بازار هستند و سعی می‌کنند پایگاه مصرف‌کننده خود را به دست آورند. استراتژی‌های شما در برابر رقبای محلی کارساز نخواهد بود زیرا رقبای جدید رویکرد متفاوتی را به رقابت ارائه خواهند داد. در واقع استراتژی سازی آسان نخواهد بود.

2. چالش‌های استخدام در منطقه ASEAN

یکی از بزرگ‌ترین موانع در راه‌اندازی کسب‌ و کار در منطقه ASEAN چالش استخدام نیروی کار ماهر است، زیرا هر منطقه در ASEAN مجموعه‌ای از مقررات اغلب سختگیرانه خود را در مورد به‌کارگیری منابع خارجی دارد. توجه داشته باشید که پیدا کردن گروه مناسب برای رشد کسب‌وکار شما ضروری است، اما، به لطف شرکت‌هایی مانند New Horizons، یکی از متخصصان پیشرو در شرکت‌ها و مدیریت منابع انسانی در آسیا، صاحبان مشاغل لزوماً مجبور نیستند در کشوری زندگی کنند که می‌خواهند در آن تجارت کنند.

3. واردات ارزان و استانداردهای دوگانه

خطر هجوم مواد ارزان‌قیمت به بازارهای محلی و وجود حکمرانی ضعیف در برخی از کشورهای عضو، یکی از نکات منفی این اتحاد منطقه‌ای است. موضوع دیگری که مطرح شد «استاندارد دوگانه» در مورد عدم‌مداخله کشورهای عضو ASEAN است. مانند یک شمشیر دولبه است، به این معنا که می‌تواند بحث‌ها را باز کند و درعین‌حال جلوی آن‌ها را بگیرد.

4. کار پرهزینه

یکی دیگر از موانعی که در این ادغام باید با آن روبرو شوید، استخدام افراد شایسته است. با توجه به نرخ مبادله ارز و توانایی شرکت‌های خارجی برای پرداخت بیشتر، اکثر آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای شرکت‌های خارجی درخواست دهند. این ممکن است شرکت‌ها را مجبور به افزایش پیشنهادات حقوقی فقط برای دریافت متقاضیان باکیفیت کند.

5. هزینه بالای زندگی در شهرهای توسعه‌یافته

هزینه زندگی دریکی از معروف‌ترین شهرهای ASEAN می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین معایب تجارت در این زمینه را ثابت کند. به‌عنوان‌مثال، سنگاپور، یک شهر جزیره ای مستقل، به دلیل قیمت بالای اجاره‌بها، هزینه بالای قبض آب و برق ماهانه و هزینه بالای تحصیل برای مهاجران یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی، بدنام شده است. اغلب تصمیم می‌گیرند فرزندان خود را به‌جای سیستم آموزش دولتی یارانه‌ای در مدارس بین‌المللی ثبت‌نام کنند.

 

و اما کلام آخر …

جدای از موفقیت انجمن، درک این نکته مهم است که ASEAN سازمانی صرفا برای جمع شدن رهبران و ایجاد شادی نیست، بلکه برای بهبود مردم و اقتصاد است. دانستن و برنامه‌ریزی برای ادغام آینده ASEAN تقریباً برای همه شرکت‌ها ضروری است. فرصت‌ها زیاد است اما رقابت نیز همین‌طور خواهد بود.

منبع: profitableventure

 

Picture of لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما
روشهای ارزش گذاری

شیوه ارزشگذاری سهام شرکتها در بازار بورس

سرمایه‌گذاری در بورس دارای اهمیت بسیار زیادی در سامانه‌های اقتصادی است و به عبارتی یکی از پارامترهایی است که میزان سنجش سلامت و یا بیماری اقتصادی کشورها را مشخص می‌کند. یکی از مهم‌ترین مباحثی که در اقتصاد دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرد استفاده از سرمایه‌های راکد در جهت توسعه‌ی اقتصادی هر کشور است.

ادامه مطلب »

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

کلینیک مشاوره کسب و کار

ارائه‌ی خدمات کوچینگ، مشاوره و منتورینگ توسط برترین متخصصان جوان

هاست سنتر حرفه‌ای

طیف وسیعی از خدمات حرفه‌ای هاستینگ با تنوع و کیفیت کنترل شده

کانال یوتیوب

آموزش‌ها و نکات کلیدی ما را دنبال کنید

کانال تلگرام

اخبار و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

صفحه اینستاگرام

آموزش‌ها و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور