به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کار در کشورهای مختلف

برای راه اندازی کسب و کار در کشورهای مختلف از کجا باید شروع کرد؟

راه اندازی کسب و کار در کشورهای مختلف به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌های خود را گسترش دهید و در یک محیط فرهنگی متفاوت تجربه کسب کنید. دانش عملی که به دست می‌آورید فرصتی برای بهبود زندگی حرفه‌ای و شخصی شما را فراهم می‌کند.

در این مقاله نحوه راه اندازی بیزینس در یک کشور دیگر را توضیح می‌دهیم و نکات و ملاحظات دیگری را برای کار در خارج از کشور ارائه می‌دهیم.

بسیاری از مقاصد مهاجرتی محبوب، مالیات کمتر و هزینه های زندگی کمتری را در مقایسه با مکان‌هایی دیگر ارائه می‌دهند. این بدان معناست که اگر کسب و کار خود را در خارج از کشور راه اندازی کنید، سرمایه شما می‌تواند بسیار بیشتر شود. مهاجرت به یک کشور خارجی می‌تواند یک فرصت هیجان‌انگیز باشد، اما فرصتی برای راه اندازی شغل خود پس از حضور در آنجا، آن را برای کارآفرینان حتی بهتر می‌کند.

به خاطر داشته باشید که همه کشورها فرصت‌ها و مزایای یکسانی را ارائه نمی‌دهند. قبل از اینکه حرکت خود را انجام دهید، تحقیق کنید تا بدانید چه انتظاری دارید. برای شروع، 5 کار اصلی را که برای راه اندازی یک کسب و کار به‌عنوان یک مهاجر باید انجام دهید، بیاموزید.

راه اندازی کسب و کار

1. بررسی قوانین محلی

برخی از کشورها، مانند سنگاپور، راه اندازی بیزینسی جدید را برای مهاجران بسیار آسان می‌کنند. قبل از اینکه نقل‌مکان کنید یا در مورد احتمالات داشتن شرکت خود هیجان‌زده شوید، در مورد قوانین محلی تحقیق کنید.

اگر قصد دارید در کشوری با ویزای تمدیدشده زندگی کنید، بدانید که ویزای درخواستی شما ازنظر اشتغال و مالکیت تجاری چه چیزی را مجاز می‌کند. برخی از ویزاها محدودیت‌هایی دارند که به موجب آن نمی‌توانید هیچ نوع کسب و کاری را راه اندازی کنید یا در آن سرمایه‌گذاری کنید. برخی از ویزاها اصلاً محدودیتی ندارند. برای ویزایی اقدام کنید که بیشترین انعطاف را به شما می‌دهد و گزینه‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

قبل از حرکت این تحقیق را انجام دهید. با یادگیری جزئیات قبل از درخواست ویزا، خود را از مواجهه با هرگونه غافلگیری ناخواسته در مسیر نجات خواهید داد. اگر قبلاً نقل مکان کرده‌اید و اکنون متوجه شده‌اید که ویزای شما دارای محدودیت‌هایی است، کار زیادی برای رفع آن نمی‌توانید انجام دهید. هر کاری که انجام می‌دهید، همیشه مطمئن شوید که قوانین محلی را رعایت می‌کنید و به محدودیت‌هایی که ویزای شما دارد پایبند هستید.

2. خرید یک کسب و کار موجود را در نظر بگیرید

بسته به اینکه به کجا نقل مکان می‌کنید و ویزای شما چه اجازه‌ای می‌دهد، ممکن است بخواهید سرمایه‌گذاری در یک تجارت یا خرید یک کسب و کار موجود را در نظر بگیرید. این برای کسانی که می‌خواهند صاحب یک کسب و کار شوند، اما ایده کسب و کار خود را در ذهن ندارند، عالی است. به‌عنوان یک امتیاز، خرید یک کسب و کار که از قبل وجود دارد، بسیاری از کارهای اولیه، مانند تنظیم چارچوب قانونی را حذف می‌کند.

وقتی کسب و کار خود را راه اندازی می‌کنید، باید همه کارها را خودتان انجام دهید، به‌خصوص در ابتدا. اما خرید یک کسب و کار به شما امکان می‌دهد تا رویکردی ساده‌تر داشته باشید. بسته به کسب و کار محلی، ممکن است بتوانید بدون نیاز به مدیر بودن سرمایه‌گذاری کنید. بااین‌حال، هرگز نباید برای مدیریت کسب و کار خود به شخص دیگری اعتماد کنید، مگر اینکه بدانید می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید، بنابراین هنگام سرمایه‌گذاری در یک محیط خارجی، دقت لازم را انجام دهید.

انجام تجارت در یک کشور خارجی و در یک بازار جدید می‌تواند بسیار متفاوت از کشور شما باشد. این می‌تواند به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، فضای سیاسی، موانع زبانی، قوانین تجاری، و تعدادی از موانع دیگر باشد. خرید یک کسب و کار موفق می‌تواند این مشکلات را از بین ببرد.

3. تحقیق در مورد هزینه های واردات و صادرات

هنگام راه اندازی شغل در کشوری دیگر، تصور نکنید که چون زندگی در یک کشور ارزان است، اداره کردن یک کسب و کار در آنجا نیز ارزان است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که قصد واردات یا صادرات محصولات را دارید. اگر قصد تولید، خرید یا فروش محصولات را دارید، در مورد هزینه های واردات و صادرات بر اساس طبقه‌بندی تحقیق کنید تا دقیقاً بدانید که نرخ‌های شما چقدر خواهد بود.

واردات و صادرات می‌تواند سودآور باشد، به شرطی که بدانید دقیقاً چه هزینه هایی در برمی‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، فرض کنید قصد دارید کت‌وشلوار مردانه را طراحی و تولید کنید. شما باید هزینه مواد، تجهیزات، نیروی کار، وظیفه، حمل‌ونقل و سایر هزینه‌ها را محاسبه کنید تا کل هزینه های خود را بدانید.

هنگامی‌که می‌دانید هزینه تولید محصول چقدر است، تعیین کنید که فروش آن برای شما چقدر هزینه دارد. اگر قصد دارید محصولات خود را به کشور دیگری صادر کنید، در مورد نرخ گمرک، هزینه عوارض و هزینه های حمل‌ونقل تحقیق کنید. به یاد داشته باشید، ممکن است هزینه های   اضافی دیگری وجود داشته باشد تا بتوانید محصول خود را از یک کشور به کشور دیگر منتقل کنید.

راه اندازی کسب و کار

4. بررسی الزامات مالیاتی

هر کشور درآمد کسب و کار مشمول مالیات را به‌طور متفاوتی مدیریت می‌کند. تحقیق خود را انجام دهید تا دقیقاً بدانید که نرخ مالیات شما چقدر خواهد بود و الزامات مالیاتی چیست. همچنین مهم است که بدانید مالیات چگونه برای کارمندان شما کار می‌کند.

بهترین راه برای تحقیق، تماس با یک حسابدار کسب و کار کوچک محلی است. مطمئناً می‌توانید خودتان این تحقیق را انجام دهید، اما استخدام یک متخصص محلی باعث صرفه‌جویی در زمان و سردردهای احتمالی می‌شود. این امر به‌ویژه اگر به کشوری غیر انگلیسی‌زبان نقل‌مکان می‌کنید صادق است. حتی اگر با ضرب‌المثل‌های رایج آشنا باشید، یادگیری اصطلاحات تخصصی تجاری در یک‌زبان جدید یک بازی توپ کاملاً متفاوت است.

5. در نظر گرفتن اصول اولیه کسب و کار

چه کسب و کار خارجی خود را راه اندازی کنید یا یک کسب و کار موجود را بخرید، اصول اولیه کسب و کار را از دست ندهید. بودن در یک کشور جدید و هیجان‌انگیز به این معنی نیست که می‌توانید هوش تجاری خود را از پنجره بیرون بیندازید.

این بدان معناست که شما باید بدون توجه به کشور، یک طرح تجاری ایجاد کنید. همه طرح‌های تجاری باید شامل شرح شرکت شما، تحقیقات بازار و جزئیات محصولات یا خدماتی باشد که ارائه می‌دهید. نحوه ساختار کسب و کار شما و اینکه چه کسی آن را اداره خواهد کرد را درج کنید. در مورد استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود، ازجمله پیش‌بینی‌ها، بحث کنید و درخواست بودجه خود را مشخص کنید. هر بخش از برنامه شما باید جزئیاتی را که در بالا موردبحث قرار گرفت، مانند هزینه های واردات و صادرات و الزامات مالیاتی، در نظر بگیرد.

اطمینان حاصل کنید که درک درستی از قوانین محلی دارید و ویزا دارید که اجازه مالکیت تجاری را می‌دهد. اگر نمی‌توانید به ایده کسب و کار خود فکر کنید، به‌جای آن به خرید یک کسب و کار موجود نگاه کنید. اگر قصد خرید، فروش یا تولید محصولات رادارید، در مورد هزینه های واردات و صادرات تحقیق کنید.

قوانین مالیاتی و الزامات گزارش دهی را بدانید و اصول اولیه کسب و کار را در ذهن داشته باشید.

 

با دریافت « مشاوره راه اندازی کسب و کار » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

قبل از شروع باید کمی تحقیق کنید، و همیشه بهتر است این تحقیق را قبل از حرکت انجام دهید. اگر ایده خوبی داشته باشید و اکنون زمان بگذارید تا کسب و کار خود را به‌درستی پیش ببرید، فقط خودتان را برای موفقیت آماده خواهید کرد.

برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن نکات کلیدی فوق می‌تواند به شما و کسب و کارتان شانس بسیار بیشتری برای موفقیت بدهد. به خاطر داشته باشید که راه اندازی یک کسب و کار جدید همیشه با خطراتی همراه است و بنابراین هیچ‌چیز تضمینی نیست.

بهترین کشورها برای راه اندازی بیزینس در سال 2023

  • ایرلند
  • سوئیس
  • امارات متحده عربی
  • سنگاپور
  • ایالات‌متحده

 راه و اندازی کسب و کار در ایرلند

راه اندازی کسب و کار

  • تولید ناخالص داخلی: 418.6 میلیارد دلار آمریکا
  • مالیات شرکت: 12.5٪
  • بهترین شهر برای شروع کسب و کار: دوبلین (رتبه 46 جهانی)

ایرلند یک مقصد بسیار محبوب در میان مهاجران کارآفرین است، پایتخت شهر دوبلین به‌طور مداوم به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای شروع یک تجارت جدید معرفی می‌شود. یکی از دلایل جذابیت ایرلند، مالیات شرکتی فوق‌العاده پایین آن است، تنها با 12.5٪، پایین‌ترین میزان مالیات در جهان است.

ازآنجایی‌که مالیات شرکتی از سود دریافت می‌شود، این نرخ پایین برای مشاغلی که به‌تازگی شروع به کارکرده‌اند و هنوز فرصت کسب سود زیادی را نداشته‌اند، ایدئال است.

ایرلند جمعیت نسبتاً کمی دارد که بیش از 5 میلیون نفر است، بنابراین زمانی که یک کسب و کار را راه اندازی می‌کنید، شانس بسیار بیشتری برای متمایز شدن از رقبا، برای پیدا کردن جایگاه بازار و کسب سود سریع‌تر دارید.

بازار صادرات ایرلند

بازار صادرات یکی دیگر از جذابیت‌های راه اندازی کسب و کار در ایرلند است. طی چند سال گذشته، بازار صادرات ایرلند رشد قابل‌توجهی داشته است، ارزش صادرات غذا، نوشیدنی و باغبانی این کشور با 4 درصد افزایش به رکورد 13.5 میلیارد یورو در سال 2021 رسید. سایر صادرات ایرلند شامل داروها و صادرات مبتنی بر فناوری است.

در سال 2021، ایرلند کالاهایی به ارزش بیش از 190 میلیارد دلار در تمام بخش‌ها صادر کرد که ایالات‌متحده تقریباً 31 درصد از آن‌ها را وارد کرد. بنابراین، اگر به دنبال بهترین مکان برای شروع یک تجارت بر اساس صادرات هستید، ایرلند انتخاب خوبی برای شماست.

ایرلند مقر اروپایی چندین شرکت پیشرو در سراسر جهان است. 8 شرکت از 10 شرکت دارویی برتر جهانی، و 50٪ از شرکت‌های خدمات مالی در سراسر جهان در ایرلند مستقر هستند. ایرلند همچنین مقر اروپایی غول‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین و فیس بوک است.

جمع شدن همه این شرکت‌ها در یک مکان، ایرلند را به کشوری عالی برای راه اندازی شغل تبدیل می‌کند، زیرا فرصت‌های شبکه‌سازی مانند این در بسیاری از نقاط جهان یافت نمی‌شود.

راه اندازی کسب و کار در سوئیس

راه اندازی کسب و کار

  • تولید ناخالص داخلی: 748 میلیارد دلار
  • مالیات شرکت: 8.5٪
  • بهترین شهر برای شروع کسب و کار: زوریخ (رتبه 68 جهانی)

باوجوداینکه سوئیس بخشی از اتحادیه اروپا نیست، یک متحد اقتصادی بسیار نزدیک است که فرصت‌های تجاری ارزشمند زیادی را برای صاحبان مشاغل سوئیسی باز می‌کند. سوئیس به بازار واحد اروپا دسترسی دارد، به این معنی که می‌تواند آزادانه با هر کشوری که عضو اتحادیه اروپا است تجارت کند. این کشور را به یک کشور ایدئال برای راه اندازی شغل تبدیل می‌کند زیرا امکان تجارت فوری با سایر کشورها را بدون نگرانی در مورد موانع فنی و قانونی فراهم می‌کند.

سوئیس دارای یکی از بهترین نیروی کار در جهان است. در سپتامبر 2022، نرخ بیکاری به 1.9 درصد کاهش یافت، که کمترین میزان از سال 2001 بوده است. همچنین این کشور یکی از معدود کشورهایی است که نرخ حفظ کارمندان خوبی با گردش مالی 10 درصدی دارد.

سوئیس، ازنظر تاریخی، ازنظر سیاسی باثبات است و این کشور را به مکانی ایدئال برای شروع یک تجارت تبدیل می‌کند. فقدان تحولات سیاسی به این معنی است که کشور دارای یک اقتصاد باثبات، توافقنامه‌های تجاری مستقر و مسیری روشن برای آینده کشور است که همه این‌ها نکات مهمی است که باید در انتخاب کشور برای راه اندازی کسب و کار در نظر گرفت.

 

پیشنهاد مطالعه: کتاب ایده-بازار: هرآنچه که باید درباره «راه اندازی یک کسب و کار موفق» بدانید

 

راه اندازی کسب و کار در امارات متحده عربی

راه اندازی کسب و کار

  • تولید ناخالص داخلی: 421.1 میلیارد دلار آمریکا
  • مالیات شرکتی: 9٪ (از ژوئن 2023)
  • بهترین شهر برای راه اندازی کسب و کار: دبی

امارات قطبی برای کسب و کارهای جدید است. این مکان به‌عنوان خانه ترکیبی متنوع از مشاغل شناخته می‌شود و درحالی‌که مشهورترین آن‌ها مستغلات و مشاوره است، فضای زیادی برای دیگران وجود دارد و یافتن جایگاه خود در بازار نسبتاً آسان است.

جاذبه اصلی امارات متحده عربی به‌عنوان کشوری برای راه اندازی شغل، مناطق آزاد تجاری است. منطقه آزاد تجاری یک منطقه جغرافیایی است که اغلب در داخل و اطراف بنادر و فرودگاه‌های بین‌المللی قرار دارد که در آن شرکت‌های تجاری با نرخ مالیات ۰ درصد کالا وارد، تجارت و صادرات می‌کنند. مناطق آزاد تجاری نیز می‌توانند توسط نرم‌افزار، تحقیقات و شرکت‌های مبتنی بر مالی مورداستفاده قرار گیرند و امارات متحده عربی را به مکانی بسیار محبوب برای شروع یک تجارت تبدیل می‌کند.

درحالی‌که در حال حاضر هیچ مالیات شرکتی در دبی وجود ندارد و آن را به کشوری بسیار جذاب برای راه اندازی کسب و کار تبدیل می‌کند، این به‌زودی تغییر خواهد کرد. از ژوئن 2023، امارات متحده عربی مالیات شرکتی را معرفی خواهد کرد تا جایگاه خود را به‌عنوان یک مرکز تجاری جهانی حفظ کند. بااین‌حال، تقریباً 9 درصد، این مالیات همچنان یکی از پایین‌ترین مالیات‌ها در جهان است و بر مناطق آزاد تجاری تأثیری نخواهد گذاشت.

همچنین یک مزیت مکان متمایز برای راه اندازی کسب و کار در امارات متحده عربی وجود دارد. امارات متحده عربی به‌عنوان نقطه میانی بین شرق و غرب، ارتباطات تجاری را تسهیل می‌کند که ممکن بود در غیر این صورت هرگز اتفاق نمی‌افتاد. اگر به دنبال شبکه‌سازی و فرصت‌های همکاری بالقوه هستید، امارات متحده عربی یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع یک تجارت است.

راه اندازی کسب و کار

مزایای راه اندازی کسب و کار در امارات متحده عربی

  • مالیات کم: امارات متحده عربی با افتخار از 0% مالیات بر درآمد شخصی و شرکتی برخوردار است. تنها مالیات قابل‌توجهی که در امارات باید از آن آگاه بود، مالیات بر ارزش افزوده است، که در ژانویه 2018 معرفی شد، که ثابت 5٪ است.
  • اقتصاد پر جنب‌وجوش: امارات دومین اقتصاد بزرگ در جهان عرب است. با تولید ناخالص داخلی حدود 692 میلیارد درهم، تنها پس از عربستان سعودی قرار دارد. به همان اندازه که بزرگ است متنوع است. شما می‌توانید در صنایع متعددی، از مراقبت‌های بهداشتی و مهمان نوازی گرفته تا فناوری و تجارت، کسب و کاری راه اندازی کنید.
  • کیفیت زندگی عالی: امارات متحده عربی در فهرست بهترین کشورها، تنها کمی پس از اسپانیا و ایرلند و بالاتر از پرتغال و یونان، در جایگاه بیست و سوم قرار گرفت.
  • پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها: امارات خانه بسیاری از انکوباتورهای استارت‌آپ و طرح‌های سرمایه‌گذاری است که برای تسریع رشد کسب و کار طراحی شده‌اند.

 

این مهارت را حتما بیاموزید: بسته آموزشی صفر تا ۱۰۰ طراحی مدل کسب و کار

 

راه اندازی کسب و کار در سنگاپور

راه اندازی کسب و کار

  • تولید ناخالص داخلی: 340 میلیارد دلار
  • مالیات شرکت: 17%
  • بهترین شهر برای راه اندازی کسب و کار: شهر سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهایی است که برای راه اندازی یک کسب و کار دست کم گرفته‌شده است. این کشور دارای نرخ مالیات ثابت 17 درصد، یک دولت و اقتصاد با ثبات و توافقنامه‌های تجاری عالی با چندین کشور در سراسر جهان است.

سنگاپور با 27 قرارداد مختلف تجارت آزاد، بسیاری از هزینه های تعرفه‌ای را که معمولاً هنگام تجارت بین‌المللی وجود دارد، حذف کرده است. این امر، همراه با فرآیند ساده راه اندازی کسب و کار، سنگاپور را به یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع یک تجارت تبدیل می‌کند. تنها کاری که برای راه اندازی کسب و کار در سنگاپور باید انجام دهید، پیروی از الزامات راه اندازی، دریافت مجوزهای صحیح، و راه اندازی یک حساب بانکی شرکتی است، ازاین‌رو محبوبیت آن در بین صاحبان کسب و کار جدید است.

دولت و اقتصاد باثبات برای افرادی که به دنبال راه اندازی بیزینسی هستند جذابیت زیادی دارد. سنگاپور به‌عنوان باثبات‌ترین کشور ازلحاظ سیاسی در منطقه خود در نظر گرفته می‌شود و درنتیجه، نرخ جرم و جنایت به‌طور مداوم پایین مانده است و اقتصاد رونق گرفته است.

اگرچه اقتصاد سنگاپور در طول همه‌گیری به دلیل اتکا به تجارت بین‌المللی دچار افت شد، به‌خوبی بهبودیافته و به رشد خود ادامه می‌دهد.

اگر قصد ندارید تجارت زیادی با اروپا داشته باشید، سنگاپور یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع یک تجارت است. سنگاپور بهترین مکان برای شبکه‌سازی با غول‌های تجاری سرزمین اصلی آسیا و همچنین شرکت‌های بین‌المللی با دفتر مرکزی در سنگاپور، مانند گوگل است.

راه اندازی کسب و کار در ایالات‌متحده

راه اندازی کسب و کار

  • تولید ناخالص داخلی: 20.94 تریلیون دلار آمریکا
  • مالیات شرکت: 21%
  • بهترین شهر برای راه اندازی کسب و کار: سانفرانسیسکو

اگر فناوری بازی شماست، پس ایالات‌متحده در حال تماس است یا به‌طور خاص، سانفرانسیسکو. منطقه خلیج سانفرانسیسکو به دلیل داشتن بیشترین تمرکز شرکت‌های با فناوری پیشرفته در ایالات‌متحده، دارای دسترسی آسان به دره سیلیکون و رخشان‌ترین ذهن‌های STEM، احتمالاً در جهان، مشهور است. از امروز، سان فران خانه شش شرکت فورچون 500، بیش از 1900 شرکت فناوری، بیش از 120 شرکت بیوتکنولوژی و بیش از 200 شرکت فناوری پاک است. مکانی الهام بخش تر برای راه اندازی یک کسب و کار وجود ندارد.

ایالات‌متحده درواقع یکی از کشورهای خارجی دوست برای راه اندازی یک کسب و کار است و اکوسیستم استارت آپ آن رتبه اول را در جهان دارد. در کنار انبوهی از استارت‌آپ‌های فناوری در سان فران، ایالات‌متحده به‌عنوان یک کل مرکز پررونقی برای تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی، آموزش و کسب و کارهای انرژی و محیط‌زیست است.

راه اندازی کسب و کار در ایالات‌متحده موقعیت بین‌المللی فوری را فراهم می‌کند و جذب حامیان مالی و شرکای بین‌المللی را آسان‌تر می‌کند. ایالات‌متحده آمریکا به‌عنوان پیشرو در بازار جهانی، دسترسی به اقتصادهای جهانی را نیز فراهم می‌کند و فرصت‌های رشد بی‌نظیری را فراتر از سال‌های راه اندازی به کسب و کارها ارائه می‌دهد.

راه اندازی کسب و کار در برخی کشورهای مورد توجه مهاجران ایرانی

در اینجا به طریقه و مزایای راه اندازی کسب و کار در برخی از کشورهای مورد توجه مهاجران ایرانی می‌پردازیم:

راه اندازی کسب و کار در ترکیه

راه اندازی کسب و کار

1. آنچه برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه لازم است

برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه، باید شرایط خاصی را رعایت کنید. ابتدا باید یک مجوز تجاری معتبر داشته باشید. دوم، شما همچنین باید یک حساب تجاری فعال در بانک داشته باشید. درنهایت، شما همچنین باید یک کامپیوتر تجاری و نرم‌افزار به‌روز داشته باشید.

2. مزایای راه اندازی کسب و کار در ترکیه

راه اندازی کسب و کار در ترکیه مزایای زیادی دارد. در اینجا فقط چند مورد است:

  • هزینه زندگی بسیار ارزان‌تر از سایر کشورها است که برای مشاغل کوچک عالی است.
  • فضای کسب و کار در ترکیه برای کارآفرینان بسیار حمایت‌کننده و مساعد است. فرصت‌ها و پتانسیل رشد زیادی وجود دارد و بسیاری از مشاغل واجد شرایط در انتظار راه اندازی هستند.
  • زیرساخت‌ها در ترکیه عالی است، به این معنی که راه اندازی یک تجارت آسان است. منابع زیادی ازجمله انکوباتورهای کسب و کار و دسترسی به سرمایه در دسترس هستند.
  • کارآفرینان بااستعداد زیادی وجود دارند که آماده و مایل به راه اندازی کسب و کار در ترکیه هستند و به موفقیت شما کمک می‌کنند.

 3. انواع مشاغل قابل‌ راه اندازی در ترکیه

بسته به مهارت، تجربه و منابع کارآفرین می‌توان کسب و کارهای زیادی را در این کشور راه اندازی کرد. در اینجا پنج نکته برای شروع وجود دارد:

  • به دنبال فرصت‌های تجاری مناسب باشید

ترکیه کشوری بسیار جوان و متنوع است، بنابراین یافتن فرصت‌هایی که متناسب بامهارت ها و صلاحیت‌های شما باشد مهم است. می‌توانید با خواندن بروشورهای فرصت‌های تجاری یا بازدید از وب سایت‌هایی که در بازارها یا صنایع خاص تخصص دارند شروع کنید.

  • با رویه‌های حقوقی ترکیه آشنا شوید

قبل از شروع یک تجارت، مهم است که با قوانین تجارت ترکیه آشنا شوید. این شامل درک انواع قراردادهایی است که می‌توان منعقد کرد، استفاده از کلماتی مانند «فروش» و «خرید» و مراحل مختلف راه اندازی یک بیزینس.

  • بافرهنگ ترکیه آشنا شوید

هنگامی‌که درک خوبی از قوانین تجارت ترکیه پیدا کردید، زمان آن فرا رسیده است که به این فکر کنید که چه نوع فرهنگی را می‌خواهید در تجارت خود ایجاد کنید. شما باید آماده‌باشید تا در مورد ارزش‌های سنتی ترکیه و همچنین هنجارهای فرهنگی که هنگام تصمیم‌گیری‌های تجاری اعمال می‌شود، بیاموزید.

  • سازمان‌دهی کنید

هنگامی‌که درک خوبی از قوانین و فرهنگ تجارت ترکیه به دست آوردید، زمان آن رسیده است که به نحوه سازمان‌دهی عملیات تجاری خود فکر کنید. این ممکن است شامل راه اندازی سیستم‌های حسابداری و بازاریابی، استخدام کارمندان و توسعه استراتژی‌های بازاریابی باشد.

  • از منابع استفاده کنید

در نهایت، مطمئن شوید که با کارآفرینان محلی دوست هستید و در اتاق بازرگانی یا سایر گروه‌های شبکه مشارکت می‌کنید. این گروه‌ها می‌توانند منابع ارزشمندی مانند مشاوره برای راه اندازی شغل در ترکیه را ارائه دهند.

راه اندازی کسب و کار

منابع لازم برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه

منابع زیادی در ترکیه برای کارآفرینان وجود دارد، از برنامه‌های حمایتی دولت گرفته تا انکوباسیون تجاری و تأمین مالی. اما قبل از شروع یک تجارت در ترکیه، مهم است که منابع لازم برای موفقیت را بدانید.

1. برنامه‌های حمایتی دولت

اکثر کسب و کارها با برنامه‌های حمایتی دولت شروع می‌شوند. این برنامه‌ها می‌توانند طیف وسیعی از منابع ازجمله دسترسی به سرمایه‌گذاری، کمک بازاریابی و آموزش را فراهم کنند.

بسیاری از برنامه‌های دولتی نیز انکوباسیون و بودجه کسب و کار را فراهم می‌کنند. این می‌تواند ابزار ارزشمندی برای مشاغلی باشد که به دنبال یافتن جای پایی در بازار ترکیه هستند.

2. انکوباسیون کسب و کار و برنامه‌های تأمین مالی

قدم بعدی یافتن یک برنامه جوجه‌کشی یا تأمین مالی است. برنامه‌های جوجه‌کشی می‌توانند فضا، راهنمایی و منابع را برای کسب و کارها فراهم کنند تا عملیات خود را توسعه دهند. برنامه‌های تأمین مالی می‌تواند برای کسب و کارها در هر اندازه‌ای تأمین مالی کند.

اگر به دنبال کمک خاص‌تری هستید، ممکن است بخواهید برنامه‌های انکوباسیون کسب و کار یا بودجه ارائه‌شده توسط وزارتخانه‌ها یا شرکت‌ها را بررسی کنید.

3. جو تنوع‌بخش کسب و کار ترکیه

یکی دیگر از نکات مهم در راه اندازی کسب و کار در ترکیه، فضای کسب و کار و تنوع‌بخش این کشور است. این بدان معنی است که انواع مختلف کسب و کارهایی را که در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند و اینکه آیا آن‌ها با ایده کسب و کار شما سازگاری دارند، درک کنید.

در ترکیه محیط‌های تجاری مختلفی وجود دارد، از صحنه شتاب‌دهنده استارت آپ گرفته تا بازار سنتی شرکت‌ها. اگر به دنبال محیطی چالش‌برانگیز اما هیجان‌انگیز برای راه اندازی شغل خود هستید، باید این بازارها را بررسی کنید.

راه اندازی کسب و کار در گرجستان

راه اندازی کسب و کار

4 مزیت اصلی راه اندازی کسب و کار در گرجستان

جورجیا یکی از بادوام‌ترین ایالت‌های ایالات‌متحده برای راه اندازی یک سرمایه‌گذاری تجاری است. این ایالت علاوه بر اینکه بیست و چهارمین ایالت بزرگ ازنظر مساحت است، بیش از 10 میلیون نفر را نیز در خود جای‌داده است که آن را به هشتمین ایالت پرجمعیت ایالات‌متحده تبدیل می‌کند. این به این معنی است که شانس زیادی برای شما وجود دارد که بتوانید یک بازار جمعیتی مشخص برای کسب و کار خود در این ایالت پیدا کنید. جدای از این، در زیر برخی دیگر از مزایای اصلی راه اندازی کسب و کار در گرجستان آورده شده است.

قانون‌گذاری و مالیات دوستدار تجارت

یکی از مزایای اصلی راه اندازی کسب و کار در گرجستان این است که ایالت قوانین و مالیات مناسب برای تجارت را اجرا می‌کند. این بدان معنی است که در راه اندازی LCC خود در گرجستان، نرخ مالیاتی که باید بپردازید تقریباً مشابه نرخ مالیات بر درآمد شخصی است. فقط به خاطر داشته باشید که علاوه بر این، باید مالیات فروش یک ایالت و همچنین مالیات فروش محلی را نیز تسویه کنید. بااین‌وجود، همه این‌ها برای کسب و کارهای نوپا قابل مدیریت هستند.

 جوامع حامی

یکی دیگر از مزایای راه اندازی کسب و کار در گرجستان این است که می‌توانید با جوامع حامی تعامل داشته باشید. دلیل این امر این است که ایالت دارای سازمان‌های شبکه‌ای قوی است که به ارتباط کارآفرینان با مربیان و همچنین منابع مالی بالقوه کمک می‌کند. حتی گروه‌های حمایتی از کارآفرینان وجود دارند که بر کمک به استارت‌آپ‌های خاص مانند آن‌هایی که توسط زنان یا افرادی با توانایی‌های متفاوت اداره می‌شوند، متمرکز هستند. با حمایت مناسب از دیگر کارآفرینان و مربیان، کسب و کار شما در کمترین زمان راه اندازی می‌شود.

صنایع متنوع

با جغرافیای متنوع گرجستان، جای تعجب نیست که این ایالت خانه صنایع متنوع است. بنابراین، بدون توجه به اینکه کسب و کار شما به سمت کشاورزی، هوافضا، فناوری اطلاعات، انرژی، یا لجستیک و صنایع تولیدی گرایش دارد، مطمئناً جایگاه خود را در بازار پیدا خواهید کرد. درمجموع، این ایالت به‌عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین شهرها برای راه اندازی کسب و کار در گرجستان بدون توجه به صنعت آن شناخته‌شده است.

دسترسی به سرمایه

درحالی‌که اشکال سنتی تأمین مالی یک تجارت ممکن است در ایالت کاملاً چالش‌برانگیز باشد، سایر اشکال معاصر تأمین مالی به حمایت مالی از استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنند. این ایالت به داشتن یک جامعه سرمایه‌گذار فرشته بزرگ معروف است که بسیاری از آنها با مراکز توسعه برای حمایت از شرکت‌های نوپا کار می‌کنند. همچنین سرمایه‌گذارانی خطرپذیر وجود دارند که به دنبال راه اندازی شغلی بادوام برای تأمین مالی هستند. دولت علاوه بر دسترسی به سرمایه، از بازار کار رقابتی نیز برخوردار است که شاخص سالم فعالیت اقتصادی است.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید به فکر راه اندازی کسب و کار در گرجستان باشید. جدا از قوانین و مالیات‌های مناسب برای کسب و کار، می‌توانید با جوامع حامی نیز تعامل داشته باشید. شما همچنین به دلیل صنایع متنوع در ایالت و همچنین دسترسی آماده به سرمایه‌ای که نیاز دارید، شانس زیادی برای ورود به بازار دارید. همه اینها برای اطمینان از اینکه شما شانس زیادی برای موفقیت با سرمایه‌گذاری تجاری که شروع کرده‌اید، دارید.

راه اندازی کسب و کار در کانادا

کانادا دارای تاریخچه تثبیت‌شده‌ای از رشد اقتصادی و عملکرد مثبت است که آن را به مکانی امن برای انجام تجارت تبدیل کرده است. کانادا همچنان یکی از باثبات‌ترین اقتصادها در سراسر جهان است.

راه اندازی کسب و کار

10 مزیت برتر برای راه اندازی کسب و کار در کانادا در سال 2021

کانادا یک مقصد ایدئال برای صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند به بازارهای خارجی گسترش یابند. موقعیت کانادا روابط تجاری با ایالات‌متحده را بسیار آسان‌تر از بسیاری از کشورها می‌کند. در دسترس بودن کارگران ماهر، منابع طبیعی مانند نفت، گاز و الوار و دسترسی آسان به بازار ایالات‌متحده برخی از عواملی هستند که الهام‌بخش تجار خارجی برای انتخاب کانادا برای مهاجرت هستند.

در سال‌های اخیر، تعدادی از شرکت‌های بزرگ چندملیتی دفاتر و امتیازات جدیدی در کانادا تأسیس کرده‌اند. این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد مزایای راه اندازی شغل در کانادا می‌دهد.

مزایای راه اندازی کسب و کار در کانادا

کسب و کار در کانادا مزایای استثنایی دارد. در اینجا ده مزیت برتر کسب و کار در کانادا را توضیح دهیم.

1. کاهش مالیات شرکت‌ها

یکی از دلایل اصلی که صاحبان مشاغل و کارآفرینان خارجی مایل به ورود به بازار کانادا هستند، نرخ بالای مالیات شرکتی در کشورهای بومی خود است. این شرکت‌های خارجی احساس می‌کنند که نرخ‌های بالای مالیات شرکت‌ها برای سود و موفقیت کسب و کارشارا نادیده نگیریدن مضر است. این به‌ویژه در اقتصادی مانند ایالات‌متحده که نرخ مالیات شرکت ملی در سال 2019، 21 درصد است صادق است. برعکس، کانادا با کاهش مالیات شرکت‌ها یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیاتی را دارد. به همین دلیل است که کانادا برای سرمایه‌گذاران خارجی و صاحبان مشاغل بسیار جذاب است.

2. اقتصاد باثبات

کانادا مقام اول را در فهرست بهترین کشورها برای تجارت فوربس دارد. در مقایسه با کشوری مانند ایالات‌متحده، کانادا دارای یک اقتصاد با ثبات معقول است که شما را از خطرات تعطیلی مشاغل جلوگیری می‌کند. برخی از دلایل این ثبات اقتصادی نرخ پایین مالیات، آزادی تجارت و بوروکراسی خوب مدیریت‌شده است. کانادا به دلیل مداخلات سریع بانک کانادا و شیوه‌های آسان وام‌دهی، قادر است به‌سرعت از هر بحران اقتصادی بهبود یابد.

راه اندازی کسب و کار

3. داشتن نیروهای ماهر

به دلیل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات باکیفیت کانادا برای آموزش حرفه‌ای، کانادا دسترسی بالایی به نیروهای ماهر در نیروی کار دارد. جمعیت جوان (25-34 ساله) در کانادا با تحصیلات عالی 62 درصد است. اگر قصد دارید در کانادا تجارت کنید، هرگز در یافتن نیروهای ماهر سازمان خود با مشکل مواجه نخواهید شد. ارائه شغل به مقیم یا شهروند کانادایی یکی از الزامات کلیدی برای راه اندازی شغلی موفق در کانادا است.

4. ارتباط اجتماعی با ایالات‌متحده

اگر تصمیم گرفته‌اید که کسب و کار خود را به کشور دیگری ببرید، مهم است که آداب و رسوم اجتماعی را به رسمیت بشناسید تا به خوبی انجام دهید. بدون راهنمایی صحیح از یک متخصص، این می‌تواند مانعی در کشورهایی با شیوه‌های فرهنگی متفاوت باشد. خوشبختانه، کانادا مانند ایالات‌متحده است. کانادا از نظر ارتباط اجتماعی با ایالات‌متحده نزدیک است. برخی استثناها را می‌توان در کبک مشاهده کرد که در آن زبان فرانسوی بسیار رایج است.

5. کانادا متصل است

کانادا که توسط سه اقیانوس محدودشده است، 9,970,610 کیلومترمربع (3,849,650 مایل مربع) را پوشش می‌دهد و از شش منطقه زمانی عبور می‌کند، دومین کشور بزرگ روی زمین است.

550 بندر در کانادا: بنادر حلقه‌های حیاتی در زنجیره تأمین و دروازه‌هایی هستند که کالاها را به بازار حمل می‌کنند و آن‌ها را به بخشی حیاتی از سیستم مالی کانادا تبدیل می‌کند. برای صاحبان مشاغل، خوب است بدانید که کانادا دارای بیش از 550 بندر است.

18 فرودگاه برتر در کانادا: فرودگاه‌ها جزء ضروری برای افرادی هستند که در کانادا تجارت می‌کنند. 18 فرودگاه برتر در کانادا وجود دارد و تورنتو یکی از فعال‌ترین فرودگاه‌های کانادا است.

6. استاندارد زندگی عالی

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. محیطی تمیز، شهرهای مدرن، زیبایی و کیفیت زندگی مطلوب را ارائه می‌دهد. کانادا سرزمینی است که افراد می‌توانند در آن موفق شوند، خانواده‌ها می‌توانند از استاندارد زندگی عالی بهره‌مند شوند و صنایع از رشد و شکوفایی برخوردار هستند. مردم در انتخاب شغل موردنظر خود آزادی دارند. بسیاری از کانادایی‌ها خوداشتغال، فریلنسر، موسیقی دان و هنرمند هستند. آزادی همیشه در همه جای کانادا اولویت اول است. استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و سایر استان‌ها مکان‌های خوبی برای زندگی مسالمت‌آمیز و راه اندازی یک کسب و کار هستند.

7. قوی و آزاد

کانادایی‌ها سالم، سخت‌کوش و جاه‌طلب هستند که به کشور زیبای آرام خود افتخار می‌کنند. کانادایی‌ها دوست دارند زندگی بهتری برای خود و نسل‌های بعدی داشته باشند. آن‌ها به صبر، صداقت و کمک به افراد بدبخت اعتقاددارند.

8. برابری و چند فرهنگی

کانادا ازنظر وسعت و قدرت کشوری بزرگ است. این کشور در میان کشورهای گروه هفت (G7) در تضمین چشم‌انداز برابر برای افراد، چه بومی و چه مهاجر، در صدر قرار دارد.

کانادا یکی از معدود کشورهایی است که صنعت مهاجرت خود را روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌کند. برنامه‌های کارگران ماهر به مهاجران ماهر اجازه می‌دهد تا در کانادا زندگی و کار کنند و ویزای تجاری به مهاجران اجازه می‌دهد تا به کانادا بیایند و راه اندازی شغل را در پیش بگیرند. کانادا تقریباً نماینده همه اقوام جهان است.

بنابراین، کانادا با بیش از 200 زبان، یکی از متنوع‌ترین و چندزبانه ترین جوامع چند فرهنگی جهان است.

9. دسترسی به آمریکای لاتین

توافقنامه ایالات متحده-مکزیک-کانادا (USMCA) به شما امکان دسترسی به آمریکای لاتین را می‌دهد. این توافق بزرگ‌ترین منطقه تجارت آزاد جهان را نشان داد. به دلیل این قرارداد، کسب و کار شما از مزایای بزرگی ازجمله مدیریت و استخدام کارمندان از ایالات‌متحده و آمریکای لاتین برخوردار خواهد بود.

10. نزدیک‌تر به ایالات‌متحده

بسیاری از صنایع تولیدی کانادا به ایالات‌متحده نزدیک‌تر هستند. ونکوور، مونترال و ویندزور تنها چند دقیقه با شما فاصله دارند. مرکز صنعتی جنوب غربی انتاریو و کبک اغلب به بوستون، نیویورک و شیکاگو نزدیک‌تر از مراکز تولید مدرن آمریکایی مانند آتلانتا، رالی و GA است. بنابراین، این یکی از دلایل جذابیت کانادا برای سرمایه‌گذاران خارجی و صاحبان مشاغل است.

 

حتما بخوانید: ۴ راه برای خلق ایده کسب و کار

 

و اما کلام آخر …

ازآنجایی‌که ما در عصر جهانی‌شدن زندگی می‌کنیم، نباید خود را تنها به کشور فعلی محل سکونت خود محدود کنید. گزینه‌های خود را کاوش کنید تا بهترین مکان را برای راه اندازی شغل خود به سمت موفقیت بیابید.

قبل از راه اندازی کسب و کار در کشورهای مختلف، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که کشوری که انتخاب می‌کنید مناسب شرکت شما است. بسیاری از ملاحظات حقوقی و مالی و همچنین نحوه راه اندازی بیزینس خود در یک کشور جدید که باید در نظر بگیرید. چالش‌های انجام تجارت در خارج از کشور می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما با برنامه‌ریزی و اجرای دقیق، شرکت شما می‌تواند در هر بازاری پیشرفت کند.

 

منابع: offshore nomadentrepreneurfastercapitalcuriouscheckkonanlaw

لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور