به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ارزهای دیجیتال

30 آمار مهم ارزهای دیجیتال تا سال 1402

در سال 1388 رمزارز (کریپتوکارنسیبیت کوین، توسط شخص یا گروهی ناشناس اختراع شد. از آن زمان تاکنون بیت کوین رشد زیادی داشته است. میزان رشد و موفقیت این رمز ارز نقص‌های سیستم بانکداری سنتی ما را آشکار می‌کند. در همین راستا، هزاران ارز دیجیتال دیگر به نام آلت کوین را به ارمغان آورده است. درحال حاضر چندین کسب و کار در جهان، از اشکال مختلف کریپتو استفاده می‌کنند. در این مقاله با توجه به محبوبیت رمزارز ، به 30 آمار مهم ارزهای دیجیتال در سال 1402، اشاره می‌کنیم.

ارزهای دیجیتال

 

30 آمار مهم ارزهای دیجیتال در سال 1402

1. در اواسط آذر 1401، ارزش جهانی بازار رمزارز 858.43 میلیارد دلار شد.

در اواسط آذر 1401،کل سرمایه بازار کریپتو به حدود 850 میلیارد دلار کاهش یافت، بنابراین می‌توان گفت بازار رمزارز دیگر یک بازار تریلیون دلاری نیست. نوسان شدید بازار و بحران‌های متعدد به وضوح بر اعتماد سرمایه گذاران کریپنوکارنسی تأثیر گذاشته است.(منبع: Analytics Insight)

2. در آبان 1401، حجم معاملات محصولات سرمایه گذاری ارز دیجیتال 127% افزایش یافت.

در آبان 1401، محصولات سرمایه گذاری ارز دیجیتال، شاهد افزایش معاملات بود. حجم معاملات به 139 میلیون دلار افزایش یافت و روند نزولی را از اواسط سال شکست. بسیاری بر این باور هستند که سقوط FTX (اف تی ایکس یکی از پلتفرم های مشتقات ارزی است) به طور قابل توجهی به این افزایش کمک کرده است. (منبع: Analytics Insight)

3. میزان اعتماد به ارزهای دیجیتال تقریباً 100٪ است.

از 60 هزار نفر در سراسر جهان در مورد ارز دیجیتال نظرسنجی می‌شود و 97% از آن‌ها دارایی‌های دیجیتال، به ویژه ارزهای دیجیتال را راهی مطمئن و قابل دوام برای کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری می‌دانند. (منبع: Analytics Insight)

4. 67 % از هزاره‌ها بیت کوین را به عنوان یک دارایی امن می‌دانند.

اکثر دارندگان رمزارز در سطح جهان در گروه سنی 18 تا 34 سال هستند و پس از آن افراد در گروه سنی 35 تا 54 سال می باشند. مسن ترین گروه سنی 12% هستند، اما پذیرش آن‌ها نیز تقریباً در حال افزایش است. (منبع: Analytics Insight)

5. نسل‌های قدیمی نیز برای این سرمایه گذاری علاقه نشان می‌دهند.

در آمریکا، 53% از دارندگان رمزارز 18 تا 34 سال سن دارند و 35% آن‌ها 35 تا 54 ساله هستند. هزاره‌ها بزرگ‌ترین گروهی هستند که از رمزنگاری استفاده می‌کنند، آنها بزرگسالان بالای ۶۵ سال، کوچک‌ترین اما سریع‌ترین گروه در حال رشد هستند. اکنون، مؤسسات مالی بزرگ آماده ارائه ارز دیجیتال به عنوان بخشی از گزینه‌های سرمایه گذاری خود هستند، به همین دلیل احتیاط نسبت به سرمایه گذاری در حوزه رمزارز کمتر شده است. (منبع: Analytics Insight)

ارزهای دیجیتال

6. در حال حاضر بیت کوین همچنان محبوب ترین رمزارز است.

مالکیت رمزارزهای آمریکا، از طریق یک شاخص پذیرش رمزارز، حدود 23.5 میلیون تخمین زده شده است. این صاحبان رمزارز، حدود 36% بیت کوین در کیف پول خود دارند. همچنان اتریوم (ETH) از نظر محبوبیت در رتبه دوم قرار دارد، به طوری که 29% از دارندگان رمزارز دارای اتریوم در سبد خود هستند. دیگر رمزارزهای محبوب در آمریکا دوج کوین 24% و کاردانو 17% هستند. (منبع: Analytics Insight)

ارزهای دیجیتال

7. بیش از نیمی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به دنبال درآمد هستند.

طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده، حدود 52 % از سرمایه گذاران رمزارز، بایننس را به عنوان منبع اصلی درآمد برای افرادی که در این صنعت سرمایه گذاری می‌کنند، می‌دانند. (منبع: Analytics Insight)

ارزهای دیجیتال

8. مالکان، استفاده از کریپتو را همانند پول، راحت می‌دانند.

همانطور که مالکان رمزارز در حال افزایش هستند، دارایی‌های دیجیتال به تراکنش‌های روزانه تبدیل شده‌اند. حتی اگر چندین مالک هنوز هم دارایی‌های رمزنگاری خود را نگه دارند (39٪)، استفاده واقعی از رمزارز 38٪ است. از آنجا که افراد بیشتری برای خرید، از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، تا سال 1402، انتظار می‌رود ارزش تراکنش‌های رمزارزها، از 16 میلیارد دلار فراتر رود. (منبع: Analytics Insight)

9. حجم معاملات روزانه رمزارز به 47.1 میلیارد دلار کاهش یافته است.

در اوسط آذر 1401، حجم معاملات 24 ساعته 47.1 میلیارد دلار بود. این مقدار کمتر از مبلغ 106.7 میلیارد دلاری در سال 1400 است. اما با ورود سرمایه‌گذاران بیشتر، این احتمال وجود دارد که در چند سال آینده حجم معاملات رمزارز دوباره افزایش یابد. (منبع: Analytics Insight)

10. دارندگان رمزارز مبادلات را برای دارایی‌های رمزنگاری خود ترجیح می‌دهند.

خرید رمزارز در صرافی‌ها آسان‌تر انجام می‌شود، به همین دلیل است که آن‌ها برای افرادی که می‌خواهند این دارایی‌های دیجیتال را داشته باشند و معامله کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. 60% از کاربران، رمزارز خود را در صرافی‌ها نگه می‌دارند. چون صرافی‌ها دارای امنیت هستند (28%)، نسبتاً کاربرپسند هستند (25%) و از تراکنش‌های ارز فیات برای رمزارز یا رمزارز به رمزارز (23%) پشتیبانی می‌کنند. (منبع: Analytics Insight)

 

با دریافت « مشاوره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

آمار بازار رمزارز

11. در شهریور 1401، ارزش کل ارزهای دیجیتال به 1.14 تریلیون دلار رسید که در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 2 تریلیون دلار کاهش یافت.

بین سال‌های 1399 تا 1400، در حالی که ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال به میزان 220 % رشد داشت، ورود به اصطلاح “زمستان رمزنگاری” باعث کاهش حدود 2 تریلیون دلاری بازار جهانی کریپتو شد. (منبع: اجلاس فین تک میلان)

12. از سال 1400 تا 1409، نرخ رشد پیش‌بینی شده بازار ارزهای دیجیتال، 12.8٪ است.

تا سال 1409، انتظار می‌رود بازار ارزهای دیجیتال به 4.94 میلیارد دلار برسد. بالاترین رشد در منطقه آسیا و اقیانوسیه با نرخ رشد سالانه 14.5% پیش‌بینی می‌شود. با این حال، با وجود مشکلات اخیر بازار رمزارز ، کارشناسان از ثبات این بازار مطمئن نیستند. (منبع: Yahoo Finance)

13. 6 ارز رمزنگاری خاص، ارزش معادل 114 میلیارد دلار دارد.

6 ارز دیجیتال ADA، XRP، DOT، LTC، SOL و XLM هستند. آن‌ها پررونق ترین ارزهای دیجیتالی هستند. انتظار می‌رود ارزش آن‌ها با حضور بیشتر سرمایه گذاران، افزایش یابد. (منبع: جریان ETF)

14. تا سال 1406، رشد پیش‌بینی شده ارز دیجیتال درخواستی،630.37 % است.

تا سال 1406، انتظار می‌رود رمزارز درخواستی (REQ) به 1.972 دلار برسد. مشاوران سرمایه‌گذاری با عرضه 999،876،008.01 سکه REQ، آن را به عنوان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها برای سرمایه‌گذاران کوچک‌تر که نمی‌خواهند چیزهای زیادی از دست بدهند، توصیه می‌کنند.(منبع: WalletInvestor و CoinMarketCap)

15. به طور متوسط روزانه 1.1 میلیون تراکنش اتریوم انجام می‌شود.

حقایق تراکنش‌های ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که اتریوم بیشترین تعداد تراکنش را در بین تمام ارزهای دیجیتال داشته است. خرید و فروش آن 6 برابر بیشتر از بیت کوین (بزرگترین رقیب آن) است. جدا از اینکه اتریوم تا حدودی پایدارتر از بیت کوین است، به شدت برای قمار آنلاین و شرط بندی های ورزشی نیز استفاده می‌شود. (منبع: Statista)

16. در سراسر جهان آمار پذیرش ارزهای دیجیتال، رشد 880 درصدی پذیرش را نشان می‌دهد.

این یک رشد سالانه از نیمه دوم سال 1399 تا نیمه دوم سال 1400 است. از سال 1398، پذیرش ارزهای دیجیتال 2300٪ افزایش یافته است. (منبع: بینش‌های تحلیل زنجیره‌ای)

17. تا سال 1401، بیش از 80 میلیون کاربر، کیف پول ارزهای دیجیتال بلاک چین وجود داشته است.

از اواسط سال 1401، تعداد کاربران این کیف پول الکترونیکی محبوب، حدود 15 میلیون نفر افزایش یافته است. جای تعجب نیست که در بهمن 1399، برنامه‌های کیف پول بیش از 5.6 میلیون بار دانلود شده است. (منبع: Statista)

 

حتما بخوانید : آیا ارز دیجیتال امن است؟ «نکاتی که باید از آن‌ها آگاه بود»

 

آمار ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف

استفاده از ارزهای دیجیتال در کشورهای جهان به طور متفاوت است. ممکن است از دانستن برخی تفاوت‌ها شگفت زده شوید.

18. السالوادور تنها کشوری است که ارز رمزنگاری شده را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است.

از سال 1399، بیت کوین در السالوادور پول قانونی بوده است. این بدان معنی است که مردم السالوادور می‌توانند از بیت کوین برای تجارت استفاده کنند. همچنین فروشگاه‌ها باید راهی برای پرداخت با بیت کوین به مشتریان ارائه دهند. البته در السالوادور همچنان از دلار آمریکا استفاده می‌شود، بنابراین شهروندان این کشور می‌توانند بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنند. (منبع: اخبار آسوشیتدپرس)

19.در سال 1399، XRP محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده در بریتانیا است.

در سال1399، در بریتانیا بیش از هر کریپتو دیگری روی XRP سرمایه گذاری شد. به این دلیل که بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ به دلیل قیمت بالایشان برای سرمایه گذاری محبوب نیستند. بنابراین، جای تعجب نیست که رشد پیش‌بینی‌شده ارز دیجیتال XRP ، سالانه بیش از 100% باشد.(منبع: FXStreet و Economy Watch)

20. در سال 1399 بر اساس آمار ارزهای دیجیتال، آمریکا بزرگ‌ترین کشور استخراج رمزارز در جهان است.

از آنجایی که چین استخراج رمزارز را ممنوع کرده است، اکنون نرخ هش (قدرت محاسباتی) تقریباً صفر است. از سوی دیگر، از شهریور 1400، آمریکا بیش از 35.4 % از نرخ هش جهانی را به خود اختصاص داده است. (منبع: الجزیره)

ارزهای دیجیتال

 

آمار مالکیت ارزهای دیجیتال

با رشد ارزهای دیجیتال، مالکیت رمزارز نیز در حال رشد است. در ادامه ببینید چه تعداد سرمایه گذار وجود دارند و به چه گروه هایی متعلق هستند.

21. در سراسر جهان بیش از 300 میلیون کاربر رمزارز وجود دارد.

در سال 1400، آمار کاربران ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که حدود 3.9 % از جمعیت جهان به ارزهای رمزنگاری شده بدهکار هستند یا با آن‌ها معامله می‌کنند. بیشترین تعداد دارندگان رمزارز از آسیا (160 میلیون) هستند. اروپا با 38 میلیون نفر دوم، آفریقا با 32 میلیون نفر سوم و آمریکای شمالی با 28 میلیون نفر در رتبه چهارم قرار دارند. (منبع: TripleA)

22. به طور متوسط یک سرمایه گذار آمریکایی رمزارز، 38 سال سن دارد.

یک سرمایه گذار رمزارز بسیار جوان تر از یک سرمایه گذار سهام است که 47 سال سن دارد. آن‌ها نه تنها جوان تر از سرمایه گذاران سهام هستند، بلکه تنوع بیشتری نیز دارند. به طور دقیق‌تر، 44 % از سرمایه گذاران رمزارز، رنگین پوست هستند، در حالی که این آمار برای سرمایه گذاران سهام تنها 35 % است. البته از آنجایی که این تحقیق تنها بر روی 1004 بزرگسال آمریکایی انجام شد، احتمالاً نتایج در سراسر جهان متفاوت است. (منبع: CNBC)

23. 45 % از سرمایه گذاران کریپتو آمریکایی دارای مدرک دانشگاهی هستند.

از سوی دیگر، بیشتر سرمایه گذاران سهام، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند (51%). همچنین به احتمال زیاد، 35 % از سرمایه گذاران رمزارز حقوق سالانه زیر 60 هزار دلار دریافت می‌کنند. این مورد برای سرمایه گذاران سهام 27% است. (منبع: CNBC)

24. آمارهای مربوط به جنسیت نشان می‌دهد که 79 % از دارندگان رمزارز، مردان هستند.

این بدان معناست که تنها 21 % از تمام افرادی که دارای ارزهای دیجیتال هستند و یا معامله می‌کنند، زن هستند. (منبع: TripleA و Yahoo Finance)

 

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در بازارهای مختلف سرمایه و نکات مهم آن

 

حقایق جالب ارزهای دیجیتال تا سال 1400

ما جالب‌ترین حقایق را برای انتهای مقاله گذاشته‌ایم، پس حتماً آن‌ها را بررسی کنید.

25. در سال 1399، آمار جرایم رمزنگاری نشان می‌دهد که 1.9 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال به دلیل کلاهبرداری و سرقت از بین رفته است.

در سال 1398، این رقم 4.5 میلیارد دلار بود. از سال 1400، تعداد جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال در حال کاهش است؛ اما هنوز نسبتاً بالاست. به عنوان مثال، در اواخر سال 1400، 432 میلیون دلار از کاربران رمزارز به سرقت رفته است. (منبع: رویترز)

26. در زمان نگارش این مقاله، حدود 10 هزار و 400 کریپتو وجود داشت.

ارزهای رمزنگاری شده روزانه ایجاد می‌شوند، بنابراین این تعداد احتمالاً همچنان در حال افزایش است. اگرچه ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند، اما 90% از ارزش بازار را 20 ارز برتر به خود اختصاص می‌دهند. بقیه فقط 10 % می‌گیرند. (منبع: Statista)

27. بیشتر مردم کشورهای در حال توسعه از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

مردم آسیایی (به استثنای کشورهای آسیای شرقی)، آفریقایی و آمریکای جنوبی نسبت به کشورهای توسعه یافته بیشتر از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در سال 1400، آمار و ارقام ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که این مسئله به دلیل بی ثباتی ارزهای کشور آن‌ها، فقر و استفاده آسان از ارزهای دیجیتال است. (منبع: بینش‌های تحلیل زنجیره‌ای)

28. در سال 1402 چند نفر از کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند؟

طبق آمار، تخمین زده می‌شود که ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان در مقطعی از یک صرافی رمزنگاری استفاده کنند. همچنین بیش از 18 هزار شرکت وجود دارند که ارز دیجیتال را به عنوان پرداخت برای محصول یا خدمات خود می‌پذیرند.

29. در سال 1402 چند نفر صاحب ارزهای دیجیتال هستند؟

بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان دارای ارزهای دیجیتال هستند که شامل سکه‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم می‌شود.

30. در سال 1402 چند ارز دیجیتال وجود دارد؟

بیش از 20 هزار نوع ارز دیجیتال وجود دارد که در مقایسه با سال 1392، افزایش بسیار زیادی داشته است. با این حال، همه آن‌ها مهم و ارزشمند نیستند.

 

و اما کلام آخر …

تا چند سال گذشته، به ندرت کسی در مورد بازار کریپتو اطلاعاتی داشت. اما این روزها، معاملات ارزهای دیجیتال امری عادی است و افراد زیادی برای ثروت اندوختن خود، از آن استفاده می‌کنند. امیدواریم این مقاله به درک بهتری از اینکه این بازار چقدر بزرگ است و چقدر پول و قدرت برای آن خرج شده است کمک کرده باشد.

 

منابع : earthwebanalyticsinsightplaytoday

Picture of لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما
روشهای ارزش گذاری

شیوه ارزشگذاری سهام شرکتها در بازار بورس

سرمایه‌گذاری در بورس دارای اهمیت بسیار زیادی در سامانه‌های اقتصادی است و به عبارتی یکی از پارامترهایی است که میزان سنجش سلامت و یا بیماری اقتصادی کشورها را مشخص می‌کند. یکی از مهم‌ترین مباحثی که در اقتصاد دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرد استفاده از سرمایه‌های راکد در جهت توسعه‌ی اقتصادی هر کشور است.

ادامه مطلب »

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

کلینیک مشاوره کسب و کار

ارائه‌ی خدمات کوچینگ، مشاوره و منتورینگ توسط برترین متخصصان جوان

هاست سنتر حرفه‌ای

طیف وسیعی از خدمات حرفه‌ای هاستینگ با تنوع و کیفیت کنترل شده

کانال یوتیوب

آموزش‌ها و نکات کلیدی ما را دنبال کنید

کانال تلگرام

اخبار و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

صفحه اینستاگرام

آموزش‌ها و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور