به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ترکیه

25 ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه برای سال 1402

ترکیه از نظر جغرافیایی دارای موقعیت بسیار خوبی است که آن را به یک مرکز مهم کسب‌ و کار برای اروپا و همچنین خاورمیانه تبدیل می‌کند. به همین دلیل شما فرصت خوبی برای توسعه و گسترش ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه را دارید.

ایده‌های تجاری در ترکیه تقویت می‌شود زیرا قدرت خرید در این کشور بسیار بالا است. ازاین‌رو، هیچ کمبودی برای کسب‌ و کار شما وجود ندارد. در این مقاله به 25 ایده شغل پر درآمد در ترکیه می‌پردازیم.

1. پرورش فندق

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

ترکیه پیشرو در پرورش فندق است و تقریباً 80 درصد از تولید جهانی را دارد. ازاین‌رو، پرورش فندق یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه است. علاوه بر کشاورزی، می‌توانید فندق را فرآوری، بسته‌بندی یا صادر نمایید.

2. کشاورزی گلخانه‌ای

ایده کسب و کار پرسود در ترکیه

کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد ترکیه ایفا می‌کند. به همین دلیل است که کشاورزی گلخانه‌ای می‌تواند یک شغل پر درآمد در ترکیه برای شما باشد. در این طرح، گلخانه بسیار شبیه چادر است که می‌توانید دما، نوع خاک، آبیاری و سایر شرایط کشاورزی را تنظیم کنید و محصولات را پرورش دهید. کشاورزی گلخانه‌ای گزینه بسیار خوبی برای محصولات تجاری است. شما حتی می‌توانید محصولات کشاورزی را در بیابان با کمک کشاورزی گلخانه‌ای پرورش دهید.

 

حتما بخوانید : رازهای موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی

 

3. استخراج سنگ طبیعی

ایده کسب و کار پرسود در ترکیه

ترکیه انبار سنگ‌های طبیعی است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان سنگ‌های طبیعی تبدیل کرده است. علاوه بر این، کشور ترکیه در تولید سنگ مرمر رتبه چهارم را دارد. استخراج سنگ طبیعی یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه است. شما می‌توانید انواع مختلفی از سنگ‌های طبیعی مانند سنگ مرمر، سنگ‌آهک، بازالت، توف، گرانیت، تراورتن، اونیکس و تخته‌سنگ را استخراج کنید. لازم به ذکر است شما باید مجوزهای لازم برای استخراج را نیز دریافت کنید.

4. فروش قطعات خودرو

ترکیه صنعت خودروسازی بزرگی دارد که در حال رشد است. ازاین‌رو، فروش قطعات خودرو می‌تواند یک شغل پر درآمد در ترکیه باشد. کارخانه خود که تولید کننده انواع مختلفی از قطعات یدکی خودرو است را، راه‌اندازی کنید. ازآنجایی‌که تقاضای ثابتی برای قطعات یدکی وجود دارد، می‌توانید از این ایده تجاری سود خوبی کسب کنید.

5. اجاره خودرو

ایده کسب و کار پرسود در ترکیه

خدمات اجاره خودرو به دلیل ترافیک سنگین توریستی در این کشور در طول سال، یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه است. می‌توانید با خودروی خود کسب‌وکار اجاره خودرو را شروع کنید و به‌تدریج تعداد خودروها را افزایش دهید. ارتباط خوبی با هتل‌ها داشته باشید تا گردشگران تمایل به اجاره ماشین از شما داشته باشند.

6. اپلیکیشن تاکسی

اپلیکیشن تاکسی مانند اوبر در ترکیه بسیار مورد تقاضا است. می‌توانید از این فرصت برای راه‌اندازی شغل تاکسی اپلیکیشن استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن تاکسی با ماشین خود کار کنید یا راننده‌ای برای ماشین خود استخدام کنید. با ماشین‌های متعدد، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. به خاطر داشته باشید، هرچه ماشین بیشتر کار کند، درآمد و همچنین حاشیه سود شما بیشتر خواهد بود.

7. صادرات پوشاک

ایده کسب و کار پرسود در ترکیه

صنعت نساجی در ترکیه به‌سرعت در حال رشد است و در سطح جهانی مورد استقبال قرار گرفته است. ازاین‌رو می‌توانید به صادرات پوشاک به‌عنوان یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه فکر کنید. اگر دانش و حس طراحی لباس را دارید، برند خود را بسازید و شروع به فروش در داخل کشور و همچنین صادرات آن کنید.

8. تولید نمک

ایده کسب و کار پرسود در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در تولید نمک در جهان است. بعلاوه، این مزیت را دارد که از سه طرف توسط دریا احاطه‌شده است. ازاین‌رو تولید نمک یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه برای شما است. شما می‌توانید یک واحد تولیدی متوسط یا کوچک و یا حتی یک واحد بزرگ برای صادرات آن داشته باشید.

9. راه‌اندازی کامیون غذا

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

راه‌اندازی کامیون غذا، دیگر شغل پر درآمد در ترکیه است، زیرا این کار به‌سرعت در حال محبوبیت است. برای شروع به سرمایه کم نیاز است، بنابراین می‌توانید به‌راحتی تجارت خود را راه‌اندازی کنید. می‌توانید غذاهای لذیذ ترکی یا فست فودهای محبوب مانند همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و … را سرو کنید.

در نظر داشته باشید که کیفیت غذا باید خوب و تازه باشد.

10. تحویل غذای بسته‌بندی‌شده

تحویل غذای بسته‌بندی‌شده یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه است، زیرا بخش زیادی از مردم برای کار بیرون می‌روند. می‌توانید مواد غذایی بسته‌بندی‌شده را به دفاتر مختلف و محل‌های کار تحویل دهید. غذا می‌تواند طبق سفارش باشد یا می‌توانید یک منوی خاص یا غذاهای ترکیبی تنظیم کنید. غذای خوب باعث سفارش‌های بیشتری به شما می‌شود.

11. راه‌اندازی رستوران 

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

به دلیل تقاضای ثابت، راه‌اندازی رستوران نیز یک شغل پر درآمد در ترکیه است. علاوه بر این، سالانه گردشگران زیادی از ترکیه بازدید می‌کنند. بنابراین هم افراد محلی و هم گردشگران، مشتریان رستوران شما خواهند بود. غذای اصیل سرو کنید. برای رستوران خود فضای داخلی و ظروف سرو عالی در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که محیطی تمیز و دل‌چسب به همراه کارکنان خوب، عوامل مهمی برای کسب‌ و کار رستوران شما خواهند بود.

12. آژانس مسافرتی

گردشگری در ترکیه بسیار پررونق است. بنابراین یک آژانس مسافرتی می‌تواند یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه برای شما باشد. در افتتاح آژانس مسافرتی خود قوانین کشور را رعایت کنید. خدمات رزرو پرواز و هتل، پکیج تورها و تورهای سفارشی را زیر نظر آژانس مسافرتی خود ارائه دهید. تبلیغات آنلاین برای جذب مشتریان در کسب‌وکار آژانس مسافرتی شما بسیار مهم است.

13. راهنمای تور

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

راهنمای تور یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه است، زیرا این کشور پر از مقاصد گردشگری است که شامل مکان‌های تاریخی، مذهبی و همچنین مکان‌های میراثی می‌باشد. برای تبدیل شدن به یک راهنمای تور خوب، باید تاریخ و اهمیت مکان‌ها را مطالعه کنید و کشور را به‌طورکلی بشناسید. در کنار آن، به مهارت‌های ارتباطی خوبی نیاز دارید.

14. همراهی زائرین مسیحی

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

ترکیه با وجود اینکه کشوری با اکثریت مسلمان است، اما سالانه هزاران زائر مسیحی از آن بازدید می‌کنند. پاتریارک، کلیسای ارتدکس شرقی در استانبول، پایتخت ترکیه است.

کلیسای جامع ایاصوفیه نیز در آنجا قرار دارد. زائران برای یک تور مذهبی به اینجا می‌آیند. شما می‌توانید کسب‌ و کار خود را درزمینه کمک به زائران راه‌اندازی کنید، که در آن به زائران با تمام اطلاعات لازم در سفر زیارتی به ترکیه کمک خواهید کرد.

 

با دریافت « مشاوره راه اندازی شغل » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

15. برنامه‌ریز مجالس عروسی

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

بسیاری از افراد ازجمله افراد مشهور، ترکیه را به‌عنوان مکانی ایده آل برای عروسی ترجیح می‌دهند. زیرا بسیاری از مکان‌های زیبا در ترکیه به دور از جمعیت دیوانه‌کننده و با زیبایی طبیعی بدیع هستند.

ازاین‌رو می‌توانید یک کسب‌وکار به عنوان برنامه ریز مجالس عروسی را راه‌اندازی کنید که تمام جزئیات عروسی از دکوراسیون گرفته تا غذا و محل اقامت را ترتیب ‌دهید. وب‌سایت و دیجیتال، همراه با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به منظور جذب مشتریان جهانی برای کسب‌وکار برنامه‌ریز مجالس عروسی ضروری است.

16. راه‌اندازی کسب‌ و کار پرسود سالن و اسپا

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

راه‌اندازی سالن و اسپا یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه است زیرا تقاضا برای آن به ‌سرعت در حال افزایش است. کسب‌وکار خود را با امکانات ورزشی و تفریحی در سالن و همچنین اسپا زیر یک سقف شروع کنید. برای این کار به مربیان و ماساژورهای کارآمد نیاز دارید. پول خوبی را روی دکور و همچنین شاخص راحتی مکان، سرمایه‌گذاری کنید زیرا مردم به اینجا می‌آیند تا استراحت کنند و به خود آرامش دهند. در کنار آن، بازاریابی و تبلیغات خوب نیز لازم است.

17. شغل پر درآمد خدمات نظافت

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

کسب‌ و کار خدمات نظافت به دلایل مختلفی برای شما یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه است. اولاً، تعداد زیادی از گردشگران به ترکیه می‌آیند، بنابراین هتل‌ها و استراحتگاه‌ها به خدمات نظافتی منظمی نیاز دارند. ثانیاً، بسیاری از دفاتر برای نظافت روزانه به اینگونه خدمات نیز نیاز دارند. ثالثاً مشغله کاری مردم، تقاضا برای نظافت منازل را نیز ایجاد کرده است. بنابراین، شما یک بازار بزرگ برای ایده کسب‌وکار خدمات نظافت خود دارید.

18. مدیریت پسماند

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

با رشد جمعیت و صنایع، مدیریت پسماند به یک اولویت در ترکیه تبدیل‌شده است. ازاین‌رو، می‌توانید ایده کسب‌ و کار مدیریت زباله را راه‌اندازی کنید. در این زمینه حوزه‌های زیادی مانند ارائه خدمات تصفیه فاضلاب یا خدمات مدیریت زباله جامد وجود دارد. اگر در ارائه کارآمد خدمات مهارت داشته باشید، این کار سود خوبی به همراه خواهد داشت.

19. کسب و کار پرسود مشاوره مالی

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

اقتصاد رو به رشد ترکیه به مشاوران مالی در زمینه‌های مختلف تجاری نیاز دارد. اگر متخصص امور مالی هستید، این یک شغل پر درآمد در ترکیه برای شماست. در کسب‌ و کار مشاوره مالی خود می‌توانید مشاوره در زمینه سرمایه‌گذاری، مالیات و طرح‌های توسعه کسب‌وکار را ارائه دهید و زمینه‌های تجاری سودآور را به همراه تهیه گزارش پروژه از ابتکارات تجاری جدید پیشنهاد دهید.

20. مشاوره فناوری اطلاعات

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

با رشد اقتصاد و شرکت‌های تجاری، فناوری اطلاعات روزبه‌روز برجسته‌تر می‌شود. اگر متخصص فناوری اطلاعات هستید، می‌توانید ایده کسب‌وکار خود را در زمینه مشاوره فناوری اطلاعات با موفقیت پیاده‌سازی کنید. تحت مشاوره IT شما باید خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز کسب‌وکار، معرفی نرم‌افزارهای جدید، محافظت در برابر ویروس‌ها و بدافزارها، آموزش نیروی انسانی و همچنین هرگونه عیب‌یابی را ارائه دهید.

21. طراح وب‌سایت

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

تأکید روزافزون بر فناوری اطلاعات، ایجاد وب‌سایت‌هایی را برای انواع شرکت‌های تجاری بزرگ یا کوچک می‌طلبد. بنابراین طراحی وب‌سایت می‌تواند یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه برای شما باشد. طراحی وب‌سایت هر سازمان با توجه به نیازهای تجاری آن‌ها و همچنین ماهیت کسب‌وکارشان، نوشتن محتوای سئوپسند برای وب‌سایت‌ها و طراحی آن‌ها به شیوه‌ای موردنظر کاربر باعث می‌شود که کسب‌ و کار طراحی وب‌سایت شما برای مشتریان قابل‌قبول‌تر باشد.

طراحی شما در کنار بازاریابی دیجیتال خوب برای این تجارت ضروری است.

22. مترجم

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

اگر به زبان ترکی و همچنین انگلیسی مسلط هستید، ایده شغل مترجم برای شما در ترکیه ایده آل است. دلیل این امر این است که اکثر گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند ترکی نمی‌دانند درحالی‌که مردم عموما ترکی صحبت می‌کنند. بنابراین اگر به زبان‌ها تسلط داشته باشید، می‌توانید به‌عنوان مترجم بسیار موفق باشید.

 

حتما بخوانید : برای راه اندازی کسب و کار در کشورهای مختلف از کجا باید شروع کرد؟

 

23. کسب و کار پرسود تجارت ساختمانی

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

املاک و مستغلات، به‌سرعت در ترکیه درحال‌توسعه است. ازاین‌رو ساخت‌وساز می‌تواند یک ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه برای شما باشد. سعی کنید در ساخت‌وساز با مدیریت خوب فضا و همچنین روش‌های ساخت‌وساز کم‌مصرف برای ایجاد مزیت و جایگاه خود نسبت به رقبای خود نوآور باشید. بازاریابی و تبلیغات خوب برای رشد تجارت ساختمانی شما بسیار مهم است.

24. رسیدگی به حیوانات خانگی

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

ترکیه ملتی دوستدار حیوانات خانگی به‌خصوص سگ‌ها است. ازاین‌رو، اگر به حیوانات خانگی علاقه دارید، نگهداری این حیوانات می‌تواند یک شغل پر درآمد در ترکیه برای شما باشد. می‌توانید در خانه‌های شخصی با حیوانات خانگی باشید، خدمات آموزش حیوانات خانگی را بدهید یا مرکز مراقبت از حیوانات خانگی یا شبانه‌روزی خود را راه‌ اندازی کنید.

گزینه‌های زیادی برای شما در این زمینه وجود دارد. با این‌ حال، شما باید نسبت به این کار بسیار مراقب و مسئولیت‌پذیر باشید. جدای از آن، اگر می‌خواهید کار خود را در این زمینه گسترش دهید، باید نیروی انسانی کارآمد و باتجربه استخدام کنید.

25. گالری هنر

ایده کسب‌وکار پرسود در ترکیه

ترکیه دارای میراث هنری بزرگی است. نمایشگاه‌های نفیسی در آنجا برگزار می‌شود که هزاران بازدیدکننده دارد. بنابراین افتتاح یک گالری هنری می تواند یک شغل پر درآمد در ترکیه برای شما باشد. با هنرمندان برجسته و خوش آتیه ارتباط خوبی داشته باشید و مرتب نمایشگاه‌ برگزار کنید. تبلیغات برای کسب‌ و کار گالری هنر بسیار مهم است.

 

پیشنهاد مطالعه : کتاب ایده-بازار: هرآنچه که باید درباره «راه اندازی یک کسب و کار موفق» بدانید

 

و اما کلام آخر …

ترکیه به یکی از مکان‌های مورد علاقه بسیاری از خارجی‌ها برای تأسیس شرکت، تبدیل شده است. موقعیت مکانی کشور، روند ثبت‌نام آسان و مسیرهای دریایی ازجمله دلایل عمده‌ای است که توسط برخی از صاحبان شرکت‌ها هنگام انتخاب دفاتر در ترکیه در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر شما یک سرمایه‌گذار هستید و قصد دارید کسب‌ و کار خود را در ترکیه راه‌اندازی کنید، می‌توانید یکی از این 25 ایده کسب‌ و کار پرسود در ترکیه را در نظر بگیرید.

 

منبع: 99BusinessIdeas

Picture of لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

کلینیک مشاوره کسب و کار

ارائه‌ی خدمات کوچینگ، مشاوره و منتورینگ توسط برترین متخصصان جوان

هاست سنتر حرفه‌ای

طیف وسیعی از خدمات حرفه‌ای هاستینگ با تنوع و کیفیت کنترل شده

کانال یوتیوب

آموزش‌ها و نکات کلیدی ما را دنبال کنید

کانال تلگرام

اخبار و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

صفحه اینستاگرام

آموزش‌ها و تخفیفات گروهی ما را دنبال کنید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور