به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انتخاب عکس پروفایل

چگونه بهترین عکس پروفایل برای خود انتخاب کنیم

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه بدون استخدام یک عکاس حرفه‌ای یک عکس پروفایل خوب بگیرید؟ امروزه، داشتن یک عکس نمایه باکیفیت صرف‌نظر از این‌که چه کسی هستید(یک مترجم آزاد، صاحب کسب‌ و کار، وبلاگ نویس، برای دوست‌یابی و غیره) ضروری است.

اینترنت مملو از داستان‌ها و حکایات افرادی است که سعی می‌کنند آن عکس بی‌نقص را بگیرند و انتخاب کنند که اولین تأثیر را بر روی هر بازدیدکننده‌ای از صفحات رسانه‌های اجتماعی آن‌ها ایجاد می‌کند. اما تحقیقات منتشرشده نشان می‌دهد که ما ممکن است بهترین قاضی برای عکس پروفایل خود نباشیم.

درواقع، مطالعه روی علوم رفتاری نشان داد که اجازه دادن به افراد کاملاً غریبه برای تصمیم‌گیری در مورد عکس‌های نمایه ما می‌تواند درواقع بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

در این مقاله می‌توانید با نحوه گرفتن عکس پروفایل، اجتناب از اشتباهات رایج و جذاب کردن تصاویر خود برای بینندگان آشنا شوید.

10 نکته برای خوب به نظر رسیدن عکس پروفایل

تصویر پروفایل در شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در تعامل با سایر کاربران دارد. هر یک از ما هرروز صدها عکس پروفایل افراد دیگر را می‌بینیم، اما فقط برخی از آن‌ها می‌توانند نظر ما را جلب کنند و ما را به یک شخص علاقه‌مند کنند.

1. در عکس پروفایل صورت خود را پنهان نکنید.

پروفایل

 

حتما بخوانید: امتیاز عکس پروفایل خود را بالا ببرید

به‌جای استفاده از عکس حیوان، گل یا شخصیت کارتونی موردعلاقه خود در پروفایل، چهره خود را نشان دهید. نشان دادن چهره خود در تصویر بهترین گزینه برای تعامل در رسانه‌های اجتماعی است.

چهره‌ها بر تصمیمات و قضاوت‌هایی که مردم در مورد صاحب عکس می‌گیرند تأثیر می‌گذارد.

2. تصاویر نمایه خود را به‌درستی برش دهید.

پروفایل

حتی بهترین عکس پروفایل ممکن است با برش نامناسب در خود شبکه اجتماعی خراب شود. درعین‌حال، سعی کنید یک منطقه پس‌زمینه را بگیرید و صورت را طوری قرار دهید که فضای بیشتری را اشغال کند. در ضمن صورت را خیلی نزدیک قرار ندهید.

3. از همان عکس‌ها برای همه پروفایل‌ها استفاده کنید.

عکس پروفایل

این نکته برای افرادی بانام‌های رایج مفید خواهد بود. اگر یک نمایه تجاری دارید، با استفاده از یک عکس نمایه یکسان، ارتباط مشتریان را با شما در صفحه رسانه‌ اجتماعی آسان کنید.

4. در عکس پروفایل لبخند بزنید.

عکس پروفایل

عکس‌های افراد خندان توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و به‌طور شهودی صاحبان پروفایل را دوستانه‌تر می‌کند. بااین‌حال، شما باید برخی از تفاوت‌های ظریف را در نظر بگیرید. لبخندهای طبیعی یا پهن برای خانم‌ها مناسب است. در عکس پروفایل آقایان بهتر است محتاطانه لبخند بزنید.

5. از عکس‌های گروهی به‌عنوان عکس پروفایل استفاده نکنید.

عکس پروفایل

من آپلود تصاویر گروهی به‌عنوان عکس پروفایل را توصیه نمی‌کنم زیرا ممکن است فالوورهای جدید شمارا گیج کند. همیشه از عکس‌های خود بدون دوستان، اقوام، حیوانات خانگی یا حتی اشیاء خیلی بزرگ استفاده کنید.

6. از رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

عکس پروفایل

از رنگ‌هایی در عکس پروفایل خود استفاده کنید که با طراحی شبکه اجتماعی شما متضاد هستند. به‌عنوان‌مثال، رنگ اصلی در فیس بوک آبی است. رنگ نارنجی را به‌عکس خود اضافه کنید تا چشم‌نوازتر شود.

7. سلفی‌ها را برای عکس پروفایل آپلود نکنید.

عکس پروفایل

سعی کنید یک سلفی بگیرید تا بینندگان متوجه نشوند که توسط خودتان گرفته‌شده است. به‌این‌ترتیب حساب شما موردتوجه‌تر به نظر می‌رسد.

در مورد ژست سلفی صحیح برای صفحه رسانه اجتماعی خود بیشتر بخوانید.

8. نام تجاری خود را به‌عکس پروفایل اضافه کنید

اگر تاجر هستید، می‌توانید به‌راحتی لوگوی شرکت را به‌ عکس پروفایل خود اضافه کنید. شما همچنین این فرصت رادارید که ویژگی‌های شغلی خود را اضافه کنید، به‌عنوان‌مثال، یک دوربین، اگر عکاس هستید، یا کوه در پس زمینه اگر کوهنورد هستید.

 

پیشنهاد مطالعه: کتاب رایگان برند قدرتمند: راهنمای گام به گام ساخت برند

 

9. مکانی با نور خوب انتخاب کنید.

عکس پروفایل

نور عکاسی مهم است. شما می توانید مکان زیر درخت را انتخاب کنید یا در اتاق نزدیک به پنجره عکس بگیرید.

نور طبیعی بهترین گزینه برای گرفتن عکس های درجه یک است. با نورپردازی خوب، می توانید سوژه را برجسته کنید، رنگ چشم را برجسته کنید و حتی پس زمینه را روشن کنید.

درباره هک های نورپردازی ارزان در عکاسی بیشتر بخوانید.

10. برای عکس پروفایل خود نظرسنجی را انجام دهید.

عکس پروفایل

با آپلود چند عکس در PhotoFeeler متوجه شوید که مردم واقعاً در مورد تصاویر شما چه فکر می‌کنند. حدود 20 دلار بپردازید و بازخورد عینی را از رای دهندگان هدف بر اساس سه معیار دریافت کنید.

امکان رای دادن به تصاویر دیگران و کسب امتیاز اضافی وجود دارد. می‌توانید چند عکس آپلود کنید و ببینید کدام‌یک برای مخاطب جذاب‌تر است. چند ساعت صبر کنید و نتایج خود را دریافت کنید!

چگونه بفهمم عکس پروفایل من خوب است؟

اولین قدم خوب هنگام ارزیابی یک عکس خاص، بررسی واضح بودن آن با محدوده تونال خوب، کنتراست خوب بین سایه‌ها و هایلایت ها و فوکوس صحیح در قسمت سمت راست صحنه است.

 

با دریافت « مشاوره برندسازی » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

از چه عکسی برای پروفایلم استفاده کنم؟

بهترین شیوه‌ها را در ذهن داشته باشید و فراموش نکنید: همیشه از تصاویر واضح و با وضوح‌بالا استفاده کنید. سعی کنید تصاویر تمیز با فضای سفید زیاد را انتخاب کنید. هرگز تصویری را انتخاب نکنید که درهم به نظر می‌رسد. هر عکس نمایه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هم در دسکتاپ و هم در موبایل به‌درستی برش داده‌شده است.

بسیاری از عکس‌های نمایه با عبارات مختلف را از زوایای مختلف یا تغییر پس‌زمینه، لباس و غیره بگیرید و از بین آن‌هایی که فکر می‌کنید بهترین هستند، انتخاب کنید.

سپس، آن‌ها را به یک گروه منتخب نشان دهید و ببینید کدام‌یک تأثیر مثبت می‌گذارد.

 

و اما کلام آخر…

جالب اینجاست که تحقیقات زیادی در مورد عناصر مختلف تصاویر پروفایل که بیشترین تأثیر را بر روی مخاطب دارند، انجام‌شده است. روانشناسی و علم پشت یک عکس پروفایل بی‌نقص، دستورالعمل‌های خوبی را در مورد نحوه تأثیرگذاری بر مخاطبان و احتمالاً به دست آوردن فالوورهای بیشتر ارائه می‌دهد.

تمام مطالبی که در این مقاله در مورد عکس پروفایل ارائه داده شد، بر اساس بهترین علم، تحقیقات و روانشناسی موجود است.

امیدواریم این ایده‌های عکس پروفایل برای شما جالب و مفید بوده باشد. در مقاله بعدی در خصوص بهتر شدن کیفیت عکس‌ها فراخور استفاده در فضاهای متفاوت رسانه‌ای اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

منبع: fixthephoto

لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور