به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دعواهای حقوقی

دعواهای حقوقی در شرکت های خدماتی

راه اندازی یک کسب و کار می تواند سرگرم کننده، چالش برانگیز و سودآور باشد. اما یک دعوای حقوقی می تواند برای همه صاحبان مشاغل زمان بر، پرهزینه و از نظر احساسی خسته کننده باشد. برای اکثر مشاغل کوچک، اتهامات مرتبط با دعواهای حقوقی می تواند به شهرت آنها آسیب جدی وارد کند.

 

پیشنهاد مطالعه: کتاب ایده-بازار: هرآنچه که باید درباره «راه اندازی یک کسب و کار موفق» بدانید

 

رایج ترین مشکلات حقوقی که مشاغل در فعالیت های خود با آن مواجه هستند:

  1. ساختار اشتباه کسب و کار
  2. عدم دریافت و یا عدم تمدید مجوزها
  3. غیرشفاف بودن مفاد قراردادهای منعقده با کارکنان و شرکای تجاری
  4. بروز احساس تبعیض و آزار و اذیت در میان کارکنان
  5. طبقه بندی نادرست کارکنان
  6. عدم رعایت حق چاپ، ثبت اختراع، و علائم تجاری
  7. بروز نارضایتی در مشتریان

اگرچه اینها رایج‌ترین مشکلات حقوقی هستند که امروزه مشاغل با آن مواجه هستند، اما با یک رویکرد پیشگیرانه و مشاوره حقوقی خوب می توان از بسیاری از موارد اجتناب کرد.

 

حتما بخوانید: برای دستیابی به یک مشارکت تجاری موفق، چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

دعواهای حقوقی

دعواهای حقوقی چه تاثیری بر یک شرکت می گذارد؟

هیچ جنبه مثبتی برای دعوای تجاری وجود ندارد. صرف نظر از اینکه کدام طرف “برنده” می شود، دعواها به شهرت آسیب می رسانند و سودهی را از بین می برند. دعواهای حقوقی تاثیرات منفی بر روی کسب و کار می گذارد:

تاثیر منفی دعواهای حقوقی در هزینه های مالی، منابع و زمان

بسیاری از مشاغل کوچک بودجه محدودی برای رسیدگی به دعاوی دارند. هزینه های وکالت به سرعت افزایش می یابد و زمان، منابع، استرس و عوارض عاطفی می تواند طاقت فرسا باشد. برای برخی از مشاغل کوچک، دعوای وقت گیر به معنای ورشکستگی است.

دعواهای حقوقی در آسیب رساندن به روابط و شهرت

دعواهای حقوقی اغلب روابط بین طرفین درگیر را قطع می کند. آنها همچنین اعتبار یک شرکت را خدشه دار می کنند و در نتیجه بر مشتریان، شرکای تجاری، توزیع کنندگان، سهامداران، سرمایه گذاران و سایر طرف های درگیر با شرکت تأثیر می گذارند.

کاهش فروش

ادراک عمومی تأثیر مستقیمی بر بازاریابی و فروش دارد. دعواهای حقوقی متهم به کلاهبرداری، سرقت مالکیت معنوی، تبعیض، و سایر اقدامات مضر می تواند چهره یک شرکت را برای سال ها در چشمان عمومی فلج کند در حالی که با کمپین های تغییر نام تجاری، زمان و هزینه بیشتری را صرف می کند.

دعواهای حقوقی نتایج جالبی ندارد. حتی اگر از بار مالی جان سالم به در ببرید و در دادگاه پیروز شوید، ممکن است شرکت شما هرگز از واکنش‌های منفی بهبود نیابد.

دعوای حقوقی می تواند فشار زیادی بر یک تجارت وارد کند. این فقط شامل هزینه های قانونی نیست که به مشاغل آسیب می زند. زمان و تلاشی که برای دادخواهی صرف می شود، زمان و تلاشی است که صاحبان مشاغل نمی توانند برای رشد و توسعه تجارت صرف کنند.

دعواهای حقوقی

 

حتما بخوانید: کلاهبرداری اینترنتی و راههای پیگرد قانونی آن

روشهای ساده ای که شرکتهای خدماتی می توانند به کمک آنها از دعواهای حقوقی علیه خود جلوگیری کنند

در ادامه چند راه برای جلوگیری از شکایت و نحوه محافظت از خود و کسب و کارتان آورده شده است:

1. توافق نامه های مکتوب واضح و قابل فهم ایجاد کنید

ایجاد توافق نامه های مکتوب واضح بدیهی به نظر می رسد. تجار ارشد اغلب در مورد اصول قراردادی مانند قیمت، محصول و تاریخ تحویل توافق دارند و بقیه را به دیگران واگذار می کنند تا تکمیل کنند. در این فرآیند، صفحه دیگ بخار قراردادی یا پیش نویس ضعیف، می تواند درک و تفسیر قراردادها را دشوار کند.

برای جلوگیری دعواهای حقوقی ناشی از این ابهام، ارزش آن را دارد که خود را آماده توافق کنید.

2. دریافت مشاوره حقوقی

حتی آنچه که ممکن است یک توافق ساده یا معمول به نظر برسد، باید توسط یک وکیل یا مشاوره حقوقی بررسی شود. وکیل ممکن است پیشنهادهای سازنده ای داشته باشد که از اختلافات و دعواهای حقوقی احتمالی آینده جلوگیری کند. ارزش آن را دارد که در ابتدا کمی سرمایه گذاری کنید تا بعداً برای دعاوی قابل اجتناب هزینه نکنید.

 

با دریافت « مشاوره حقوقی کسب و کار، قراردادها و روابط کار» از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

3. قراردادها را دنبال کنید

خواندن و پیروی از شرایط قراردادهایی که امضا می کنید بسیار مهم است. در حالی که آن رویه های قراردادی هنوز در ذهن شما تازه هستند، خلاصه قراردادها یا فهرستی از رویه های مورد نیاز قراردادها را تهیه کنید.

4. مذاکره کنید و تهاجمی برخورد نکنید

احزاب اغلب فکر می کنند که می توانند یک شرکت حقوقی با قدرت بالا استخدام کنند و موضعی تهاجمی اتخاذ کنند، به این امید که طرف مقابل از موضع آنها مرعوب یا متقاعد شود و تسلیم شود یا عقب نشینی کند. وقتی یکی از طرفین قوی عمل می کند، طرف دیگر معمولاً با یک عقب راندن سخت پاسخ می دهد و اختلاف را تشدید می کند. به جای اینکه سعی کنید راه خود را به سمت راه حل ایده آل خود قلدری کنید، به شما پیشنهاد می کنم به دنبال یک راه حل تجاری باشید و برای رسیدن به آن آماده سازش باشید.

5. در دعواهای حقوقی میانجیگری را در نظر بگیرید

در دعواهای حقوقی اگر هر دو طرف اختلاف واقعاً آماده سازش باشند، مشارکت یک میانجی مشترک، ارزشمند است. برای میانجیگری مؤثر، لازم نیست هر یک از طرفین وکیل داشته باشد یا دعوا به مرحله خاصی رسیده باشد. میانجی‌ها برای کمک به طرفین در شناسایی مسائل و دستیابی به راه‌حل‌های سودمند برای طرفین آموزش دیده‌اند. آنها ارزیابی مستقلی از مواضع احزاب را مؤثرتر از وکلای خود احزاب ارائه می دهند. وکلا اغلب تسلیم وسوسه شدید می شوند تا آنچه را که می خواهند بشنوند به موکل خود بگویند. میانجی‌ها همچنین به طرفین کمک می‌کنند تا راه‌حل‌های خلاقانه را شناسایی کنند و فرصت شنیده شدن را برای آن‌ها فراهم کنند. میانجیگری لزوماً برای هر موردی مناسب نیست، اما همیشه چیزی است که ارزش بررسی دارد.

6. سازگار باشید

در نهایت، برای دستیابی به توافق و اجتناب از دعواهای حقوقی، همیشه باید سازگار باشید. دادگاه ها مکان نامشخصی هستند. قضات، غیرقابل پیش بینی است. حتی مواردی که به نظر می رسد قوی ترین موارد هستند، حداقل در 10 درصد مواقع شکست می خورند.

 

و اما کلام آخر…

دعواهای حقوقی اجتناب ناپذیر است. جلوگیری از آنها معمولاً زمانی ترجیح داده می شود که اهداف شرکت از طریق گزینه های معقول قابل دستیابی باشد.

روش های جایگزین موجود باید بررسی شود و اقدامات احتیاطی هم برای اختلافات حقوقی موجود و هم بالقوه اعمال شود. اگر در مورد یک موضوع دعاوی تجاری به کمک نیاز دارید، می توانید با داشتن یک وکیل یا مشاور حقوقی قابل اعتماد موضوع را حل و فصل کنید.

لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور