به کمک نیاز دارید؟

خدمات تخصصی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تنظیم قرارداد

تنظیم قراردادهای ضروری و حمایت مشاور حقوقی کسب‌ و کار از آن

یک مشاور حقوقی در تنظیم قراردادهای ضروری به شرکت‌ها و کارآفرینان کمک می‌کند تا قراردادهایی را مدیریت کنند که به‌عنوان ستون فقرات تجارت آن‌ها عمل کند. نقش وکلای قراردادهای تجاری برای اطمینان از اینکه مشتریانشان محافظت می‌شوند و وارد هیچ رابطه‌ای نمی‌شوند که ممکن است خطرات غیرضروری را برای تجارت ایجاد کند، بسیار مهم است.

تنظیم قراردادهای ضروری

تنظیم قراردادهای ضروری در کسب‌ و کارهای نوپا چیست؟

قراردادها و قوانین قانونی از آنچه در اندیشه شماست دورتر است. با این‌ حال، هر دو ازنظر مفهومی برای عملکرد کسب‌ و کار شما مهم هستند. در اینجا تنظیم قراردادهای ضروری وجود دارد که نمی‌توانید هنگام راه‌اندازی کسب‌ و کارتان از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

تنظیم قراردادهای ضروری مشارکت یا سهامدار

این قراردادها برای کسب‌ و کاری که دو (یا چند) شریک دارد کاملاً ضروری است. هنگامی‌که این قرارداد را امضا می‌کنید، به‌خصوص در اوایل زندگی تجارت، به این معنی است که درصورتی‌که اتفاقی برای کسب‌ و کار یا یکی از شرکا به‌طور غیرمنتظره رخ دهد، از منافع همه شرکا یا سهامداران محافظت می‌شود.

نوع قراردادی که منعقد می‌کنید تا حد زیادی به نوع تجارت شما بستگی دارد. اگر مشارکت عمومی، مشارکت محدود یا سرمایه‌گذاری مشترک دارید، به توافق‌نامه مشارکت نیاز دارید. اگر یک شرکت با مسئولیت محدود دارید، به توافقنامه سهامداران نیاز دارید.

تنظیم قراردادهای ضروری کار یا قرارداد پیمانکار مستقل

بسته به نوع کسب‌ و کاری که شروع می‌کنید یا جایی که در این فرآیند هستید، ممکن است به فکر استخدام کارمندان یا کار با پیمانکاران مستقل برای کمک به حجم کار باشید. این قراردادها، شرایط و ضوابط رابطه شمارا هم با کارمندان و هم با پیمانکاران مشخص می‌کند و می‌تواند به محافظت از کسب‌ و کار شما در صورت قطع رابطه کمک کند.

 

حتما بخوانید: قرارداد کار و پاسخ به سؤالات متداول در این حوزه (قسمت دوم)

 

تنظیم قراردادهای ضروری خدمات یا فروش

این قراردادی است که به‌ موجب آن‌یک شخص یا کسب‌ و کار درازای پرداخت، خدمات حرفه‌ای ارائه می‌کند. این خدمات حرفه‌ای، اساساً هر خدماتی است که کسب‌ و کار شما برای آن در حال انجام است و شما آن را برای پرداخت به مشتریان خود ارائه می‌دهید. این قرارداد ممکن است شامل مواردی مانند نوع خدمات ارائه‌شده، طول مدت خدمات و غرامت مورد انتظار باشد. اکنون بسته به نوع خدماتی که کسب‌ و کار شما ارائه می‌دهد، ممکن است بخواهید یک قسمت محرمانه در مورد اطلاعات این قرارداد و یکی در مورد تضاد منافع با مشتریان فعلی یا آینده اضافه کنید.

نکات کلیدی در تنظیم قراردادهای ضروری

مشاور در تنظیم قراردادهای ضروری تمام جنبه‌های قرارداد شمارا به‌دقت ارزیابی می‌کند. چه در حال تهیه پیش‌نویس قرارداد جدید و دریافت مشاوره قبل از امضا باشید و چه در حال ارزیابی یک قرارداد قدیمی هستید. چندین نکته کلیدی وجود دارد که وکیل قراردادها به آن‌ها توجه خواهد کرد، ازجمله:

شروط ضروری

شروط ضروری، شرایط اساسی قرارداد هستند. این شرایط مشخص می‌کند که چه چیزی از هر یک از طرفین خواسته می‌شود و بنابراین چه چیزی باعث نقض قرارداد می‌شود.

مفاد

مفاد، مقررات اضافی در یک قرارداد هستند که توضیحات بیشتری را در مورد نکات خاصی ارائه می‌دهد و حمایت بیشتری را برای طرفین درگیر ارائه می‌دهد.

این مفاد معمولاً اضافاتی هستند که مواردی از قبیل اینکه چه کسی در صورت طرح دعوای حقوقی حق‌الوکاله را پرداخت می‌کند، قرارداد تحت چه حوزه قضایی تنظیم‌شده است و اینکه طرفین چگونه اخطاریه‌های مربوط به قرارداد را به یکدیگر ارسال می‌کنند را مشخص می‌کند.

پایبندی به قوانین

پایبند بودن به تمام قوانین و الزامات در یک حوزه قضایی خاص در تنظیم قراردادهای ضروری بسیار مهم است.

تنظیم قراردادهای ضروری

دلایل استخدام مشاور حقوقی در تنظیم قراردادهای ضروری

دلایل قانع‌کننده زیادی وجود دارد که موکل به دنبال مشاور حقوقی قراردادی است. این نوع حرفه در هر شرایطی که اسناد قراردادی موردنیاز باشد، مزایای زیادی را ارائه می‌دهد. وقتی یک وکیل قراردادی خوب داشته باشید، او توانایی انجام کارهای زیر را خواهند داشت.

 

با دریافت « مشاوره حقوقی کسب و کار و قراردادها » از کارشناسان جوان حرفه‌ای و باتجربه ساکوراد؛ موفقیت کسب و کار، رونق فروش و افزایش درآمد خود را تضمین کنید!

 

در تنظیم قراردادهای ضروری حفره‌های بالقوه را ببندید

چه عمدی و چه تصادفی، خلأهای موجود در قرارداد می‌تواند یکی از طرفین را در مقابل تعهدات باز بگذارد. هدف از قرارداد محافظت از خود یا کسب‌ و کارتان است. یک وکیل مجرب برای قراردادها از اجرای صحیح این سند اطمینان حاصل می‌کند.

اطمینان از بهترین شرایط در تنظیم قراردادهای ضروری

هر مشاور قراردادی که از طرف شما کار می‌کند بهترین شرایط ممکن را برای شما به‌عنوان موکل خود جستجو می‌کند. دانستن شرایط مرسوم برای یک صنعت خاص ضروری است، زیرا این اطلاعات می‌تواند هزاران دلار در شرایط نهایی قرارداد شما صرفه‌جویی کند.

بایگانی قراردادهای صحیح

قراردادهای مختلفی وجود دارد که ممکن است لازم باشد برای کسب‌ و کار خود پیش‌نویس کنید، مانند قرارداد کار، توافق‌نامه عدم افشای اطلاعات، یا شرایط و ضوابط. یک مشاور قراردادی خوب به‌سادگی به قراردادی که در دست دارد رسیدگی نمی‌کند. آن‌ها همچنین در مورد سایر اسنادی که محافظت بیشتری برای کسب‌ و کار شما ایجاد می‌کنند، به شما مشاوره می‌دهند.

جلوگیری از نقض قرارداد

اگر بعداً متوجه شدید که با نقض قرارداد روبرو هستید، می‌توانید برای کمک به مشاور قراردادی خود مراجعه کنید. همان حرفه‌ای که به شما در تنظیم قراردادهای ضروری کمک کرده است یک منبع ایده آل در هنگام اجرای آن است. اگر تنظیم پیش‌نویس قراردادهای ضروری خود را بدون مشاور تنظیم کرده‌اید، ممکن است همچنان با یک نفر برای کمک به اختلافات بعدی مشورت کنید.

 

حتما بخوانید: فسخ قرارداد و نکات کلیدی مرتبط با آن

 

و اما کلام آخر…

اصطلاحات حقوقی اغلب گیج‌کننده است. وکلای قراردادی برای درک بهتر شرایط این اسناد، تحصیلات زیادی را پشت سر می‌گذارند. اگر قراردادها را بدون کمک مشاور مدیریت می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که شرایط مهم کنار گذاشته‌شده‌اند یا شرایط مهم به‌اشتباه درک شده‌اند. مفروضات نادرست در تنظیم قراردادهای ضروری می‌تواند بعداً منجر به اختلافات حقوقی پرهزینه شود.

لیلا سلوکی
لیلا سلوکی
من یک مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تا این لحظه میلیاردها ثانیه تلاش کردم تا به هدفم نزدیک شوم و این داستان همچنان ادامه دارد ...
پیشنهاد بر اساس سلیقه شما

مسیریابی تحصیلی - شغلی (آنلاین)

تست شغلی به آزمون روانشناسی گفته می شود که فرد با توجه به پاسخگویی به سوالات در انتها بهترین شغلی که می تواند در آن موفق باشد را معرفی می کند.

سئوالات و نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای گام به گام تا دریافت مشاوره

گام اول

انتخاب حوزه تخصصی مدنظر

گام دوم

بررسی رزومه مشاوران مرتبط

گام سوم

انتخاب مشاور با تخصص مدنظر

گام چهارم

تکمیل فرم و ثبت درخواست

گام پنجم

پرداخت حق‌الزحمه مشاور

گام ششم

تماس با شما برای تعیین وقت

گام هفتم

برقراری ارتباط شما با مشاور